اغلب سازندگان از بازیهای سرویس محور رضایت ندارند
آینده نامعلوم و ناپایدار
علیرغم تمایل شرکتهای ناشر، به نظر میرسد که اغلب سازندگان از توسعه بازی های سرویس محور نگران بوده و رضایت ندارند.
در حالی که برخی از بازیکنها همچنان به تجربه بازیهای تکنفره و داستان محور علاقهمند هستند، اما نمیتوان افزایش چشمگیر محبوبیت بازیهای سرویس محور در طول سالهای اخیر را انکار کرد؛ به خصوص که این دسته از عناوین نسبت به آثار تکنفره درآمدزایی بیشتری دارند و به همین خاطر، اغلب شرکتهای ناشر بیش از پیش مایل به توسعه چنین عناوینی هستند.
با این حال، تازهترین نظرسنجی صورت گرفته شده نشان میدهد که برخلاف شرکتهای ناشر، بسیاری از توسعهدهندگان چندان از بازیهای سرویس محور رضایت ندارند و چه بسا از نظر آنها، این عناوین بسیار ناپایدار هستند و ممکن است زودتر از انتظارها از عرصه بازیها حذف شوند.
به بیان دقیقتر، بیش از ۶۰۰ توسعهدهنده مختلف در نظرسنجی جدید GDC شرکت کردند که طبق نتایج، ۳۹ درصد از بازیسازها از پایداری عناوین سرویس محور نگران هستند. حدود ۳۱ درصد دیگر به شدت از این موضوعها و کسبوکار بازیهای لایو سرویس ابراز نگرانی کردند. در نهایت، تنها ۳۰ درصد از بازیسازها هیچگونه نگرانی درمورد این دسته از بازیها نداشتند.
با استناد بر این نظرسنجی، ظاهرا یکی از مهمترین ترس سازندگان، از دست دادن علاقه بازیکنها و کاهش رقابتها است. در واقع، موفقیت اولیه یک بازی سرویس محور به تنهایی کافی نبوده و به لطف پشتیبانیها و ارائه محتواهای جدید، باید جامعه بازی به تدریج گسترش نیز یابد.
با این حال، در صورت کاهش علاقه گیمرها، بازیهای سرویس محور پس از موفقیت اولیه، با چالشهای بسیار جدیای روبهرو میشوند. برای جلوگیری از این مشکلات، سازندگان باید با استفاده از نوآوریها و ارائه محتواهای جذابتر، بازی خود را زندهتر و مهیجتر توسعه دهند. بازی Helldivers 2 و Fortnite مثال بسیار خوبی در این زمینه محسوب میشوند و این در حالی است که بازی Suicide Squad چگونگی شکست تلخ یک اثر سرویس محور را به رخ میکشد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید