کارگردان فیلم Deathstroke از ایدههایی که برای این فیلم داشته میگوید
«بسیار درونی و بسیار سرگرمکننده»
فیلم Deathstroke که قرار بود با بازی جو منگنیلو ساخته شود، هرگز رنگ آفتاب را ندید! حال کارگردان آن از ایدههایی که برای فیلم داشته میگوید.
کاراکتر ابرشرور Deathstroke یکی از محبوبترین ضدقهرمانهای کمیکهای شرکت دیسی به حساب میآید که تاکنون غیر از کمیکبوک، بارها در انیمیشنها، بازیها و سریالهای مختلف حضور داشته است. حضور این مزدور و مبارز قدرتمند روی پردهی سینما اما بسیار محدود بوده است؛ مسئلهای که قرار بود با فیلم مستقل این کاراکتر با بازی جو منگنیلوی دوستداشتنی، بالاخره به اتمام برسد. ساخت فیلم Deathstroke در سال ۲۰۱۷ تایید شد و گمان بر این میرفت که نقش او در دنیای سینمایی دیسی بسیار پررنگ باشد. حضور کوتاه او در صحنهی پس از تیتراژ فیلم Justice League که خبر از تشکیل گروه شرور Legion of the Doom میداد نیز مزید بر علت شد.
قرار بود گرت اوانز، کارگردان فیلم تحسینشدهی The Raid این فیلم را نوشته و کارگردانی کند اما بنا به دلایلی هرگز این اتفاق رخ نداد. از زمان تایید خبر تولید فیلم تاکنون، اطلاعات بسیار کمی از آن منتشر شده و به تدریج به حاشیه رانده شد. منگنیلو در سال ۲۰۱۸ تاکید کرد که فیلم هنوز هم بهطور جدی در دست ساخت قرار دارد، اما حالا با قاطعیت میتوانیم بگوییم که حداقل تا زمانی نامعلوم، خبری از یک فیلم با محوریت کاراکتر اسلید ویلسون یا همان دثاستروک نخواهد بود. این مسئله برای کارگردان و ستارهی فیلم بسیار تاسف برانگیز بوده، چرا که آنها ایدههای جذابی برای آن در سر داشتهاند. اوانز در مصاحبهای جدید از این ایدهها گفته است.
پیشتر در اکتبر ۲۰۱۸، اوانز اذعان داشته بود که علیرغم صحبتهای اولیه برای ساخت فیلم، برادران وارنر مدتهاست که هیچ حرف دیگری از پروژه با او نزدهاند و دقیقا نمیداند که اصلا قرار است فیلم ساخته شود یا خیر. او در مصاحبهی جدیدش ابتدا از علاقهی خود برای کار روی فیلم Deathstroke گفته است:
من آن زمان هنگامی که ایدهی فیلم برایم مطرح شد، برای [دثاستروک] بسیار هیجانزده و مشتاق بودم. با آنها (برادران وارنر) ملاقات و صحبت کردم و قطعا در نقطهای مشخص به پروژه متصل بودم. با جو منگنیلو که بهعنوان بازیگر نقش Deathstroke مطرح شده بود، صحبت کردم. مدتی پیش با او حرف زدم و هر دو از ساخته نشدن فیلم ابراز تاسف کردیم.
با توجه به توصیفات اوانز از ایدههایش برای فیلم، به نظر قرار بود شاهد المانهای جذابی چون هنرهای رزمی فیلم The Raid در ترکیب با استایل کمیکبوکی باشیم:
ایدههایی داشتیم که میخواستیم سراغ آنها برویم، که مقداری از استایل منطقی من را به کار میگرفت. اما با این حال به دلیل دنیای آن، میتوانستم مقداری زرقوبرقدار و اغراقشده کار کنم. ما میتوانستیم فیلم را به حیطههای جذابی ببریم. ایدههای جسورانهای داشتیم که میتوانست بسیار درونی و سرگرمکننده باشد.
برنامهی اوانز این بوده که فیلمی به طول حداکثر ۱۰۰ دقیقه یا کمتر بسازد؛ دقیقا برخلاف فیلمهای ابرقهرمانی رایجِ دو ساعته. به گفتهی او، نوع پرداخت داستان به گذشتهی دثاستروک و نحوهی از دست رفتن چشمش قرار بوده «شکسپیری» باشد:
میخواستم داستانی خالص روایت کنم که به گونهای ریشهی کاراکتر بود. آن زمان من شدیدا تحت تاثیر فیلمهای نوآر ساخت کرهی جنوبی بودم، پس ایدهای که مطرح کردم آنگونه بود. من میگفتم: «این فیلمها فوقالعادهاند؛ بافت، تون رنگها، استحکام و تهاجمی بودن آنها برای روایت داستان دثاستروک فوقالعاده جالب است.
اوانز خود میگوید که نمیداند چرا وارنر این فیلم را فراموش کرد، با این حال او احتمال رخ دادن آن در آیندهای نامعلوم را رد نمیکند. اما مشخص نیست که اگر دوباره بنا بر ساخت فیلم Deathstroke باشد، اوانز همچنان برای نویسندگی و کارگردانی آن مشتاق خواهد بود یا خیر.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید