کمپانی ولو پروژههای زیادی از جمله Half-Life 3 را لغو کرده است
۵ پروژه که حتی یکی از آنها Left 4 Dead 3 بوده است!
طبق جزئیات منتشر شده در مستند The Final Hours of Half-Life: Alyx شرکت Valve طی یک دههی گذشته روی حداقل پنج پروژهی لغو شده از سری Half-Life کار کرده که قسمت سوم هم بین آنهاست.
دیشب پس از ماهها انتظار، بالاخره مستند The Final Hours of Half-Life: Alyx منتشر شد؛ مستندی که به همت «جف کیلی» ژورنالیست مشهور و برگزارکنندهی مراسم The Game Awards تهیه شده و ماجراهای ساخت عنوان واقعیت مجازی Half-Life: Alyx و همچنین، فعالیتهای شرکت Valve طی یک دههی گذشته را روایت میکند. در این مستند به جزئیات جالبی از پروژههای لغو شدهی این شرکت هم پرداخته میشود.
جف کیلی در این مستند فاش میکند که شرکت Valve حداقل روی پنج پروژهی مرتبط با سری Half-Life کار کرده که هیچکدام به سرانجام نرسیدند. این شرکت حتی قصد ساخت بازی در سبکهای متفاوتی نسبت به آثار قبلی خود داشت که باز هم در انجام آن ناکام ماند.
یکی از این پروژهها که شاید مهمترین آنهاست، پروژهی ساخت عنوان بهشدت مورد انتظار Half-Life 3 بود. ولو قصد داشت این اثر را با انجین Source 2 بسازد و از برخی المانهای Left 4 Dead در آن الهام گرفته بود. بازی قرار بود به این شکل باشد که بین بخشهای داستانی مشخص و از پیش طراحی شده، مراحل بهصورت هوشمندانه خلق شود تا ارزش تکرار بازی بالا برود. ولو بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ میلادی روی این اثر کار کرد، اما در نهایت به خاطر کامل نبودن انجین تصمیم به لغو آن گرفت.
پروژهی مهم بعدی قسمت سوم Left 4 Dead است که قرار بود بهصورت Open-World و در مراکش جریان داشته باشد. به لطف پیشرفت تکنولوژی قرار بود در هر صحنه صدها زامبی بهصورت همزمان حضور داشته باشند. این پروژه هم به خاطر ناقص بودن انجین Source 2 به سرانجام نرسید.
شرکت Valve همچنین قصد داشته تا یک بازی جاهطلبانه در سبک نقشآفرینی بسازد که در زمان تولید با اسم رمز RPG شناخته میشد؛ اثری که الهام گرفته از سه فرنچایز The Elder Scrolls و Dark Souls و Monster Hunter بود و سازندگان میخواستند آن را در چند بخش عرضه کنند، اما در نهایت این پروژه از مرحلهی ایدهپردازی فراتر نرفت. پس از آن تیم سازنده میخواست این پروژه را به یک اثر نقشآفرینی تکنفره با محوریت شخصیت Axe از بازی «دوتا ۲» تبدیل کند که باز هم ناکام ماند.
پروژهی بعدی با نام اسم A.R.T.I اثری مشابه Minecraft بود که به بازیکن آزادی بیحد و حصری در ساخت و ساز و همچنین نابودی میداد. ولو در نظر داشت این بازی را در قالب یک اثر واقعیت مجازی احیا کند، اما با اولویت قرار دادن ساخت Half-Life: Alyx آن را به کلی کنار گذاشت. بازی بعدی اثری به نام SimTrek بود که سازندگان عنوان موفق Kerbal Space Program ساخت آن را برای واقیت مجازی بر عهده داشتند، اما آن هم زیر سایهی HL: Alyx رفت و کنار گذاشته شد.
دو پروژهی بعدی هر دو مرتبط به سری Half-Life بودند؛ اثری با نام Shooter برای واقعیت مجازی که قرار بود جزوی از برنامهی The Lab باشد. سازندگان آن را با استفاده از داراییها و دادههای موجود از قسمت دوم هف لایف ساختند و تمرکزش بیشتر روی ارائهی یک تجربهی اکشن واقعیت مجازی از دنیای این فرنچایز بود، ولی در نهایت نتوانستند آن را به مرحلهی انتشار همراه با The Lab برسانند.
پروژهی دوم با نام Borealis در یک کشتی که معرف طرفداران هف لایف است جریان داشت و در عین حال بخشی از اتفاقات جنگ هفت روزه (که منجر به تسخیر زمین توسط نیروهای کامباین شد) و اتفاقات پس از اپیزود دوم را روایت میکرد. این بازی واقعیت مجازی به رهبری Marc Laidlaw نویسندهی ارشد سری در حال ساخت بود، اما در نهایت به دلیلی نامعلوم لغو شد.
پروژهی دیگری با اسم رمز Hot Dog که در واقع قرار بود نسخهی بعدی Left 4 Dead باشد، اما برای لو نرفتن آن را با این اسم رمز صدا میکردند. پروژهی آخر که بهشدت جاهطلبانه به نظر میرسید، هدست واقعیت مجازی اختصاصی خود ولو با نام Vader بود. سازندگان حین طراحی و ایدهپردازی هیچ محدودیتی نداشتند که همین مسئله در نهایت ساخت آن را غیرممکن کرد، چرا که قیمت نهایی آن ۵ هزار دلار میشد! عنوان Alyx هم در واقع قرار بود یک بازی لانچ این هدست باشد.
این اطلاعات تنها بخشی از محتوای موجود در مستند The Final Hours of Half-Life: Alxy است. این مستند علاوه بر ویدیو، بخشهایی در قالب نرمافزار تعاملی و مینیگیم دارد. این مستند با قیمت ۱۰ دلار در استیم قابل خرید است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید