واکنش کپکام به نگرانی هواداران از بازی Project Resistance
اثری که پا فراتر از سنتهای سری رزیدنت ایول میگذارد؛
به گفته تهیه کننده شرکت کپکام، به نظر میرسد بازی Project Resistance در مسیر متفاوتی قدم گذاشته و تجربه جدیدی از سری Resident Evil را برای بازیکنان رقم خواهد زد.
اینکه Resident Evil به عنوان یکی از بهترین مجموعههای ترسناک صنعت بازیهای ویدیویی به شمار میرود، برهیچکس پوشیده و پنهان نیست. فرانچایزی که تاکنون نسخههای متعددی از آن راهی بازار شده و هواداران زیادی همواره در انتظار عرضه نسخه جدید این سری هستند. در پی موفقیت چشمگیر اثر Resident Evil 2 Remake که کمتر از یک سال از انتشار آن میگذرد، فرآیند ساخت نسخه جدید این مجموعه در شرکت کپکام کلید خورد و در نهایت سازندگان مطابق وعده خود، هفته گذشته از این عنوان رونمایی کردند.
نسخه بعدی این سری که به نام Project Resistance شناخته میشود، یک اثر چندنفره به صورت چهار دربرابر یک (4vs1) است که چهار بازیکن به عنوان بازمانده و یک بازیکن به عنوان قاتل یا همان مسترمایند به مبارزه با یکدیگر میپردازند. پس از معرفی این اثر، بسیاری از هواداران پر و پا قرص مجموعه رزیدنت ایول به خاطر تغییر کلی گیمپلی بازی نگران شدند و آینده درخشانی را پیش روی این فرانچایز نمیدیدند. در همین راستا، آقای مت واکر، تهیه کننده شرکت Capcom، به منظور رفع دغدغه این افراد، طی پیامی در صفحه رسمی توییتر خود رسما بازی Project Resistance را یک عالی در سبک ترس و بقا معرفی کرد!
آقای مت واکر در این باره توضیح میدهد:
افرادی زیادی را دیدهام که از ایده ما برای ساخت بازی Project Resistance رضایت ندارند. این امر کاملا طبیعی است که تمامی مردم بازیهای عالی و باکیفیتی همچون Resident Evil 2 Remake و Resident Evil 7 را از ما انتظار دارند. اما از دیدگاه من، ما به عنوان یک شرکت بازیساز نه تنها باید تجربههایی که بازیکنان انتظارش را دارند را بهبود ببخشیم، بلکه همواره باید گیمپلی جدیدی را برای تقدیم آنها کنیم. اگر یک موضوعی را بارها و بارها تکرار کنیم، بدیهی است که با گذشت زمان شاهد کاهش محبوبیت آن خواهیم بود. Project Resistance راه و روش تازهای را برای جلوگیری از تحقق این موضوع ارائه میدهد.
تهیه کننده شرکت کپکام در ادامه میگوید:
مهمترین قسمت بازی چیست؟ در صورتی که سنتهای این مجموعه را کنار بگذاریم، Project Resistance یک اثر عالی در سبک ترس و بقا است. به نظر من، ما با ساخت نسخه جدیدی از یک IP که در برخی جوانب مشابه مجموعه بوده و در عین حال از هسته اصلی خود فاصله گرفته است، بازیکنان را سردرگم میکنیم. من بیصبرانه منتظر عرضه نسخه بتای بازی هستم تا بازیکنان بیشتری به تجربه این اثر بپردازند و شخصا مشاهده کنند که با یک اثر کاملا جدیدی روبهرو هستند. هرچند، هیچ شکی نیست که تجربه وحشت و بقا در هسته اصلی و مرکزی این عنوان قرار دارد.
واکنش افرادی که تا به امروز نسخه آزماشی بازی را تجربه کردهاند، اغلب مثبت بوده و بازخوردهای خوبی را دریافت کردهایم. امیدوار هستم که در جریان CBT افراد بیشتری از تجربه این عنوان لذت ببرند.
در آخر، مت واکر به اهمیت بالای پیشنهادها و نظرات بازیکنان و تاثیرگذاری آنها در روند ساخت بازی اشاره کرد:
ما با تمام جدیت در تلاش هستیم تا تمامی بازخوردهای بازیکنان را دریافت کنیم و با استفاده از آنها، به بهبود هرچه بیشتر بازی بپردازیم. از این رو، بر اساس نظرات و بازخوردهای بازیکنان، این پروژه میتواند در نهایت به یک اثر بینظیر و شگفت انگیزی ختم شود.
گفتنی است که بازی Project Resistance در حال حاضر مراحل ساخت و توسعه خود را در شرکت کپکام طی میکند و در حالی که عرضه آن روی سه پلتفرم ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه شخصی رسما تایید شده، اما متاسفانه هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص تاریخ انتشار این اثر در دست نیست.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید