ناشر بازی Callisto Protocol اصرار به انتشار زودتر از موعد آن داشت
سرانجام گلن اسکوفیلد به حرف آمد
به گفته گلن اسکوفیلد کمپانی کرافتون ناشر بازی Callisto Protocol اصرار داشت تا عرضه این بازی زودتر از موعد مقرر صورت بگیرد.
در جریان مصاحبه با پادکست Dan Allen Gaming گلن اسکوفیلد (Glen Schofield) مدیرعامل سابق استودیو Striking Distance اظهار داشت که کمپانی کرافتون (Krafton) ناشر بازی Callisto Protocol به او اطمینان داده بود که ایشان و تیم سازنده سه ماه و نیم زمان بیشتر برای پیادهسازی ایدههای خود خواهند داشت و سپس زیر حرف خود زد.
“من سه ماه و نیم یا بیشتر برای کار روی بازی زمان میخواستم. و برای سه یا چهار ماه باور کرده بودم که برنامه ساخت بازی به همین شکل پیش خواهد رفت. در اکتبر یا سپتامبر 2021 بود که به من گفته شد این زمان در اختیار تو قرار داده خواهد شد و نگرانی وجود ندارد. این جملهای بود که به صورت مداوم مورد استفاده قرار میگرفت. به من گفته میشد که هر چه که در ذهن دارم درون بازی قرار دهم.”
“بنابراین من تعطیلات کریسمس آن سال را فقط صرف طراحی بازی نمودم، به همراه سایر اعضای تیم ایدهپردازی میکردیم و سپس در ماه ژانویه، شخصی از سوی ناشر بازی Callisto Protocol نزد ما آمد و اظهار کرد نه نه نه زمان عرضه بازی برابر دسامبر 2022 خواهد بود.”
“جواب من نیز بدین شکل بود که ساخت بازی به صورت کامل به انجام نمیرسد و در عین حال هزینه آن برای شما بیشتر نیز خواهد شد. موضوع بدین شکل نیست که اگر بخواهید بازی را سه ماه زودتر عرضه کنید، هزینه آن برای شما کمتر بشود. خیر. زیرا اگر روند ساخت به همان شکل قبل پیش میرفت، من مجبور نبودم تا نیروی جدیدی اضافه کنم. اما اگر میخواهید کار انجام شود، من باید سرعت کار را به مدت زمان سه و نیم ماه افزایش دهم و این به معنای تحت فشار قرار دادن همه اعضای تیم است.”
به گفته اسکوفیلد وخامت اوضاع با پاندمی کووید نیز شدیدتر شد چرا که تعداد قابل توجهی از جمعیت 200 نفره کارمندان استودیو بیمار میشدند و یا بخش اعظمی از کارکنان تصمیم گرفتند به منظور دریافت حقوقهای بالاتر، استودیو را ترک کنند.
“این موضوع واقعا ویران کننده بود. گاهی اوقات بخش VFX ما از دسترس خارج میشد و روزی دیگر بخش انیمیشن ما از کار میافتاد. به علاوه در سال 2021، موج استعفاهای عظیم کارمندان به وقوع پیوست. 49 نفر از اعضای تیم از استودیو جدا شدند، زیرا در این بازه زمانی، همه کمپانیها حقوقهای نجومی پرداخت میکردند. بنابراین افراد تصمیم میگرفتند برای دریافت ده هزار دلار حقوق بیشتر (در سال) استودیو را ترک کنند. سال 2021 بدترین سال تولید در زندگی من به شمار میرود.”
به گفته اسکوفیلد، چهار باسفایت و دو نوع دشمن متفاوت به صورت کلی از بازی حذف شدند. با بازنگری آن بازه زمانی و کارهایی که میشد در گذشته انجام داد، این بازیساز این طور ادامه داد که “من باید موضع خود را در برابر ناشر بازی Callisto Protocol این گونه مشخص میکردم: من ساخت بازی را به اتمام نمیرسانم. اگر میخواهید ساخت بازی را تا ماه دسامبر به پایان برسانید، خودتان بیاید و مسئولیت استودیو را برعهده بگیرید.”
گلن اسکوفیلد که سابقه خلق اثری چون Dead Space را در کارنامه دارد در سال 2019 استودیو Striking Distance به عنوان زیرمجموعه کمپانی کرافتون تاسیس کرد با این هدف که تجربههای داستانی اصیلی را در جهان PUBG توسعه دهد. اگرچه پروژه Calisto Protocol در طول زمان گسترش یافت و به یک اثر علمی تخیلی ترس و بقا تبدیل شد که دیگر ارتباطی به فرنچایز PUBG نداشت. در سپتامبر سال 2023 اعلام شد که گلن اسکوفیلد استودیو Striking Distance را ترک کرده و این بازیساز نیز آن را یک اقدام “تلخ و شیرین” توصیف کرد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید