1%
  • 0/10

بودجه تولید بازی Concord به مانند بزرگ‌ترین عناوین انحصاری سونی بوده

ابعاد یک فاجعه هضم‌نشدنی

بودجه تولید بازی Concord به مانند بزرگ‌ترین عناوین انحصاری سونی بوده ۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۳ اخبار بازی کپی لینک
بودجه تولید بازی Concord

ظاهرا بودجه تولید بازی Concord مشابه هزینه ساخت The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West بوده تا سونی علنا پول خود را به آتش انداخته باشد.

بازی Concord هرگز نتوانست بیشتر از تعداد 700 پلیر به صورت همزمان روی استیم به دست بیاورد، بنابراین قبل از آن که سونی بخواهد سرورهای آن را برای همیشه خاموش کند و پول خریدارانش را پس دهد، بسیاری آن را یک پروژه مرده به حساب می‌آوردند. به نظر می‌رسید که سونی حساب بسیار بزرگ‌تری روی موفقیت این بازی باز کرده بوده، زیرا در غیر این صورت حاضر نمی‌شد بودجه‌ای که گزارشات حاکی از مبلغ بیشتر از 200 میلیون دلاری آن هستند را روی تولید بازی هزینه کند.

با تاکید روی مبلغ 200 میلیون دلاری، نشریه کوتاکو در گزارش خود توضیح می‌دهد که قرارداد اولیه سونی با استودیو فایرواک (Firewalk Studios) که مدتی پیش آن را تعطیل نمود، به اندازه‌ای کافی نبوده که بتواند بازه زمانی هشت ساله فرآیند توسعه بازی Concord و یا حقوق مربوط به IP آن را پوشش دهد. به علاوه سونی در سال 2023 استودیو فایرواک را با مبلغ مشخص نشده‌ای خریداری کرد.

اطلاعات ارائه شده از سوی گزارش نشریه کوتاکو با جزئیات به اشتراک گذاشته شده از سوی کالین موریارتی (Colin Moriarty) پادکستر مرتبط به صنعت بازی‌های ویدئویی در یک راستا قرار می‌گیرند که مدعی شده بود بودجه تولید بازی Concord در چند سال اولیه فرآیند ساخت آن میزان 200 میلیون دلار بوده و هم‌چنین مبلغ 200 میلیون دلار دیگر نیز در سال 2023 برای بازی توسط سونی هزینه شده است.

برخی‌ها به طور جدی به این مجموع مبلغ 400 میلیون دلاری که به صورت ظاهری به دست آمده شک دارند. اگر چنین چیزی صحیح باشد، هزینه ساخت این بازی می‌تواند با بودجه توسعه عناوین دارای احترام و قابل توجهی چون بازی The Last of Us Part 2، بازی Horizon Forbidden West و بازی Final Fantasy 7 Remake رقابت کند.

برای آن که بخواهیم اهمیت مسئله را در ضرر 400 میلیون دلاری سونی به خوبی تشریح کنیم، می‌توانیم به این مسئله اشاره داشته باشیم که این مقدار، 300 میلیون دلار بیشتر از هزینه ساخت بازی Ratchet & Clank: Rift Apart و هم‌چنین 100 میلیون دلار بیشتر از هزینه تولید بازی Marvel’s Spider-Man 2 بوده است.

شاید ناامیدکننده‌ترین بخش ماجرا بدین شرح باشد که برای اکثر گیمرها، مدرک مشخصی درباره مدت زمان و هزینه‌ای که استودیو فایرواک صرف کرده تا بازی Concord را توسعه دهد، وجود ندارد. اثری که در نهایت نیز به عقیده بسیاری یک محصول ضعیف و بی‌کیفیت قلمداد می‌شد.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments