تاریخ انتشار ریمیک Dead Space رسما اعلام شد
همچنان خبری از نسخههای نسل هشتمی نیست
الکترونیک آرتز و استودیو موتیو به واسطه یک بیانیه مطبوعاتی، سرانجام از تاریخ انتشار ریمیک Dead Space پرده برداشتند.
طی یک دهه گذشته تمایل زیادی در استودیوها و شرکتهای بازی سازی برای تولید و انتشار ریمیک محصولات قدیمی و موفق به وجود آمد. این موضوع در کنار گزارشهای غیررسمی، طرفداران را به گمانهزنی درباره ریمیک Dead Space سوق داد؛ گمانهزنیای که سرانجام و در جولای سال گذشته میلادی رنگ حقیقت به خود گرفت.
Dead Space یک بازی در زیرژانر ترس و بقا بوده و در سال ۲۰۰۸ میلادی برای رایانههای شخصی و نسل هفتم کنسولها عرضه شد. داستان در قرن ۲۶ میلادی جریان داشته و حول محور یک مهندس فضاپیما به نام آیزاک کلارک میچرخد. او وظیفه دارد خود را به یک فضاپیمای بسیار مهم به نام USG Ishimura رسانده و درباره قطع شدن ارتباطات رادیوییاش تحقیق کند. این فضاپیما در سیاره Aegis VII قرار داشته و مشغول جمع آوری منابع بود. البته سفر آیزاک تنها جنبه کاری ندارد؛ زیرا معشوقهاش یکی از خدمههای فضاپیماست. در ضمن، محصول الکترونیک آرتز عملکرد بسیار خوبی را از خود به ثبت رساند و زمینهساز ساخت دو دنباله شد.
الکترونیک آرتز و استودیو موتیو سرانجام از تاریخ انتشار ریمیک Dead Space پرده برداشتند. با توجه به بیانیه مطبوعاتی اخیرشان، بازی مزبور در تاریخ ۷ بهمن سال ۱۴۰۱ (مصادف با ۲۷ ژانویه سال ۲۰۲۳ میلادی) برای پلتفرمهای هدف عرضه خواهد شد. البته اخبار مربوط به ریمیک دد اسپیس به تاریخ انتشار خلاصه نمیشود. ناشر و سازنده به واسطه یک لایو استریم درباره جنبه هنری محصول صحبت کرده و اطلاعات تازهای را از روند بازسازی موارد مختلف از جمله مدل کاراکترها و محیطها به اشتراک گذاشتهاند. سازندگان در جریان لایو استریم تاکید کردهاند تغییرات و بهبودها به گونهای نیستند که ریمیک از حال و هوای نسخه اصلی فاصله بگیرد.
فیلیپ دوشارم (Phillippe Ducharme) یکی از تهیهکنندگان ریمیک Dead Space است. او در بخشی از بیانیه مطبوعاتی گفته روند توسعه محصول برایشان بسیار لذتبخش بوده است؛ زیرا اعضای تیم از طرفداران فرنچایز هستند. دوشارم همچنین به بازخوردهای طرفداران اشاره کرده و تاکید داشته مشاهده آنها تاثیر مثبتی رویشان داشته است. در ضمن، او بیصبرانه منتظر است تا طرفداران و صد البته گیمرهایی که تاکنون دد اسپیس را تجربه نکردهاند، پای تجربه بازی نشسته و از آن لذت ببرند.
ریمیک Dead Space با استفاده از انجین گرافیکی فراسبایت توسعه یافته که پیش از این توسط استودیو موتیو برای ساخت Star Wars: Squadrons استفاده شده بود. بهبودها به جنبههای ظاهری خلاصه شده و هیچ تغییری در داستان به وجود نیامده است. در ضمن، این بازی تنها برای رایانههای شخصی و کنسولهای نسل نهم عرضه خواهد شد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید