10 مورد از حقایق بخش زامبی کالاف دیوتی که از آنها اطلاعی نداشتید!
داستانی مرموز با ایستراگهای فراوان!
حقایق بسیاری درباره بخش زامبی کالاف دیوتی وجود دارند که شاید کمتر کسی درباره آنها تحقیق کرده یا حتی از وجودشان خبر داشته باشند. به همین منظور، در این مطلب قصد داریم تا ۱۰ حقیقت جالب از بازی Call of Duty: Zombies را برای شما ارائه کنیم.
از دورهای به بعد، همیشه در سری بازیهای Call of Duty علاوه بر بحش داستانی، شاهد اضافه شدن یک حالت Co-Op بودیم که در دو قالب متفاوت در اختیار بازیکنان قرار میگرفت. استودیو اینفینیتی وارد (Infinity Ward) این بخش را در قالب Spec Ops اضافه کرده بود، اما استودیو تری آرک (Treyarch) راه متفاوتی را برای اولین بار با بازی Call of Duty: World At War در پیش گرفت و عملا در تمامی بازیهای کالاف دیوتی که طراحی کرده، یک بخش زامبی را هم در آن قرار داده است.
حالت زامبی سری کالاف دیوتی پس از اضافه شدن زامبیها از جنگ جهانی دوم به آن، یکی از محبوبترینهایی هستند که تا سال گذشته هم با عنوان Vanguard شاهد آن بودیم. با این وجود، نکته قابل توجه اینجاست که بخش زامبی از همان ابتدای کار در World At War، رازها و حقایق بسیاری داشت که طرفداران را بیشتر از قبل به خود جلب میکرد. همین دلیل نیز در ادامه قصد داریم تا چند مورد از حقایق بخش زامبی کاالاف دیوتی را برای شما ارائه کنیم تا با بعضی از رازهای جالب آن آشنا شوید!
۱۰. حالت زامبی ابتدا یک ایده ساده و اضافه بود
اولین بار در بازی Call of Duty: World At War که شاهد اضافه شدن بخش زامبی کالاف دیوتی بودیم. پس از اتمام بازی اگر به گزینه Select Mission میرفتید، علاوه بر مرحله آخر بازی، یک مپ جدید به نام Nacht Der Untoten وجود داشت که انتخاب آن، ناگهان یک صحنه سینماتیک نسبتا ترسناک را مشاهده میکردید؛ جایی که از دید یک سرباز، در شبی تاریک هواپیمای آمریکاییها سقوط کرده و از طرفی، موجوداتی با صداهای عجیب در حال نزدیک شدن هستند، تا اینکه بالاخره یکی از آنها به سمت دوربین میدود و با رد خون، نام Nazi Zombies روی صفحه نمایان میشود!
با این حال، آیا میدانستید که این صحنه سینماتیک و مرحله Nacht Der Untoten فقط در حد یک ایده و سرگرمی برای سازندگان در استودیو تری آرک بوده است؟ در واقع کارمندان استودیو تری آرک که روی طراحی World At War کار میکردهاند، در کنار طراحی بخشهای اصلی بازی، یک حالت Co-Op را با محوریت زامبیهای نازی طراحی کرده و هدف آن را یک چیز گذاشتند؛ چه کسی میتواند راندهای بیشتری را در یک خانه پر از زامبی دوام بیاورد؟
این ایده ابتدا در فاز بتا عملی شد، سپس کارمندان استودیو یکی پس از دیگری به تجربه روزانه آن وابسته شدند؛ تا حدی که روزانه رکورد یکدیگر را میزدند و حس میکردند که میتوان این بخش را بهبود بخشید. به همین ترتیب نیز پس از اعلام گزارش وجود چنین مرحلهای در بازی Call of Duty: World At War به مدیران اکتیویژن (Activision)، چراغ سبز تایید و نهاییسازی آن داده شد.
موفقیت این بخش پس از قرار گرفتن در عنوان World At War تا حدی بیشتر شد که عملا ۵ پچ متفاوت برای این بازی در دسترس کاربران قرار گرفت که طی آن، نقشهها و قابلیتهای متفاوت جدیدی به آن اضافه شدند و در نهایت، ایده داستانی که برای آن در نظر گرفته شده بود، روی گیم پلی مرموز آن اعمال شد. داشتن نقشههای جالب و اسلحه عجیب و غریب مثل Ray Gun و Wunderwuffe DG-02 از مهمترین دلایلی بودند که بازیکنان را به سمت بخش زامبی کالاف دیوتی جلب میکردند.
۹. آیا اولین شخصیت از بخش زامبی کالاف دیوتی را میشناسید؟
اگر به داستان زامبی کالاف دیوتی علاقه داشته باشید، قاعدتا چهار شخصیت اصلی آن را با نامهای دمپسی (Dempsey)، ریکتوفن (Richtofen)، نیکولای (Nikolai)، تاکئو (Takeo) میشناسید که اولین بار در نقشه Shi No Numa حاضر شدند. با این وجود، آیا میدانید شخصیت اصلی بازی پیش از رفتن به این مرحله و آشنا شدن با اعضای تیم اصلی چه کسی بوده است؟
به هر حال پیش از آنکه مرحله Shi No Numa به بازی اضافه شده و طرفداران را با یک نقشه بزرگتر با قابلیتهای بیشتر آشنا کند، این سربازان آمریکایی بودند که در Nacht Der Untoten اولین بار با زامبیها مواجه شده بودند. ارتش آلمان از عنصر 115 برای ساختن زامبیها و بازسازی سلولهای مرده سربازان کشته شده استفاده کرده بودند تا در جنگ پیروز شوند، اما این موضوع در نهایت به اتفاقی بزرگتر از چیزی که فکرش را میکردند منجر شد و در نهایت، در بخش زامبی بازی کالاف دیوتی شاهد مقاومت گروههایی خاص با آنها هستیم.
با این وجود، نکته قابل توجه اینجاست که شخصیت اصلی این بازی، تنک دمپسی (Tank Dempsey) بوده است؛ کسی که بین سربازان هواپیما سقوط کرده در مرحله Nacht Der Untoten حضور داشته است. دمپسی برخلاف سایر شخصیتهای بازی، کمی مغرورتر است و به زامبیها هر چه به دهنش برسد میگوید! با این حال باید در نظر داشته باشید که نقش شخصیتی مانند ادوارد ریکتوفن خیلی بیشتر از دمپسی در کل داستان زامبی کالاف دیوتی بوده است.
۸. مرحله Kino Der Toten برای Call of Duty 5 در نظر گرفته شده بود
در واقع ابتدای عرضه بازی Call of Duty: World At War سازندگان در نظر داشتند تا ۴ بسته الحاقی را برای این عنوان ساخته و منتشر کنند. این ایده با استقبال بازیکنان از بخش زامبی حتی بیشتر از قبل شدت گرفت و استودیو تری آرک، در نظر داشت تا همین استرتژی را به بازی خود اضافه کند. اما از آنجا که طراحی این مرحله کمی بیشتر از قبل طول کشید، سازندگان تصمیم گرفتند تا آن را به عنوان یکی از مپهای پایه، برای Call of Duty: Black Ops منتشر کنند.
۷. میتوانید با شیرجه زدن بازی را تمام کنید!
قبل از اینکه برای مدتی قابلیت شیرجه زدن از بازیهای سری کالاف دیوتی حذف شود، شما در بازی میتوانستید در بخش زامبی، روی کله همتیمی خود شیرجه بزنید و او را رسما بکشید و خود را هم خلاص کنید! این مورد توسط افرادی که قصد داشتند همتیمیهای خود را اذیت کنند انجام میشد و جالبتر اینکه سازندگان در عناوین Black Ops 1 و 2 مشکل آن را برطرف نمیکردند!
۶. ایستراگ Loose Change
در نقشه Origin از بازی Call of Duty: Black Ops 2، شما میتوانید جلوی دستگاههایی که نوشابههای پرک را میفروختند یکبار به حالت سینهخیز بروید و عملا مقداری امتیاز برای خرید آیتم دریافت کنید. این مورد در برخی از سایر نقشههای زامبی سری کالاف دیوتی هم قابل انجام است؛ برای مثال در نقشه The Giant شما میتوانید این کار را با پرک Juggernog هم انجام بدهید.
۵. فقط ریکتوفن!
طرفداران درجه ۱ و قدیمی بخش زامبی کالاف دیوتی به خوبی نقشه Moon را به خاطر دارند. این مرحله که در بازی Call of Duty: Black Ops 1 در آخرین بسته الحاقی در دسترس کاربران قرار گرفته بود، بازیکنان را برای وقایعی بسیار عجیب به ماه میبرد! جایی که حتی فیزیک بازی بنا بر تغییرات قدرت گرانش ماه عوض میشد و میتوانستید کمی روی هوا معلق بمانید!
با این وجود، نکته قابل توجه اینجاست که شما در این مپ باید کاری را انجام میدادید که عملا به منفجر شدن کره زمین میرسید؛ کاری که حتما باید ادوارد ریکتوفن انجام میداد. به همین دلیل نیز وقتی که شما در ریمیک این مپ در بسته الحاقی Zombies Chronicles بازی Call of Duty: Black Ops 3 به صورت تک نفره بازی را شروع میکنید، تنها شخصیتی که برای شما انتخاب میشود، ریکتوفن خواهد بود؛ چراکه فقط او میتواند ایستراگ نابودی زمین را انجام دهد.
۴. چرا در نقشه Moon زمین نابود میشود؟
هنگامی که زامبی کالاف دیوتی در بازیهای Call of Duty: World At War و Black Ops 1 عرضه شده بود، شاید کمتر کسی فکرش را میکرد که داستان فوقالعاده عمیقی پشت آن باشد. اما پس از ارائه بستههای الحاقی، دیدیم که ظاهرا ایده سازندگان برای این بازی فوقالعاده بزرگتر از چیزی بوده که تصور کرده بودیم!
در واقع داستان از این قرار است که فردی به نام دکتر ریکتوفن، پس از اینکه به راز دارک ایتر (Dark Aether) پی میبرد، سعی میکند تا حین وقایع بازی Black Ops 1 و World At War خودش را به ماه برساند؛ چراکه صداهایی در سر خود میشنود که او را دیوانه کردهاند! این صداها در واقع از همان هرم معروفی میآیند که در ماه کار گذاشته شده و نیروهای خبیث دارک ایتر در آن هستند. در اینجا ریکتوفن پس از برخی تحقیقات (جزئیات داستان واقعا زیاد است!)، کنترل زامبیها را روی زمین به دست میگیرد و به نحوی ابرشرور داستان میشود.
با این حال برای اینکه جلوی نقشه شوم او گرفته شود، تیم معروف دمپسی، نیکولای و تاکئو، به ماه میروند تا با کمک مکسس (Maxis) جلوی این کار را بگیرند. نحوه انجام این کار هم به واسطه سه موشکی است که از سوی ماه به زمین ارسال میشود؛ کاری که در بازی Call of Duty: Black Ops 2 به شکستن زمین منجر شده، اما از طرفی قدرت ریکتوفن را کمتر کرده است. با این وجود در پایان داستان بخش زامبی Black Ops 2 مشخص میشود که در تمام این مدت مکسس خود توسط دارک ایتر آلوده بوده و تمام این نقشهها بر ضد انسانها انجام میشده است؛ کاری که در نهایت به زامبی شدن ریکتوفن و سپس تغییر جهان بازی در عناوین بعدی منجر میشود.
۳. عنصر ۱۱۵ در واقعیت!
عنصر فوق سنگین ۱۱۵ (همان Element 115) همان چیزی است که در دنیای زامبی بازی کالاف دیوتی باعث به وجود آمدن زامبیها و زنده شدن مردگان میشود، با این وجود، آیا میدانستید که این عنصر در دنیای واقعی هم با نام مسکوویم وجود دارد؟ جالبتر اینکه این عنصر تاثیر کشندهای داشته و بسیار خطرناک محسوب میشود.
همچنین اگر میخواهید بدانید که منبع تمامی این آشوب در بخش زامبی سری بازیهای کالاف دیوتی کجاست، باید یک سر به مپ Shangri La در بازی Black Ops 1 بزنید؛ در آنجا میتوانید یک تکه سنگ بزرگ را مشاهده کنید که در واقع همان المنت 115 است.
۲. نامگذاری رباتها اوریجین برحسب خدایان نورس
نقشه Origin از بازی Call of Duty: Black Ops 2 تغییرات بسیاری را به داستان زامبی کالاف دیوتی اضافه کرد. در این نقشه خط زمانی بازی عوض شد و به همین ترتیب نیز زمینه را برای فوقالعاده عجیبتر کردن روایت فراهم کرد. در واقع این نقشه شخصیتهای اصلی سری، یعنی دمپسی، تاکئو، نیکولای و ریکتوفن را برای اولین بار کنار همدیگر جمع میکرد، و نکته عجیب آن وجود ۳ ربات بسیار بزرگ در نقشه بود.
این رباتها در داستان بازی با نامهای ثور (Thor)، فریا (Freya) و اودین (Odin) شناحته میشوند که هر سه از خدایان اساطیر نورس (Norse) هستند. احتمالا شما این خدایان را از جهان سینمایی مارول یا شاید هم بازی God of War بشناسید، اما مشخص نیست که چرا نام آنها در نقشه Origin به این اسم گذاشته شده است.
۱. نظریه تلپورت گردو
در داستان بخش زامبی بازی کالاف دیوتی ریکتوفن اظهار میکند که اولین چیزی که تا به حال به واسطه دستگاه تلپورت، به مکان و زمان دیگری منتقل کرده، یک گردو بوده است. به این گردو اولین بار در Call of Duty: World At War اشاره میشود، سپس در آینده در نقشه Blood of The Dead میبینیم که در همان اتاقی که در آن ظاهر میشوید، گردو مورد نظر روی میز است! جالبتر اینکه این گردو تلپورت هم میشود.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید