ساخت بازی Death Stranding 2 در مرحله کرانچ قرار دارد
سختترین مرحله فیزیکی و روانی تولید بازی
به گفته هیدئو کوجیما روند ساخت بازی Death Stranding 2 در سختترین بازه زمانی خود که آن را با عنوان مرحله کرانچ میشناسیم قرار دارد.
با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس یا همان توییتر سابق، هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) به ورود بازی مورد انتظار Death Stranding 2: On the Beach به سختترین مرحله فیزیکی و روانی تولید بازی یعنی کرانچ اشاره داشت. همچنین اظهار داشت که در حال حاضر اعضای استودیو کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) مشغول کارهای مختلفی از جمله ضبط دیالوگهای ژاپنی، انجام مصاحبه، بحث و گفتگو، آمادهسازی مطالب و حتی اموری که مربوط به بازی نیستند قرار دارد.
کوجیما در خصوص این بازه زمانی نوشت: “دشوارترین بازه زمانی تولید یک بازی که هم شامل بعد فیزیکی و هم شامل بعد روانی میشود و عموما با نام کرانچ شناخته میشود. در کنار ضبط و میکس دیالوگهای ژاپنی، مجموعهای از کارهای دیگر نیز در حال انجام است: نگارش کامنتها و اظهارنظرهای مختلف، توضیحات، مطالب، مصاحبهها، بحث و گفتگو و اموری که ربط به بازی ندارند. اکنون دوران بسیار سختی به شمار میرود.”
روند ساخت بازی Death Stranding 2 در حالی به مرحله کرانچ وارد شده که در طول چند سال اخیر تلاش فراوانی از سوی تیمهای مختلف صورت گرفته که تا از انجام این کار در هنگام تولید بازیهای بزرگ و AAA کاسته شود. فرآیندی که با اضافهکاریهای طولانی مدت چند ماهه همراه است تا روند ساخت و برطرف نمودن باگهای مختلف آن در سریعترین زمان ممکن انجام شود. به همین دلیل همواره با دید منفی به کانسپت کرانچ نگاه میشود زیرا اعضای تیم توسعه دهنده باید به منظور کار روی پروژه در دست تولید خود، از سایر جوانب زندگی خود غافل شوند که این مسئله اغلب باعث خستگی روحی و فیزیکی شدید و سپس فرسودگی افراد و در نهایت ترک کردن صنعت بازیها توسط آنها میشود.
عنوان مورد بحث به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 در دست ساخت قرار داشته و برای تاریخ نامشخصی از سال 2025 برنامهریزی شده است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید