برگزیده
پانیشر علیه جان ویک
1%
  • 0/10

ساخت بسته Phantom Liberty نوعی تراپی برای تیم سازنده سایپرپانک بوده

پس از انتشار فاجعه‌بار بازی اصلی

ساخت بسته Phantom Liberty نوعی تراپی برای تیم سازنده سایپرپانک بوده ۰ ۲۶ تیر ۱۴۰۳ اخبار بازی کپی لینک
ساخت بسته Phantom Liberty

پس از عرضه ناموفق Cyberpunk 2077 در سال 2020، ساخت بسته Phantom Liberty نوعی تراپی برای تیم سازنده محسوب می‌شده است.

عنوان Cyberpunk 2077 در هنگام انتشار در وضعیت فاجعه‌باری به سر می‌برد که ناشی از وجود باگ‌های متعدد و غیبت‌ ویژگی‌های مختلفی که سازندگان در نمایش‌های بازی به اشتراک گذاشته بودند می‌شد و در نتیجه موجب جنجال‌های فراوانی پیرامون این اثر در هنگام عرضه شد. در همین راستا به گفته یکی از اعضای اصلی استودیو سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) ساخت بسته Phantom Liberty که جدا از اضافه کردن بخشی جدید، تغییراتی اساسی را در بازی اصلی نیز ایجاد می‌کرد نوعی تراپی دسته جمعی برای تیم سازنده به شمار می‌رفته است.

پاول ساسکو (Pawel Sasko) کارگردان بسته الحاقی مورد بحث که رهبری تیم توسعه دنباله Cyberpunk را نیز برعهده دارد اخیرا در گفتگو با پادکست Flow Games به یادآوری دوران ناخوشایند عرضه بازی در سال 2020 پرداخته است. ایشان توضیح داد که بازخورد صورت گرفته از بازی اصلی در هنگام انتشار، کاملا ویران‌کننده بوده به ویژه برای افرادی که پس از موفقیت عظیم بازی The Witcher 3 جذب کمپانی سی‌دی پراجکت رد شده بودند.

“من می‌دانم موفقیت چه احساسی دارد زیرا پیش از این در انتشار بازی‌هایی مشارکت داشته‌ام که با استقبال گسترده‌ای مواجه شده بودند. من می‌دانم این موضوع چگونه است. اما شما در تیم خود اعضایی را دارید که هرگز چنین احساسی را تجربه نکرده‌اند… برای من احتمالا این موضوع بدترین جنبه آن بوده است. دیدن افرادی که به واسطه بازخورد صورت گرفته از بازی خرد و ویران شدند. این بازخورد به صورت کلی تاثیر بسیاری بدی روی ما گذاشت. پس از آن ساخت بسته Phantom Liberty نوعی تراپی دسته جمعی برای ما بود، به شکلی که اعضای تیم با توسعه آن سعی کردند این دوره را پشت سر بگذارند.”

ساسکو در ادامه اشاره داشت که انتشار به‌روزرسانی‌های متعدد به حل مشکلات بازی پرداخت اما هم‌چنان تغییری در افکار عمومی پیرامون این بازی ایجاد نکرد. به‌روزرسانی شماره 1.5 قدم بزرگ‌تری برای آن‌ها بود اما باز هم تغییری چندانی در وضعیت ایجاد نکرد تا سرانجام نوبت به به‌روزرسانی 1.6 تحت عنوان Edgerunners برسد که همزمان با پخش یک انیمه سریالی به همین نام که توسط نت‌فلیکس ساخته شده بود منتشر شد. به عقیده ساسکو این انیمه، جهان این مجموعه را بسیار بهتر از بازی معرفی می‌کرد.

به‌روزرسانی Edgerunners در کنار به‌روزرسانی‌های قبلی، انگیزه بیشتری را در تیم ایجاد کرد که شاید ایجاد تغییر و حل نمودن مشکلات و افکار عمومی برای این بازی، امکان‌پذیر و واقعی باشد. امری که سرانجام با انتشار بسته گسترش دهنده Phantom Liberty به وقوع پیوست.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments