چرا ساخت بازیهای سرویس محور پلی استیشن لغو میشوند؟
کنکورد مقصر اصلی است
گزارشها نشان میدهد که شکست تلخ بازی Concord باعث شده تا شرکت سونی برخی از بازی های سرویس محور پلی استیشن را لغو کند.
اگر اخبار بازیها را در رسانه سرگرمی دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی ساخت بازی سرویس محور خدای جنگ را به کلی کنار گذاشت و حتی پروژههای سرویس محور استودیو بلوپوینت گیمز و بند را نیز لغو کرد. همچنین، سونی قید توسعه بازی چندنفره لست آف آس را نیز زده است.
در این میان، سوالی که شاید ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد، این است که چرا سونی با وجود علاقه به توسعه بازی های چندنفره و سرویس محور پلی استیشن در طول سالهای اخیر، به یک باره توسعه چندین بازی جدید خود را لغو کرده است؟ آنطور که به نظر میرسد، ظاهرا بازی Concord مقصر همه این اتفاقها است.
جف گراب از رسانه جاینت بامب در این زمینه توضیح میدهد:
اینکه این بازیها به چنین سرنوشتی دچار شدهاند، همگی به خاطر کنکورد است. این چیزی است که به من گفته شده است. سونی همچنان در شوک بازی کنکورد است و اکنون آنها به صورت مورد به مورد به استودیوها مراجعه میکنند و بازیها را بررسی میکنند. اگر این پروژهها، بازیهای سرویس محور باشند، با موانع زیادی روبرو میشوند؛ تا حدی که حتی فرصت عرضه به آنها داده نمیشود.
شرکت سونی پیشتر اعلام کرده بود که در حال ساخت ۱۲ بازی سرویس محور است. با این حال، تعداد قابل توجهی از این پروژهها به کلی لغو شدهاند و ظاهرا تغییرات زیادی در این برنامه به وجود آمده است. شوهی یوشیدا، مدیر سابق پلی استیشن نیز روز گذشته مخالفت خود با گسترش توسعه عناوین لایو سرویس پلی استیشن را اعلام کرد.
بهتر است بدانید بازی کنکورد تنها پس از گذشت دو هفته از انتشار خود، به کلی از دسترس خارج و فروش آن در تمامی فروشگاهها متوقف شد. این در حالی است که بودجه ساخت بازی به قدری بالا بود که بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی از این شکست ضرر مالی سنگینی را متحمل شده است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید