پروتاگونیست مونث به بازی Doom اضافه میشود؟
صحبتهای هیوگو مارتین در این باره!
هیوگو مارتین، کارگردان بازی پرطرفدار Doom Eternal، چندی پیش در جریان یک استریم توییچ از علاقهی خود به خلق پروتاگونیست مونث در سری Doom سخن گفت.
فرانچایز Doom از جمله قدیمیترین مجموعههای صنعت بازیهای ویدیویی به شمار میرود که برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ میلادی توسط استودیوی آیدی سافتور (id Software) راهی سیستم عامل داس شد. برخلاف بسیاری از بازیهای رایج آن زمان، این عنوان به خاطر دو ویژگی منحصر به فرد یعنی دوربین اول شخص و تنوع فوقالعاده در طول بازی باعث شد تا لقب پدر شوتر اول شخص را به خود اختصاص دهد و در آن موقع به یکی از بهترین و محبوبترین بازیها تبدیل شد. در پی این موفقیت و دستاوردهای عالی، ریبوت این سری در سال ۲۰۱۶ میلادی توسط همان استودیو در دسترس بازیکنان و هواداران قرار گرفت که در همان سال عنوان بهترینبازی اکشن را از آن خود کرد.
حال چیزی در حدود یک سال از انتشار جدیدترین بازی این سری به نام Doom Eternal توسط شرکت بتزدا سافتورکز (Bethesda Softworks) میگذرد. عنوانی که در کنار پایبندی به ریشه و اصالت مجموعهی خود، گیمپلی هیجانانگیز و مبارزههای خونینی را تقدیم بازیکنان کرد و به خاطر مراحل سرگرمکننده، بسیاری از منتقدان از آن به عنوان بهترین آثار سبک شوتر در طول سالهای اخیر یاد میکنند. با توجه به این محبوبیت و دستاوردهای عالی بازی، کاملا منطقی است که تیم سازنده همچنان روی ساخت و توسعهی مجموعه فعالیت کند و در آینده با ایدههای جالب خود، تجربههای به مراتب بهتری از دووم را برای هواداران به ارمغان بیاورند.
در این میان، ظاهرا ایدهی خلق پروتاگونیست مونث در بازی Doom برای کارگردان Doom Eternal یعنی هیوگو مارتین بسیار جالب به نظر میرسد و او در طول این مدت به همراه تیم سازنده با جدیت به بررسی این مسئله پرداخته است. به بیان دقیقتر، چندی پیش آقای مارتین در جریان یک استریم توییچ در پاسخ به سوالات طرفداران مبنی بر خلق شخصیت مونث در سری دووم اعلام کرد که به طور جدی روی این موضوع فکر کرده و به احتمال قوی یک پروتاگونیست زن به بازیهای Doom راه پیدا میکند!
او معتقد است در صورتی که روزی مشغول خلق یک شخصیت مونث شود، قصد ندارد که صرفا اسکین The Doom Slayer را از مذکر به مونث تغییر دهد، چرا که یک کاراکتر زن باید به شیوه خاص خود از سلاحها استفاده کند و نحوهی مبارزهی آن با کاراکتر کنونی مجموعه باید به کلی متفاوت باشد. جدا از اینها، هیوگو مارتین بر این باور است که اگر شخصیت اصلی بازی یک زن باشد، نه تنها باید حالت تهاجمی منحصر به فردی داشته باشد، بلکه باید به صورت معنیدار در گیمپلی بازی نیز تاثیرگذار باشد.
کارگردان Doom Eternal در این خصوص توضیح میدهد:
بله، من دربارهی این موضوع فکر کردم. به نظر من، اگر قرار بر این بود که یک پروتاگونیست مونث برای سری Doom خلق کنیم، بدون هیچ شک و تردیدی آن شخصیت باید شدیدا قدرتمند و مرگبار میبود. این که مشاهده کنیم یک کاراکتر زن چگونه از سلاحهای خود برای نابودی دشمنان استفاده میکند، بسیار جالب به نظر میرسد. نحوه مبارزه و سبک نبردهای این پروتاگونیست باید حالت تهاجمی داشته باشد، با این حال نوع و کلیات آن [با کاراکتر مذکر] متفاوت خواهد بود. اگر بخواهم یک پروتاگونیست زن برای سری دووم خلق کنم، قطعا دوست دارم که آن روی گیمپلی بازی به شکل معنیدار تاثیرگذار باشد. در واقع میتوانم بگویم که زمان زیادی را صرف طراحی این کاراکتر مونث خواهم کرد.
در ادامهی این اظهارات، هیوگو مارتین اعلام کرد که حضور پروتاگونیست زن در این مجموعه روی تجربههای بازیکنان تاثیر میگذارد و چالش اصلی این است که این کاراکتر قرون وسطایی چه تفاوتهایی با پروتاگونیست مذکر دوم خواهد داشت. او در این زمینه میگوید:
زمانی که از نظر سبک و نوع مبارزه به اکشنهای بازی Doom نگاه میکنید، ذهنتان به این موضوع درگیر میشود که برای مثال اگر شخصیت مذکر دووم این چنین است، پس پروتاگونیست زن در این مجموعه چگونه خواهد بود؟ یا مثلا یک قاتل قرون وسطایی به چه صورت خواهد بود؟ همچنین، این فکر به ذهنتان خطور میکند که این شخصیت جدید قرار است چه خصوصیتها و ویژگیهای منحصر به فردی خواهد داشت و تفاوت آن با شخصیت اصلی مجموعه چه خواهد بود؟ یا مثلا این که پروتاگونیست مونث چه تاثیرهایی در تجربهی بازیکنان از سری دووم میگذارد. من فکر میکنم که [خلق یک شخصیت مونث در این مجموعه و تاثیرگذاری آن در بازی] خیلی جذاب خواهد بود.
با توجه به گفتههای فوق، میتوان گفت که تیم سازنده سری دووم در حال بررسی خلق یک پروتاگونیست زن در این مجموعه هستند. با این حال، از آنجا که استودیوی آیدی سافتور قصد ندارد صرفا اسکین کاراکتر اصلی را تغییر دهد و گیمپلی بازی به کلی تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت، ممکن است که یک قاتل زن به این زودیها راهی فرنچایز دووم نشود و پروسهی خلق آن سالها به طول بیانجامد.
در پایان این خبر، لازم به ذکر است که بازی Doom Eternal، جدیدترین اثر مجموعهی محبوب دووم، در حال حاضر روی کنسولهای ایکسباکس وان و پلیاستیشن 4 و همچنین پلتفرمهای گوگل استادیا و رایانهی شخصی در دسترس قرار دارد. نسخهی نینتندو سوییچ بازی نیز در اواخر سال گذشته میلادی راهی بازار شد. علاوه بر اینها، شرکت بتزدا سافتورکز چندی پیش در بیانیهای رسما از انتشار این عنوان برای کنسولهای جدید ایکسباکس سری ایکس | اس و پلیاستیشن 5 خبر داد که متاسفانه تا به امروز زمان دقیقی برای عرضهی نسخهی نسل نهم بازی مشخص نشده است. با این حال، به لطف پشتیبانی کنسولهای مذکور از بازیهای نسل پیشین، علاقهمندان به راحتی میتوانند این عنون را با همان کیفیت و گرافیک نسل قبلی روی پلتفرمهای جدید خود تجربه کنند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید