اولین ویدیو از بازی Doom 4 فاش شد
اثری که ساخت آن ناتمام ماند!
ویدیویی جدید از بازی DOOM 4 که توسعه آن لغو شده بود، منتشر شده است. این ویدیو نگاهی اجمالی، به دنبالهی واقع گرایانهی این فرنچایز محبوب میپردازد که ساخت آن برای همیشه لغو شد!
توسعه این بازی، پس از انتشار عنوان DOOM 3 و در سال ۲۰۰۷ میلادی توسط استودیوی id Software آغاز شد. اولین ریبوت سری بازیهای DOOM، از عناوین زیادی که در اواخر نسل هفتم منتشر شده بودند، الهام گرفته بود. داستان بازی Doom 4، همزمان با وقایع عنوان Doom 2: Hell on Earth روی کره زمین رخ میداد. این ویدیو، گروهی از افراد را نشان میدهد که در یک محیط شهری، مقابل موجودی شیطانی میجنگند.
این بازی، که با نام Call of Doom میان طرفداران شناخته میشود، قرار بود همان جلوههای سینماتیک بازی DOOM 3 را ارائه دهد. بازی با موتور گرافیکی id Tech 5، که عنوانهای Rage و The Evil Within نیز با استفاده از آن ساخته شده بود، مراحل توسعهی خود را سپری میکرد. برای بخش داستانی بازی یا کمپین، در کنسولها نرخ فریم ۳۰ در نظر گرفته شده بود و در طول بازی، گروهی از NPCها در کنار شخصیت اصلی داستان، Doomguy، حضور داشتند. همه این ویژگیها، تفاوت زیادی نسبت به عنوانهای گذشته DOOM داشت. به همین دلیل، جای تعجب نیست که این فرنچایز بالاخره ریبوت شد و در نهایت توانست عنوان بهترین بازی شوتر سال ۲۰۱۶ میلادی را از آن خود کند.
در ویدیوی جدیدی که اوایل سال جاری توسط کاربر یوتیوب Crispies پیدا و منتشر شد، طرفداران سری بازیهای DOOM میتوانند نگاه مختصری، به عنوانی که ساخت آن هرگز تکمیل نشد، داشته باشند. نکته جالبی که در شروع ویدیو وجود دارد، انیمیشن اره برقی است که به نظر میرسد بسیار مشابه با آنچه در DOOM 2016 دیدهایم، ساخته شده است. نکته بعدی ویدیو محیط و برخی از مناطق شهری است که یاد آور مراحل عنوان DOOM Eternal هستند. هدف این عنوان نیز بازگو کردن داستان Hell on Earth یا جهنم روی زمین بود که از عنوان دوم DOOM سرچشمه میگیرد.
ادامه فیلم همچنین به مواردی که ممکن بود در نسخه تکمیل شده بازی وجود داشته باشند، اشاره دارد. مردی که چشم بند زده احتمالا یکی از همراهان Doomguy در طول بازی است. در همین حال، میبینیم که موجودات شیطانی درون بازی، بیشتر از دیگر عنوانهای DOOM، به انسانهای آلوده شده و جهش یافته شبیهاند، موضوعی که اولین بار در DOOM 3 توسعه یافت. مطمئنا ویژگیهایی که در این ویدیو دیدیم شایستگی استفاده داشته و به نظر میرسد که برخی از آنها در عنوان Rage یا در نسخههای جدید DOOM گنجانده شدهاند.
از این ویدیو و دیگر ویدیوهای گیمپلی بازی که در طول این سالها به بیرون درز کرده، مشخص است که این چشم انداز برای بازی میتوانست مانند بازیهای Bomberman: Act Zero یا Golden Axe: Beast Rider نقطه نزولی برای فرنچایز باشد. خیلی عقیده دارند چون در آن مقطع زمانی بسیاری از نفرات دخیل در تولید Doomهای کلاسیک از استودیو استعفا داده بودند، ساخت بازی Doom 4 هرگز به سرانجام نرسید. در حالی که، John Carmack و John Romero (دو بنیان گذار استودیوی id Software) تیم خوبی تشکیل دادند، اما نسل جدیدی از استعدادها لازم بود تا اثری به خوبی Doom (منتشر شده در سال ۲۰۱۶) ساخته شود؛ اتفاقی که در نهایت رخ داد!
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید