بهترین مرحله Dishonored 2 از بایوشاک 2 الهام گرفته
استفاده از ایده سفر در زمان در گیمپلی
به گفته طراح مرحله استودیو آرکین، بهترین مرحله Dishonored 2 یعنی A Crack in the Slab الهامات فراوانی را از بایوشاک 2 گرفته است.
توماس بوچر (Thomas Boucher) طراح مراحله استودیو آرکین (Arcane) در گفتگوی اخیر خود با نشریه PC Gamer اظهار داشت، “در بازی Bioshock 2 یک مرحله وجود دارد که شما میتوانید در آن بین گذشته و آینده سفر کنید. با مرحله A Crack in the Slab ما میخواستیم چنین ایدهای را کمی به جلوتر حرکت دهیم و این بار از این ایده به عنوان ابزاری در گیمپلی استفاده نماییم. ما از خود پرسیدیم که ما با این مکانیک چه چیزی را میتوانیم در اختیار پلیرها قرار دهیم که سایر بازیها هرگز به انجام آن اقدام نکردهاند؟”
بازی Bioshock 2 از این رویکرد به منظور نمایش کنتراستی بین اسراف و افراطگرایی صورت گرفته در زمان گذشته و خرابیهای به بار آمده در زمان حال استفاده میکند. هر چند که پلیر نمیتوانست به صورت مستقیم خودش به تعویض این دو نسخه از زمان بپردازد.
در عوض اعضای استودیو آرکین در بهترین مرحله Dishonored 2 به پلیرها این امکان را میدادند تا به صورت مستقیم بین گذشته و زمان حال در رفت و آمد باشند. امری که سبب میشود جستجوگری و حل پازلهای لذتبخشی در دسترس گیمر قرار بگیرد. حال آن که توسعه چنین مرحلهای نیازمند ترفندهایی خاصی بوده که بوچر اینگونه درباره آنها توضیح میدهد. “برای طراحی این مرحله کمی ترفند به کار رفته است. بدین شکل اساسا چنین نقشه درون یک مرحله ساخته شده است. یک نقشه برای زمان گذشته و یک نقشه برای زمان حال طراحی شده و سپس ما پلیر را از یک نقشه به نقشه دیگر تلپورت میکنیم.”
اگرچه این مرحله به گونهای طراحی شده تا به نظر میرسد شخص پلیر در حال تغییر دادن زمان در یک نقشه یکسان است، در حقیقت با دو مرحله مجزا مواجه بوده که طی آن خود بازی، پلیر را در طول این دو نقشه جابجا میکند. در حالی که چنین ایدهای در ابتدا توسط بایوشاک 2 مطرح شد، سازندگان بازی Dishonored 2 تصمیم گرفتند تا این ایده را به شکل عمیقتری گسترش دهند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید