جزئیاتی جدید از سلاحها و تصمیمات درون بازی Dying Light 2 منتشر شد
با سلاحهای مدرن خداحافظی کنید!
نسخهی ابتدایی بازی Dying Light توانست طرفداران زیادی برای خود دستوپا کند و انتظارات را شدیدا از نسخهی دوم بالا ببرد. حال تیم توسعهدهنده این بازی یعنی Techland بهقول خود عمل کرده و اولین قسمت پاسخ به پرسشهای کاربران درباره نسخه دوم را بهاشتراک گذاشته است.
روز گذشته شاهد اولین قسمت “Ask Me Anything” یا هرچیزی از من بپرس بازی Dying Light 2 بودیم که بسیاری از پرسشهای مهم درباره این عنوان تلفیقی زامبی و ورزش پارکور را به ثمر رساند. تایمون اسمکتالا (Tymon Smektala) طراح ارشد بازی میزبان ما بود و درباره موضوعات زیادی از جمله تفنگهای دست ساز، Volatileهای جدید بازی (نمونهای از موجودات درون بازی) و نتیجه تصمیمهای متفاوت بازیکنان در بازی صحبت کرد.
برخلاف نسخه اول سری Dying Light، نسخه دوم اسلحههای کمتری در اختیار بازیکن قرار داده و بهدست آوردن آنها سختتر خواهد بود. در نسخه اول بازی شما در جای جای شهر شاهد تفنگهای متفاوت از جمله کلتها و مسلسلهای متفاوت بودید که این مبحث از اساس در نسخهی دوم تغییر خواهد کرد. اسمکتالا در این باره گفت:
پس در دنیای Dying Light 2 اسلحهای وجود نخواهد داشت. چرا؟ به این دلیل که جنگ جهانیست، تمدن نابود شده است. از بین رفته است، پس هیچکس قادر به ساخت سلاحهای حرفهای نیست.
گرچه در این بازی بازیکنان به اسلحههایی مانند M16 و کلتهای متفاوت دسترسی ندارند، اسلحه در بازی وجود دارد. بازیکنان خود قادر به ساخت سلاحهای متفاوت بوده و اسمکتالا برای مثال از یک شاتگان دست ساز یاد کرد. این سلاح با قطعات بهدست آمده ساخته خواهد شد و بازیکن هنگامی که آن را در دست چپ خود نگه داشته، میتواند با دست راست خود یک اسلحه سرد مانند چاقو یا هرچیز دیگر را حمل کند. بااین حال از آنجایی که این اسلحه دست ساز بوده، بهراحتی از بین میرود. بازیکنان دیگر سلاحهای دور زن مانند تیروکمانی که چندین قطعه اضافه برروی آن سوار شده را نیز دردسترس خواهند داشت.
اسمکتالا در پاسخ به انتخاباتی که روند داستانی بازی را تغییر میدهند، از جزئیات و طبقه بندی انتخابات موجود در بازی Dying Light 2 پرده برداری کرد. انتخاباتی که اسمکتالا آنها را انتخابات دسته اول نامید، مربوط به داستان اصلی بازی میشوند. این پاسخها و تصمیمها پایان بازی و نحوهی رسیدن بازیکن به این پایان را تحت تاثیر قرار میدهند. دستهی دوم تصمیمها را مربوط به ترکیب داستان اصلی و تصمیمهای گرفته شده در مراحل فرعی بازی دانست. این تصمیمات اصل داستان را تحت تاثیر قرار نداده و به گفته اسمکتالا فضای دنیای بازی را دستخوش تغییر میکنند. سومین و آخرین دسته تصمیمها نحوه چینش شهر و دسترسی بازیکنان به نقاط مختلف را مشخص میکنند.
اینگونه که بهنظر میرسد، برخی تصمیمها انواعی جدید از موجودات را وارد بازی میکنند. اسمکتالا اشاره داشت که Volatile نمایش داده شد در ویدیو ماه پیش به این بازی افزوده شده است و تنها درصورت تصمیم درست (یا اشتباه) بازیکن در بازی ظاهر میشود.
به گفتهی توسعهدهندگان بازی، این قسمت Ask Me Anything اولین قسمت از چندین قسمت آن خواهد بود و قصد دارند قسمتهای بیشتری از این برنامه را در اختیار کاربران قرار دهند. تابدین لحظه تنها پلتفرمهای PC، پلی استیشن ۴ و ایکسباکس وان به عنوان میزبانهای این بازی معرفی شده و هنوز خبری از معرفی نسخهی نسل نهمی این بازی در دسترس نیست. آيا شما نسخهی اول این بازی را تجربه کردهاید؟ انتظار وجود چه چیزهایی در نسخهی دوم را دارید؟ از تغییرات اعمال شده راضی هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید