افزایش بودجه ساخت بازیهای AAA نگرانکننده است
روی گرافیک واقعگرایانه تمرکز نکنید!
گزارش اخیر نیویورک تایمز نشان میدهد که تمرکز بیش از حد روی ارتقای سطح گرافیک، بودجه ساخت بازی های AAA را به طرز قابل توجهی افزایش میدهد.
ارتقای کیفیت جلوههای بصری و ارائه گرافیک واقعگرایانه همواره یکی از تلاشهای سازندگان برای پیشبرد صنعت بازیها بوده و در حالی که وضعیت فعلی گرافیک بازیها کاملا رضایت بخش است، اما توسعهدهندگان کماکان به دنبال دستیابی به اهداف بلندتر هستند. با این حال، به نظر میرسد که تمرکز بیش از حد روی این موضوع به ضرر صنعت بازیها است.
به بیان دقیقتر، گزارش اخیر نیویورک تایمز نشان میدهد که برخی از سازندگان به این نتیجه رسیدهاند که طراحی واقعگرایانه و طبیعی جلوههای بصری، بودجه ساخت بازی های AAA را تا حد قابل توجهی افزایش میدهد و در پی این امر، فشار زیادی به اعضای سازنده بازی تحمیل شده و انتظارهای مدیران از تیم سازنده نیز بالاتر میرود.
برای مثال، زمانی که یک بازی بزرگ با بودجه ساخت حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلاری شکست میخورد، مدیران مجبور به اخراج شماری از توسعهدهندگان خود میشوند تا بخشی از ضررهای ناخواسته جبران شوند. مهمتر اینکه هر از چند گاهی این شکستها باعث تعطیلی کامل استودیوها نیز میشوند که این وضعیت برای صنعت ویدیو گیم بسیار نگرانکننده است.
همانطور که احتمالا اطلاع دارید، بازی Concord دو هفته بعد از انتشار برای همیشه از دسترس خارج شد و ضرر چند صد میلیون دلاری را به سازنده و ناشر تحمیل کرد. جدا از این بازی، اثر Suicide Squad نیز شرایط مشابهی را تجربه کرد و در پی شکست آن، وارنز برادرز میلیونها دلار ضرر کرد.
جیکوب نواک، یکی از مدیران سابق اسکوئر انیکس مدعی است که همه گیمرها خواستار بازیهای واقعگرایانه نیستند و طراحی جلوههای بصری طبیعی تنها برای بخش کوچکی از بازار اهمیت دارد. او با اشاره به محبوبیت روز افزون بازیهای ماینکرفت و فورتنایت، اذعان داشت که بازیکنهای جوان به سمت چنین طراحیهایی سوق پیدا کردهاند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید