دعوای حقوقی بین کرایتک و سازندهی Star Citizen ختم به خیر شد
حداقل برای مدتی موقت این دو شرکت به تفاهم رسیدهاند
استودیوی Cloud Imperium Games سازندهی بازی Star Citizen و شرکت کرایتک پس از دو سال، به دعوای حقوقی خود پایان دادند و به تفاهمی مشترک رسیدند.
عنوان Star Citizen اثری بلند پروازانه در سبک شبیهساز مبارزات فضایی است که از سال ۲۰۱۱ روند ساخت آن آغاز شد و با جمعآوری بیش از ۲۶۰ میلیون دلار، رکورد بیشترین جمعآوری بودجه از طریق کمپینهای حمایتی همچون کیکاستارتر را از آن خود کرده است. استودیوی CIG به جز این بازی آنلاین، یک اثر تکنفرهی داستانی با نام Squadron 42 را هم میسازد که در همان دنیای Star Citizen جریان خواهد داشت.
استودیوی سازندهی Star Citizen در ابتدا برای ساخت این بازی از نسخهی سوم انجین مشهور شرکت کرایتک یعنی CryEngine استفاده میکرد، تا اینکه دو سال پیش کرایتک شکایتی علیه CIG و شرکت Roberts Space Industries به راه انداخت، مبنی بر اینکه آنها برخی شرایط موجود در قرارداد استفاده از CryEngine 3 را نقض کردهاند. برای مثال حق استفاده از انجین تنها به ساخت SC محدود بود و خبری از Squadron 42 وجود نداشت و اینکه CIG از لوگوی انجین در صفحهی ابتدایی بازی استفاده نکرده است. استودیوی CIG و RSI هر دو متعلق به «کریس رابرتز» هستند که کارگردان Star Citizen و همچنین خالق سری مشهور Wing Commander محسوب میشود.
طی دو سال اخیر کرایتک و Cloud Imperium Games درگیریهای حقوقی متعددی سر این جریان داشتند، اما حالا ترجیح دادهاند تا حتی برای یک مدت موقت، به توافق برسند. این موضوع را وکلای دو طرف به دادگاه گفتهاند. آنها در توافق هیچ اشارهای به دلایل آن نداشتهاند و بیانیهی رسمی هم در این مورد اعلام نکردند. استودیوی CIG از دسامبر سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفت تا به جای CryEngine 3 از انجین شرکت آمازون با نام Lumberyard برای ساخت بازیهای خود بهره ببرد.
با توجه به جاهطلبی بسیار زیاد سازندگان و وعدههای بسیار عظیمی که برای بازی داده شده است، عنوان Star Citizen میخواهد یکی از عظیمترین بازیهای ویدیویی تاریخ باشد. این عنوان هنوز تاریخ انتشاری ندارد، اما تیم سازنده امیدوار است تا در سال جاری میلادی یک نسخهی بتا از آن را در دسترس قرار دهد. در عین حال بازی Squadron 42 به احتمال زیاد در تابستان سال آینده منتشر خواهد شد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید