بازی Death Stranding 2 و استودیو سازنده آن وارد مرحله کرانچ شدهاند
کار، کار و کار
هیدئو کوجیما، خالق بازی Death Stranding و بازی Metal Gear، بار دیگر در حال تأمل درباره افزایش سن خود است. او در یک پست در شبکههای اجتماعی با طرفداران به اشتراک گذاشت که: «نمیتوانم به این فکر نکنم که چقدر دیگر میتوانم خلاق باقی بمانم»، در حالی که تأیید کرد استودیوی Kojima Productions که در حال توسعه بازی Death Stranding 2 است، وارد مرحله Crunch Time (دوره فشرده کاری) شده است.
کوجیما این تأملات را با الهام از خرید اخیر خود، کتاب Ridley Scott: A Retrospective، به اشتراک گذاشت. او نوشت:
در این سن، نمیتوانم به این فکر نکنم که چقدر دیگر میتوانم ‘خلاق’ باقی بمانم. دوست دارم تا پایان عمرم به این مسیر ادامه دهم، اما آیا این 10 سال دیگر خواهد بود؟ 20 سال؟ هر روز احساس میکنم در حال رقابت با زمان هستم
این تأملات نشاندهنده نگرانیهای یک هنرمند در اوج حرفه خود است که همچنان به دنبال خلق آثار جدید و ماندگار در دنیای بازیسازی است.
او ادامه داد:
حتی اکنون، در 87 سالگی، ریدلی اسکات همچنان فعال است. و زمانی که بیش از 60 سال داشت – یعنی سنی که من اکنون در آن هستم – شاهکاری به نام Gladiator (فیلم سینمایی)، را خلق کرد
این اولین باری نیست که هیدئو کوجیما به صورت عمومی درباره تأثیرات افزایش سن صحبت میکند. در فوریه گذشته، این فرد افسانهای 61 ساله اعتراف کرد که تصمیم خود برای بازگشت به ژانر اکشن-جاسوسی؛ که باعث شهرت وی شد، در بازی آینده Physint برای کنسول PlayStation 5، پس از یک دوره بیماری و جراحی و همچنین اندیشیدن به فانی بودن خود گرفته شده است. این صحبتها نشاندهنده تلاش کوجیما برای کنار آمدن با گذر زمان و همچنان باقی ماندن در مسیر خلاقیت، حتی در مواجهه با چالشهای جسمانی و ذهنی است.
او در آن زمان توضیح داد:
من در پایینترین نقطه زندگیام بودم و احساس میکردم دیگر نمیتوانم به ساخت بازی برگردم. حتی وصیتنامهای هم نوشتم و در آن لحظه متوجه شدم که انسانها میمیرند. اما سال گذشته 60 ساله شدم. 10 سال دیگر 70 ساله خواهم شد. امیدوارم هرگز بازنشسته نشوم. با این حال، اگر کاربران تا این حد خواستار آن باشند، فکر کردم که باید کمی اولویتهایم را تغییر دهم. من همچنان میخواهم چیزهای جدیدی بسازم، اما تصمیم گرفتم یک بازی اکشن-جاسوسی طراحی کنم
با این حال، Physint همچنان فاصله زیادی با انتشار دارد، زیرا استودیوی Kojima Productions ابتدا باید بازیهای Death Stranding 2: On the Beach و پروژهای با پشتیبانی مایکروسافت با عنوان OD را تکمیل کند. به نظر میرسد بازی Death Stranding 2 اولویت فعلی است، چرا که این دنباله تنها عنوانی است که زمان تقریبی انتشار آن اعلام شده و انتظار میرود در سال جاری منتشر شود.
تأملات کوجیما درباره تواناییاش در حفظ خلاقیت پس از اعلام هفته گذشته او صورت گرفت که تأیید کرد استودیو Kojima Productions رسماً وارد مرحله کرانچ شده است، احتمالاً به دلیل نزدیک شدن توسعه بازی Death Stranding 2 به مراحل نهایی. او در شبکههای اجتماعی نوشت:
پرچالشترین دوره توسعه بازی – هم از نظر جسمی و هم روانی – که به طور رایج با عنوان ‘Crunch Time’ شناخته میشود
این شرایط نشاندهنده تعهد کوجیما به ارائه بازیهایی است که همچنان استانداردهای بالای خلاقیت و نوآوری او را به نمایش میگذارند.
کوجیما ادامه داد:
علاوه بر میکس و ضبط صداهای ژاپنی، یک حجم اجتنابناپذیر از کارهای دیگر هم وجود دارد: نوشتن نظرات، توضیحات، مقالات، مصاحبهها، بحثها و کارهای غیرمرتبط با بازی. این فوقالعاده دشوار است
برنامه کاری کوجیما به این زودیها سبک نخواهد شد. علاوه بر بازی Death Stranding 2، پروژه OD و Physint، او همچنین روی یک فیلم سینمایی از Physint کار میکند و به شدت درگیر ساخت نسخه لایو اکشن فیلم Death Stranding است که در همکاری با کمپانی A24 ساخته میشود. تعهد کوجیما به پروژههای چندوجهی، از بازیهای ویدیویی گرفته تا فیلمسازی، نشاندهنده دامنه وسیع خلاقیت و اشتیاق او به گسترش مرزهای داستانگویی است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید