راهنمای بازی CS:GO | معرفی حالت‌های بخش War Games
1%
  • 0/10

راهنمای بازی CS:GO | معرفی حالت‌های بخش War Games

به جز کژوال و رقابتی چه حالت‌های دیگری در این بازی وجود دارند؟

راهنمای بازی CS:GO | معرفی حالت‌های بخش War Games ۰ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ راهنما و آموزش کپی لینک

این قسمت از سری مطالب راهنمای بازی CS:GO به معرفی بخش War Games و حالت‌هایی که در زیر مجموعه‌ی آن قرار دارند، اختصاص خواهد داشت.

حالت‌های کژوال و رقابتی در بازی CS:GO انتخاب اول اکثر بازیکنان آن محسوب می‌شود، اما این‌ها تنها حالت‌هایی نیستند که می‌توانید به تجربه‌شان بپردازید. مثل بسیاری از دیگر عناوین آنلاین و چندنفره، این بازی هم به جز حالت‌هایی که نرمال و رقابتی محسوب می‌شوند، حالت‌های دیگری هم دارد که می‌توان به آن‌ها، به چشم یک حالت آرکید نگاه کرد که تجربه‌ی متفاوتی را ارائه می‌دهند. این بخش در بازی CS:GO با نام War Games شناخته می‌شود.

بخش War Games از طریق صفحه‌ی Play در دسترس است و خود شامل سه حالت مختلف برای بازی کردن می‌شود. هر مسابقه از این حالت‌ها وقت زیادی از بازیکن نمی‌گیرند و امتیاز تجربه‌ی آن‌چنانی هم به پروفایل اضافه نمی‌کنند. این سه حالت شامل موارد زیر است:

  • Arms Race
  • Demolition
  • Flying Scoutsman

در ادامه به معرفی هر یک از این حالت‌ها می‌پردازیم.

بازی CS:GO بخش War Games
در منوی بخش War Games می‌توانید انتخاب کنید که کدام حالت‌ها برای Matchmaking فعال باشند

حالت Arms Race

شبیه‌ترین حالتی که در بازی‌های دیگر به Arms Race می‌توانم مثال بزنم، حالت Gun Game در سری Call of Duty است که البته یک‌سری قوانین متفاوت نسبت به آن دارد. در حالت Arms Race مثل Team Deathmatch دو تیم تروریست و کانتر تروریست روبروی هم قرار دارند و هدفشان کشتن یکدیگر است. در عین حال هر بازیکن یک هدف فردی هم دارد که همان هدف اصلی این حالت محسوب می‌شود؛ رسیدن به بالاترین سطح و کشتن یک دشمن با چاقوی طلایی. حالا چگونه باید به این سطح رسید؟

بازیکنان مسابقه را با یک سلاح مشخص آغاز می‌کنند و به جز آن، تنها یک چاقو دارند. خبری از فروشگاه یا پول نیست و سلاحتان را هم نمی‌توانید بیندازید. هنگام مرگ یک بازیکن، سلاحش هم درجا ناپدید می‌شود که در نتیجه قادر به برداشتن تفنگ دیگران هم نیستید. با کشتن دو دشمن، بازیکن یک سطح ارتقا پیدا می‌کند و سلاح دیگری جایگزین سلاح فعلی می‌شود. در کل ۱۶ سطح برای ارتقا وجود دارد که آخرین آن، چاقوی طلایی است و هر کسی که با این چاقو یک دشمن را بکشد، برنده‌ی مسابقه می‌شود. همان‌طور که احتمالا متوجه شدید، قوانین حالت Arms Race ترکیبی از قوانین حالت‌های تیمی و فردی به حساب می‌آید.

قواعد دیگری هم برای Arms Race وجود دارد؛ در صورتی که یک حریف را با چاقو بکشید، علاوه بر این‌که خود شما درجا ارتقا پیدا می‌کنید، حریف به یک سطح پایین‌تر منتقل می‌شود. هر موقع در مسابقه، کسی که در تیم خود بیشترین تعداد کشتن را داشته باشد، دور او یک مرز رنگی پررنگ (با رنگ قرمز برای تروریست و رنگ آبی برای کانتر تروریست) نشان داده می‌شود. با این کار افراد تیم مقابل می‌فهمند که چه‌کسی ممکن است تهدیدی برای آن‌ها در بردن مسابقه باشد.  این حالت محدودیت زمانی ندارد و وقتی به اتمام می‌رسد که یک نغر با چاقوی طلایی موفق به کشتن حریف شود. پس از آن، سه نفر اول مسابقه به‌صورت جداگانه نمایش داده می‌شوند.

حالت Arms Race نقشه‌های مخصوص به خود را دارد که با نقشه‌های حالت‌های کژوال و رقابتی متفاوت هستند و شامل موارد زیر می‌شوند:

  • Baggage
  • Lake
  • Lunacy
  • Monastery
  • Safehouse
  • Shoots
  • Marc

پس از تمام شدن هر مسابقه در حالت Arms Race، به طور خودکار یک رای‌گیری پیش روی بازیکنان قرار می‌گیرد که می‌توانند یک نقشه‌ی جدید برای بازی کردن انتخاب کنند یا به سراغ حالت Demolition بروند.

بازی CS:GO بخش War Games
در حالت Arms Race در سمت راست تصویر می‌بینید که سلاح‌های بعدی چه خواهند بود. جدول رقابت هم در بالا مشخص است

حالت Demolition

این حالت در واقع ترکیب سناریوی بمب با حالت Arms Race حساب می‌شود. همان شروطی که در سناریوی بمب برای بردن هر یک از طرفین نیاز است، در این‌جا هم صدق می‌کند. البته در این‌جا هر تیمی که زودتر ۱۱ راند را برنده شود، پیروز نهایی است. پس از ۱۰ راند هم جای دو طرف عوض می‌شود. شباهت به Arms Race در این‌جاست که ابتدای مسابقه با یک سلاح مشخص (و کیت خنثی‌سازی بمب برای کانتر تروریست) بازی را آغاز می‌کنید. اگر هر راند موفق به کشتن یک حریف شوید، سلاح‌تان در راند بعدی عوض می‌شود. اگر تعداد بیشتری بکشید علاوه بر سلاح یک آیتم اضافی مثل نارنجک یا فلش‌بنگ هم خواهید گرفت. این آیتم‌های اضافی را اگر استفاده نکنید، تا وقتی که نمیرید باقی می‌مانند. حالت Demolition را می‌توان در نقشه‌های زیر تجربه کرد:

  • Bank
  • Lake
  • Safehouse
  • Shortdust
  • Marc
  • Sugarcane

بعد از اتمام هر مسابقه در این حالت، یک رای‌گیری ظاهر می‌شود که اگر مایل به ادامه‌ی بازی در این حالت هستید، می‌توانید به نقشه‌ی دلخواه رای یا حالت بازی را به Arms Race تغییر دهید.

در ابتدای هر راند در حالت Demolition نشان داده می‌شود که در چه مرحله‌ای از مسیر ارتقا و تغییر سلاح قرار دارید

حالت Flying Scoutsman

این حالت شاید آرکیدی‌ترین تجربه‌ای باشد که در CS:GO می‌بینید. در این حالت تمام بازیکنان (که در دو تیم پنج نفره تقسیم می‌شوند) تنها سلاح تک‌تیرانداز SSG 08 و چاقو در اختیار دارند. ویژگی جالب این حالت، کاهش جاذبه است که در نتیجه بازیکنان می‌توانند پرش‌های بلندتری داشته باشند. در کنار این مورد، مانور بیشتری در هوا دارید و راحت‌تر از معمول می‌توانید در هوا نشانه‌گیری کنید.

در این حالت با توجه به نقشه‌ای که در آن هستید، سناریوی بمب پیش روی شما قرار می‌گیرد یا باید تمام بازیکنان تیم مقابل را بکشید. در این حالت هر تیمی که به ۸ راند برسد برنده‌ی نهایی محسوب می‌شود. حالت Flying Scoutsman در نقشه‌های زیر قابل بازی است:

  • Dizzy
  • Lake
  • Lunacy
  • Safehouse
  • Shoots
در حالت Flying Scoutsman به لطف پرش بلندتر، به نقاطی دسترسی خواهید داشت که رسیدن به آن‌ها در حالت‌های معمول ممکن نیست

بخش War Games در بازی CS:GO، سال‌های گذشته حالت‌های دیگری هم داشت که Valve تصمیم به حذف آن‌ها گرفت و حالا این سه حالت پیش روی شما هستند. اگر مشتاق هستید تا تجربه‌ای متفاوت نسبت به حالت‌های سنتی در CS:GO داشته باشید، بخش War Games یکی از بهترین انتخاب‌هاست. امیدواریم که این قسمت از سری مطالب راهنمای بازی هم برایتان مفید بوده باشد. در قسمت بعدی به‌طور ویژه به حالت Wingman خواهیم پرداخت.

 



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments