مدیر دیزنی دلیل عملکرد ضعیف MCU در فازهای چهارم و پنجم را فاش کرد!
باب ایگر به دنبال بهبود اوضاع است
باب ایگر (Bob Iger) مدیرعامل والت دیزنی (Walt Disney) در بخشی از مصاحبه اخیر خود با CNBC به دلیل عملکرد ضعیف MCU در فازهای چهارم و پنجم پرداخته است.
وقتی Marvel Cinematic Universe به اوج محبوبیت و فروش رسید، پیش بینی میشد که شرایط به همین منوال نمیماند؛ اتفاقی که اخیراً رخ داده است. اگرچه Spider-Man: No Way Home، قسمت سوم WandaVision ،Guardians of the Galaxy و Loki در جلب نظرها موفق بودهاند، تعداد قابل توجهی از فیلم و سریالهای فازهای چهارم و پنجم را نمیتوان در سطح آثار قدیمیتر دانست.
برای اثبات این ادعا میتوان Ant-Man and The Wasp: Quantumania را نام برد که نه تنها بازخوردهای متنقاضی را از سوی کارشناسان دریافت کرد، بلکه رقم پایینی را در باکس آفیس جهانی به ثبت رساند؛ اتفاقی که باعث شد ضرر مالی بزرگی را به والت دیزنی بزند. مثال بعدی، Secret Invasion است که علیرغم حضور ستارههای بزرگ مانند ساموئل ال. جکسون (Samuel L. Jackson) و امیلیا کلارک (Emilia Clarke)، یکی از ضعیفترین افتتاحیههای سرویس دیزنی پلاس را رقم زد.
باب ایگر مدیرعامل والت دیزنی بوده و اخیراً مصاحبهای را با خبرگزاری CNBC انجام داده است. او از نوامبر سال گذشته به جایگاه مدیرعاملی بازگشته و از آن زمان تاکنون، تمرکز خود را روی کاهش تعداد تولیدات، کاهش هزینهها و افزایش کیفیت محصولات قرار داده است. ایگر همچنین در گفتگوی اخیر خود نه تنها به عملکرد ضعیف MCU اعتراف کرده، بلکه دلیل آن را هم فاش کرده است.
با توجه به صحبتهای باب ایگر، شرکت والت دیزنی طی سالهای گذشته شدیداً به دنبال افزایش محتوا برای سرویس دیزنی پلاس بوده است. او همچنین تاکید کرد اتخاذ چنین سیاستی به فشار مضاعف روی دست اندرکاران پروژهها و کاهش میزان خلاقیت در آنها منجر شده است:
مارول نمونهای عالی است. آنها برای مدتها هیچ فعالیتی در حوزه تلویزیون نداشتند. آنها نه تنها تعداد خروجی فیلمهای سینمایی را افزایش دادند، بلکه تعدادی سریال تلویزیونی را هم منتشر کردند. صادقانه بگویم، این موضوع باعث شد تمرکز و توجه [به هر پروژه] کمرنگ شود.
مشکلات دنیای سینمایی مارول ظاهراً فقط به افزایش محصولات مربوط نمیشود. طبق گزارشهای غیررسمی، نویسندگان از روال کنونی راضی نبوده و به دنبال آزادی عمل بیشتری هستند. ظاهراً مدیران مارول در جلسات نویسندگی حضور یافته و روی روند کار نظارت و دخالت مستقیم دارند. از آنجایی هم که بیشتر آنها مدیر هستند و نه نویسنده، به کیفیت کار ضربه وارد میشود.
باید منتظر ماند و دید بازگشت باب ایگر به والت دیزنی میتواند ورق را برای مارول برگرداند یا خیر.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید