بازی Doom Eternal قابلیت تغییر حالت دوربین به وسط صفحه را خواهد داشت
لذت شلیک کردن BFG به شکل کلاسیک
بازی Doom Eternal به بازیکن اجازه میدهد تا زاویهی دوربین اسلحهاش را شبیه به قسمتهای کلاسیک Doom تنظیم کند.
این قابلیت که به بازیکن اجازه میدهد تا حالت دوربین را برخلاف بازیهای شوتر امروزی به وسط صفحه بیاورد، از همان زمان عرضه برای Doom Eternal در دسترس خواهد بود. این قابلیت در بازی Doom که سال ۲۰۱۶ منتشر شده بود بعدا و با یک پچ به همراه قابلیت فوتومود به بازی اضافه شد.
حالت دوربین میان صفحه که یکی از ویژگیهای عناوین اول شخص کلاسیک به حساب میآید، در اوایل دههی ۹۰ تنها روش ممکن برای هدفگیری به حساب میآمدند. سال ۱۹۹۳ و با عرضهی قسمت اول بازی Doom هنوز خبری از شیوهی نوین نشانهگیری (Crosshair) و یا زوم کردن با ماوس نبود و همهی چیزی که میتوانستید زاویه دیدتان را با آن تنظیم کنید، به اسلحهی میان صفحه نمایش برمیگشت. اواسط دههی ۹۰ و با عرضهی عناوینی مثل Star Wars: Dark Forces و Iron Angel of the Apocalypse که اجازه میدادند تا کمی به گوشههای سلاح هم نگاه کنیم، دوربین بازیها متحول شد. البته این اتفاق به معنی آن نیست که کسی دلش برای آن زاویه دوربین تنگ نشده باشد و هنوز هم بازیهایی مثل Team Fortress 2 که اجازه میدهند لانچرها را مثل قسمتهای اول Quake حمل کنید، خیلیها را به وجود میآورند.
هیچکدام از این زوایای دوربین به معنای واقعگرایی ۱۰۰ درصد نیست و همه چیز به عادت کردن به آن زاویهی دوربین بر میگردد. با این حال ارائهی این حالت برای کسانی که دلشان برای Doomهای قدیمی تنگ شده، اتفاقی جذاب است.
بازی Doom Eternal اول قرار بود آبان ماه امسال منتشر شود با تاخیر مواجه شد و حالا منتظر عرضهی آن در ۱ فروردین ۱۳۹۹ (۲۰ مارس ۲۰۲۰) برای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان هستیم. تاریخ انتشار نسخهی نینتندو سوییچ هنوز مشخص نیست.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید