نسخهی سوییچ Cyberpunk 2077 احتمالا توسعه نمییابد
جدیدترین بازی سیدی پراجکت رد حدودا ۷۵ داستانی خیابانی خواهد داشت
با توجه به صحبتهای تهیهکنندهی بازی، نسخهی سوییچ Cyberpunk 2077 احتمالا هرگز ساخته نمیشود؛ زیرا کنسول نینتندو توانایی اجرای آن را ندارد.
از زمان معرفی پلتفرمهای هدف Cyberpunk 2077، گمانهزنیهای بسیاری پیرامون نسخهی نینتندو سوییچ این بازی در فضای مجازی به وجود آمد. این گمانهزنیها با انتشار The Witcher 3: Wild Hunt برای کنسول نسل هشتمی نینتندو حتی بیشتر از قبل شد. با این حال، به نظر نمیرسد این کنسول هیبریدی از لحاظ سختافزاری توانایی اجرای جدیدترین ساختهی سیدی پراجکت رد را داشته باشد.
جان مامایس (John Mamais)، تهیهکنندهی Cyberpunk 2077، اخیرا مصاحبهای را با وب سایت OnMSFT انجام داده است. خبرنگار در بخشی از مصاحبه پیرامون نسخهی سوییچ Cyberpunk 2077 پرسید. مامایس در پاسخ احتمال عرضهی بازی روی جدیدترین کنسول نینتندو را بهطور کامل رد نکرد اما گفت احتمالا چنین نسخهای عرضه نخواهد شد:
تا جایی که من میدانم فعلا برنامهای برای ساخت این نسخه وجود ندارد. مطمئن نیستم Cyberpunk 2077 بتواند روی نینتندو سوییچ اجرا شود. احتمالا برای این کنسول بیش از حد سنگین خواهد بود. با این حال، در گذشته توانستیم The Witcher 3: Wild Hunt را روی این کنسول اجرا کنیم، در حالی که فکر میکردیم نمیشود. هر طور بود، توانستیم چنین کاری را انجام دهیم.
از آنجایی که فاصلهی چندانی با آغاز نسل نهم و عرضهی نسل جدید کنسولهای پلیاستیشن و ایکسباکس نداریم، خبرنگار OnMSFT سوالی را پیرامون این موضوع مطرح کرد:
در حال حاضر روی کنسولهای نسل فعلی تمرکز کردهایم. یعنی بازی Cyberpunk 2077 با کیفیت 4K Ultra HD روی ایکسباکس وان ایکس اجرا خواهد شد. اینکه کنسولهای نسل بعدی قادر هستند تا بازیها را با چه کیفیتی اجرا کنند، فعلا اهمیتی برای سیدی پراجکت رد ندارد.
در ادامهی مصاحبه دربارهی مدت زمان گیمپلی صحبت شد. تهیهکنندهی Cyberpunk 2077 گفت از آنجایی که دربارهی یک بازی نقشآفرینی و جهان باز صحبت میکنیم، نمیشود با اطمینان دربارهی آن اظهار نظر کرد. بخش دیگر مصاحبه به صحبت دربارهی داستانهای خیابانی اختصاص داده شد که تعدادشان در این بازی حدودا ۷۵ عدد خواهد بود. او همچنین توضیحاتی را دربارهی ماهیت داستانهای خیابانی ارائه کرد:
فکر میکنم حدودا ۷۵ داستان خیابانی در بازی باشد. فعالیتهای کوچک هم وجود دارند. داستانهای خیابانی به ماموریتهای فرعی کوچک شبیه هستند. این ماموریتها داستانهای مختص به خود را دارند اما سینماتیکهای پیشرفته زیادی را برای داستانگویی شامل نمیشوند. هدف این فعالیتها این است که کاربر به گشت و گذار در محیط پرداخته و لول شخصیت خود را افزایش دهد.
جدیدترین ساختهی سیدی پراجکت رد قرار بود اواخر فروردین سال آیندهی شمسی در دسترس علاقهمندان قرار بگیرد اما انتشار آن با تاخیری چند ماهه مواجه شد. سازندگان در بیانیهی رسمی خود اعلام کردند بازی تکمیل شده اما نیاز به زمان بیشتری برای پولیش و رفع باگها دارند. مدتی پس از این اتفاق، گزارشی غیر رسمی در فضای مجازی منتشر شد که ادعا میکرد عدم توانایی کنسولهای نسل فعلی در اجرای سایبرپانک ۲۰۷۷ باعث به تعویق افتادن تاریخ عرضه شده است.
در پایان، لازم به ذکر است که Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۷ شهریور سال ۱۳۹۹ (مصادف با ۱۷ سپتامبر) برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان، گوگل استدیا و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید