بازی Devil May Cry 6 دیر یا زود خبرساز خواهد شد و تولیدش از شرکت کپکام به گوش همگان خواهد رسید. با این حال، در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که از بازی Devil May Cry 6 از جنبه داستانی چه انتظاراتی داریم. به همین بهانه، نیمنگاهی نیز به موفقیتهای Devil May Cry 5 خواهیم داشت.
سری بازیهای Devil May Cry یکی از پرطرفدارترین بازیهای سبک هک اند اسلش به شمار میرود و تا به این لحظه که این مطلب نوشته میشود، پنج نسخه اصلی از دنیای جذاب و بینظیر بازی تولید شده است. پس از تجربه یک نسخه بسیار معمولی تحت عنوان Devil May Cry 4، سازندگان پس از چند سال سکوت کامل خبری توانستند بازی Devil May Cry 5 را روانه بازار کنند؛ نسخهای که از لحاظ داستانی، گیمپلی و حتی موسیقی و گرافیک در حد و اندازهای بود که طرفداران از تجربه آن کلی ابراز خشنودی کردند. با این اوصاف نسخه پنجم بازی DMC از لحاظ داستانی نتوانسته آنچنان که باید، مورد توجه هواداران قرار گیرد. استفاده از تکنیک روایت موازی برای عنوان قصه باعث شد تا از پیگیری داستان لذت ببریم اما اگر قرار باشد نسخه ششمی از این بازی منتشر شود، انتظاراتی از داستان بازی داریم که در ادامه به پنج مورد از آنها میپردازیم:
۵- بخش داستانی منحصر به شخصیتهای لیدی و تریش
لیدی و تریش، دو شخصیت مونث و پای ثابت سری بازیهای DMC محسوب میشوند که در نسخه پنجم تقریبا در حاشیه قرار داشتهاند. در بازی Devil May Cry 6 انتظار داریم که سازندگان به این دو شخصیت بیشتر بها داده و گیمر قادر باشد حتی بخشی از داستان را با این دو کاراکتر به جلو پیش ببرد. قطعا پیشرفت داستان توسط تریش و حتی لیدی، برای هواداران این سری به شدت مفرح و لذتبخش خواهد بود. در ضمن، واقعا چه کسی بدش میآید در نقش تریش، شیاطین را تکه پاره کند؟
۴- پردهبرداری از گذشته نرو در بازی Devil May Cry 6
نرو (Nero)، کاراکتر مهمی است که در نسخه چهارم بازی معرفی شد. با اینکه نرو یک شخصیت دوستداشتنی، با تواناییهای قوی به نمایش کشیده شد، داستان و گذشته گنگ و مبهمی پس از دو بازی ویدیویی داشته است. این ابهام در نسخه پنجم نه تنها برطرف نشد، بلکه سوالات بیشتری در ذهن هواداران این بازی شکل گرفت. برای مثال خیلی از گیمرها دلشان میخواهد بدانند گذشته نرو به چه صورت بوده و حتی درباره مادر نرو نیز اطلاعات بهتری از سمت داستاننویسهای این پروژه ارائه شود. شباهت ظاهری و مهارتهای نرو به ورجیل (برادر دانته) از همان قسمت چهارم موجب شده بود تا به صورت فرضی تصور کنیم نرو و ورجیل نسبت خونی با یکدیگر دارند. حالا پس از تجربه قسمت پنجم بیشتر مشتاق هستیم درباره مادر نرو اطلاعاتی کسب کنیم. آیا او پس از وقایع نسخه پنجم هنوز زنده است؟
۳- مادر نرو؛ انسانی که هنوز از دیدهها غایب است
یکی از انتظارات مهم ما از داستان بازی DMC 6 در این مسئله نهفته که از مادر نرو نیز اطلاعاتی هر چند محدود اما جذاب بفهمیم. فعلا بر اساس پنج نسخه که از این بازی منتشر شده همین اندازه میدانیم که مادر نرو، شهروند شهر خیالی فورچونا (Fortuna) است که ورجیل، روزی روزگاری در دوران جوانی به این شهر سر زده است. بر اساس قاعده و قوانین دنیای بازی این فرضیه تقریبا قابل اثبات است که مادر نرو، یک انسان است؛ نه یک فرشته یا حتی شیطان. با این حال، پس از مشاهده و تجربه اتفاقات قسمت پنجم، پرداختن به مادر نرو در بازی DMC 6 باید یکی از مولفههای حیاتی و مهم روایت داستان باشد. در غیر این صورت، دیگر صبر و انتظار برای فهمیدن جوانب مختلف زندگی نرو کار غیرقابل تحملی خواهد بود! انصافا هم منطقی نیست که شخصیت نرو و گذشته ای که دارد را پس از تجربه سه بازی ویدیویی، هنوز به طور کامل نشناسیم.
۲- دنیای شیاطین، یک فضای جذاب و بکر
تقریبا فرم داستان در هر یک از بازیهای DMC به این ترتیب است که قهرمان داستان در نهایت باید به جهان شیاطین سفر کرده تا یک توطئه یا تهدید را خنثی کند. به همین منظور، گیمرها تا الان در دنیای شیاطین به آن صورت پرسه نزدهاند و ما علنا هنوز با یک محیط و فضای دستنخورده و بکر روبهرو هستیم. بر اساس پایانبندی نسخه پنجم، انتظار داریم که دنیای شیاطین بیشتر از پیش در اختیار گیمرها برای گشتوگذار قرار گیرد. هر چند گیمپلی بازی DMC در پنج اثر قبلی، یک سیستم خطی داشته و بازی از ویژگی جهان باز (Open-World) تا قسمت پنجم بهرهمند نبود. در هر صورت بازی DMC 6 یا باید ماموریتهای بیشتری در دنیای شیاطین داشته باشد یا بازی بهگونهای توسعه یابد که یکی از خصیصههایش، «جهان باز» باشد. در این حالت امکان رفت و آمد گیمر به دنیای شیاطین به راحتی امکانپذیر خواهد بود و چه چیزی بهتر از این؟
۱- اسپاردا، شخصیت پر ابهت و کم فروغ بازی
کاملا به این موضوع واقف هستیم که اسپاردا، پدر دانته و ویرجیل است و تا به این لحظه که پنج قسمت از بازی ساخته شده، سازندگان از پتانسیلهای این شخصیت، به جز القای یک پرستیژ خاص به اسپاردا، استفاده خاصی نکردهاند. سازندگان بازی، بیشتر حول محور متعلقات اسپاردا و فعالیتهایی که در قید حیات داشته، داستانسرایی کردهاند و اسپاردا هنوز به عنوان یک شخصیت قابل بازی در دنیای بازی DMC حضور نداشته است. با این وجود، حتی اگر قرار باشد تنها در صحنههای سینمایی از تماشای این شخصیت پر ابهت که از او به عنوان پادشاه شیاطین یاد میکنند فیض ببریم، باید پیرامون این شخصیت قصهای نوشته شود که بازیکن از درک و فهم آن به وجد بیاید. حال که در انتهای قسمت پنجم تقریبا ورجیل با دانته از در دوستی وارد شده، احتمال اینکه پای اسپاردا به نحوی به داستان قسمت ششمِ این دو برادر باز شود افزایش مییابد. آیا در بازی DMC 6 قرار است با فرم و هیبت متفاوتی از اسپاردا در مقام بازیکن دست و پنجه نرم کنیم؟
زمان انتشار بازی Devil May Cry 6
خبر ساخت بازی Devil May Cry 6 در زمان نگارش این مقاله هنوز تایید نشده است. با این وجود، حرف و حدیثهای پراکندهای مبنی بر ادامه دادن پروسه این فرنچایز وجود دارد. بر اساس نوع پایانبندی بازی در نسخه پنجم، قطع به یقین قسمت بعدی در دست ساخت قرار دارد. حال اینکه دقیقا چه زمانی کپکام به عنوان ناشر اجازه میدهد تا این سکوت خبری شکسته شود، هنوز علامت سوال مهمی است که بیصبرانه منتظر فهمیدن آن هستیم.
نظر شما چیست؟ آیا منتظر عرضه بازی Devil May Cry 6 هستید؟ شما چه انتظاراتی از قسمت ششم دارید؟ لطفا دیدگاهتان را با ما و سایر خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید