کوری بارلوگ از دلایل تاخیر بازی Cyberpunk 2077 میگوید
کارگردان بازی God of War از تاخیر بازی Cyberpunk 2077 دفاع کرد
کارگردان بازی God of War یعنی کوری بارلوگ، به تاخیر بازی Cyberpunk 2077 واکنش نشان داد و از دلایل عقب افتادن تاریخ عرضهی یک بازی ویدیویی صحبت کرد.
بازی Cyberpunk 2077 اولین بار در ماه می سال ۲۰۱۲ میلادی توسط استودیوی پرآوازهی سیدی پراجکت رد معرفی و اولین تیزر آن در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. سیدی پراجکت که در حال توسعهی بازی The Witcher 3: Wild Hunt بود، بعد از انتشار آن نشان داد که این استودیو چه اندازه توانایی خلق یک عنوان ناب و بیهمتا را دارد. Cyberpunk 2077 بر خلاف The Witcher 3، در آینده و عصری بازگو میشود که تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده که قطعات کامپیوتری در بدن انسان کار گذاشته میشود و بدون شک بسیاری از اتمسفر آن لذت میبرند.
تقریبا هشت سال از زمان معرفی این عنوان میگذرد و بسیاری بیصبرانه منتظر عرضهی این عنوان بودند و هستند. حال تصور کنید که بعد از هشت سال، شرکت سیدی پراجکت رد در E3 سال ۲۰۱۹ تاریخ انتشار بازی با رونمایی از بازیگر محبوب هالیوود یعنی کیانو ریوز به همگان اعلام کند و تنها ۶۰ روز مانده به عرضهی آن، عنوان مورد انتظار هشت ساله را به مدت چهار ماه عقب بیاندازد. همین باعث ایجاد موجی نارضایتی شدیدی بین کاربران شد و بسیاری به دنبال علت تاخیر این اثر بزرگ هستند. شایعاتی در این خصوص به وجود آمده بود که گفته میشد، ناتوانی سخت افزارهای نسل هشتم در اجرای بازی Cyberpunk 2077 علت اصلی تاخیر هستند. سیدی پراجکت رد این مسئله را تایید یا تکذیب نکرده ولی بسیاری همچنان میخواهند، دلیل اصلی تاخیر این عنوان را بدانند.
کارگردان بازی تحسین شدهی God of War، کوری بارلوگ چندی پیش در توییتر خود، در خصوص این موضوع صحبتهایی را مطرح کرد. او در این باره گفت:
در حقیقت، ما اغلب تصمیم میگیریم که علت تاخیرها را به دلایلی بازگو نکنیم. ما باور داریم که مردم بعد از شنیدن این اخبار از روی عصبانیت ما را قضاوت میکنند. من نمیگویم به عنوان یک نماینده از طرف صنعت بازیسازان سخن میگویم و نظرات باقی توسعهدهندگان به دلیل تجربهی متفاوت آنها فرق میکند ولی من فکر میکنم این موضوع در روند توسعهی اکثر بازی ها وجود دارد. موضوعی که میخواهم بگویم این است که بازیهای ویدیویی به مدت بسیار طولانیای تا قبل از عرضه بسیار زشت هستند و تا نزدیک پایان توسعه آن این موضوع ادامه خواهد داشت.
این اتفاق ناشی از پیچیدگیهای روند بازی است و ما معمولا با شور، اشتیاق و باورمان چشم اندازها را جلو میبریم و در نهایت آنها را سر هم میکنیم و به پایان میرسانیم.
از نظر من اگر روند توسعهی یک بازی به خوبی جلو نرود، شرم آور یا زشت نیست. ما همه میخواهیم یک عنوان سالم و درست عرضه کنیم که از هرگونه باگ و خطای انسانی خالی باشد. اکثر اوقات موفق هستیم ولی گاهی اوقات هم شکست میخوریم. اما به این معنی نیست که ما تلاش نمیکنیم.
بسیاری از طرفداران هم پیشنهاد میدهند که سیدی پراجکت رد، این نسل را پشت سر بگذارد و Cyberpunk 2077 تنها برای کنسولهای نسل بعدی منتشر کند. بارلوگ در این خصوص میگوید که این تصمیم ممکن است، عواقبت چندین سالهای برای سیدی پراجکت داشته باشد و قطعا این تصمیم آسانی برای آنها نخواهد بود.
بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۷ شهریور سال ۱۳۹۹ (۱۷ سپتامبر ۲۰۲۰) برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان، گوگل استدیا و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید