ساخت دنباله Cyberpunk 2077 با چالش مواجه شده است
عضو استودیو از چالش تغییر انجین میگوید
با توجه به صحبتهای یکی از اعضای استودیوی سی دی پراجکت رد، میتوان گفت ساخت دنباله Cyberpunk 2077 بخاطر تغییر انجین با چالش مواجه شده است.
سی دی پراجکت رد اوایل اکتبر سال جاری میلادی از برنامه ریزیهای خود در بلند مدت پرده برداشت که شامل نسخه جدید The Witcher، دنباله Cyberpunk 2077 و یک آی پی کاملاً جدید میشود. دنباله سایبرپانک 2077 در حال حاضر با اسم رمز Project Orion شناخته شده و فعلاً در فاز طراحی مفهومی قرار دارد. به بیان دقیقتر، در مراحل ابتدایی ساخت بوده و به هیچ وجه نباید انتظار داشت در آیندهای نزدیک به بازارهای جهانی بیاید.
البته اطلاعات موجود از دنباله Cyberpunk 2077 به همین موارد خلاصه نمیشود. شعبه آمریکای شمالی سی دی پراجکت رد و همچنین شعبه جدیدشان در بوستون وظیفه ساخت آن را به دوش میکشند. علاوه بر این، سازندگان ترجیح دادهاند برای قسمت دوم سایبرپانک از انجین گرافیکی آنریل استفاده کنند، در حالی که استودیوی لهستانی از REDengine 4 برای توسعه قسمت اول بهره برده بود.
پاول ساسکو (Pawel Sasko) طراح ارشد مراحل فرعی بوده و با سی دی پراجکت رد همکاری دارد. او اخیراً مصاحبهای را با The Neon Arcade انجام داده که طبق آن میتوان گفت ساخت دنباله Cyberpunk 2077 با چالش مواجه شده است؛ چالشی که ریشهاش به تغییر انجین گرافیکی از REDengine 4 به آنریل مربوط میشود:
کارهای زیادی باید روی مجموعه ابزارها [آنریل] انجام بگیرد. انجین گرافیکی ما REDengine بطور اختصاصی برای موارد زیادی شخصی سازی شده بود. ابتدا باید مطمئن شویم که آن موارد [روی موتور جدید] پیاده سازی میشوند تا بازیها را همانطور که میخواهیم بسازیم.
عضو استودیوی سی دی پراجکت در ادامه تاکید داشت مزیتهای آنریل آشکار هستند. او همچنین همکاری با اپیک گیمز، صاحب انجین آنریل را یک «چالش و فرصتی برای انجام کاری فوق العاده» توصیف کرد:
همکاری با اپیک گیمز اتفاق کاملاً جدیدی برای ما است. هم یک چالش است و هم مایه افتخار. استودیوی بزرگی است و مهندسان بسیار زیاد و باتجربهای دارد. بنابراین، چیزهای زیادی میتوان از آنها یاد گرفت.
در انتها، لازم به ذکر است بازی سایبرپانک 2077 هم اکنون برای کنسولهای نسل هشتم، نسل نهم و رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید