طراح مراحل Cyberpunk 2077: این بازی یک معیار سنجش در صنعت ویدیو گیم خواهد بود
جدیدترین ساختهی سیدی پراجکت رد میخواهد موفقیتهای The Witcher 3 را تکرار کند
مکس پیرز طراح مراحل Cyberpunk 2077 در مصاحبهی اخیر خود ادعا کرد این بازی یک معیار سنجش در صنعت ویدیو گیم خواهد بود.
استودیوی سیدی پراجکت رد که از سال ۱۹۹۴ میلادی در صنعت بازیهای ویدیویی مشغول به فعالیت است، در سال ۲۰۱۵ بازی The Witcher 3: Wild Hunt را روانهی بازارهای جهانی کرد. این عنوان نقشآفرینی به واسطهی گیمپلی، داستان، جهان غنی و جلوههای بصری کمنقصش تحسین منتقدان را برانگیخت و حتی از سوی تعدادی از آنها یکی از بهترین محصولات ساخته شده در صنعت ویدیو گیم نامیده شد. همین موضوع هم باعث شده تا وقتی یک عنوان نقشآفرینی جدید وارد بازار میشود، منتقدان و مخاطبان آن را با نسخهی سوم ویچر مقایسه کنند. به بیان دیگر، Wild Hunt به یک معیار سنجش یا به اصطلاح بنچمارک برای بررسی کیفیت یک بازی نقشآفرینی شده است.
سیدی پراجکت رد هم اکنون روی Cyberpunk 2077 کار میکند که مانند The Witcher 3: Wild Hunt در ژانر نقشآفرینی قرار میگیرد اما خبری از فضای قرون وسطی یا دوربین سوم شخص نیست. تیم توسعه اینبار به سراغ فضای آخرالزمانی و دوربین اول شخص رفته است. متاسفانه هیچ گونه جزئیاتی از داستان بازی در دسترس نیست و تنها میدانیم در نایت سیتی روایت میشود. این شهر قرار بود یک مرکز تجاری و تفریحی عظیم باشد اما کنترلش طی اتفاقاتی در دست شرکتهای فعال در حوزهی تکنولوژی افتاد. همچنین قانون و عدالت جایی در خیابانهای این شهر ندارد و تنها چیزی که خودنمایی میکند، تلاش و رقابت گروههای خلافکاری برای غلبه بر یکدیگر است. اینطور که به نظر میرسد، محصول تازهی سیدی پراجکت قرار است مانند The Witcher 3: Wild Hunt یک معیار سنجش باشد.
مکس پیرز (Max Pears) کارمند استودیوی سیدی پراجکت رد چندی پیش مصاحبهای را با مجلهی Edge انجام داد. او در بخشی از گفتگو به چشماندازی پرداخت که برای Cyberpunk 2077 ترسیم شده است. طبق گفتههای پیرز، تیم توسعه به دنبال تکرار موفقیتهای The Witcher 3: Wild Hunt نیست، بلکه میخواهد عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد. طراح مراحل Cyberpunk 2077 در این باره گفت:
هیچ خصومت یا دشمنیای با دیگر استودیوها یا بازیها نداریم چون همهی افراد فعال در صنعت ویدیو گیم برای پیشرفت آن قدم برمیدارند. با موفقیت عظیمی که The Witcher 3: Wild Hunt بهدست آورد و کاربران را ساعتها مشغول گشت و گذار در محیطهای وسیع خود کرد، یک حس رقابت در داخل تیم شکل گرفته است [تا عملکردی بهتر از گذشته را از خود بر جای بگذارد]. با The Witcher 3 توانستیم یک معیار سنجش جدید برای بررسی کیفیت بازیها معرفی کنیم و همیشه به دنبال دستیابی به چنین موفقیتی هستیم.
هدف ما در جریان توسعهی یک بازی برداشتن قدمهای رو به جلو و ارائهی عملکرد بهتری است. کاملا از تفاوتهای بین The Witcher 3 و Cyberpunk 2077 آگاه هستیم و قصدمان این است که از آنها نهایت استفاده را ببریم. بله، ما همیشه عنوانی را تولید میکنیم که تعریف جدیدی به ژانر بخشیده و سرشار از نوآوری باشد.
تقریبا همزمان با انتشار مصاحبهی مکس پیرز با مجلهی Edge، اکانت اینستاگرام Cyberpunk دو تصویر جدید از شخصیتهای حاضر در این بازی را به اشتراک گذاشت. در بخش کپشن هم توضیحاتی دربارهی آنها ارائه شده است. اولین تصویر جکی ولز و یورینوبو آراساکا را نشان میدهد. جکی ولز در دوران نوجوانی به گروه خلافکاری Valentinos پیوسته بود اما پس از اینکه مادرش متوجه شد، از عضویت در گروه کنار کشید. وفاداری، دوستی و خانواده مفاهیم مهمی برای جکی به شمار میروند. یورینوبو آراساکا، فرزند سابورو آراساکا است اما پس از یک جر و بحث ارتباط خود را با پدر قطع کرد. او میخواهد امپراتوری پدرش را نابود کند.
تصویر دوم روی دکستر دشوان و رویس تمرکز دارد. دکستر یکی از بهترین کارچاقکنهای نایت سیتی است. کم پیش میآید اتفاقاتی در شهر رخ دهد و او خبر نداشته باشد. رویس هم یک دیوانه بوده و هر لحظه ممکن است سلاح را به سمت شما نشانه گرفته و شلیک کند. در ادامه میتوانید تصاویر را مشاهده کنید:
در پایان، لازم به ذکر است که بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۹ آبان (مصادف با ۱۹ نوامبر) برای پلتفرمهای پلیاستیشن 4، ایکسباکس وان، رایانههای شخصی و گوگل استادیا منتشر خواهد شد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید