اطلاعات جدیدی از ویژگیهای گرافیک بازی Dying Light 2 منتشر شد
دو گزینه در اختیار دارید!
استودیوی تکلند چندی پیش اطلاعات جدیدی از ویژگیهای گرافیک بازی Dying Light 2 و همچنین کیفیت اجرایی آن در کنسولهای نسل نهم ایکسباکس و پلیاستیشن به اشتراک گذاشت.
اگر خاطرتان باشد، سال ۲۰۱۵ میلادی بود که استودیوی تکلند با همکاری شرکت برادران وارنر یک آیپی جدید با محوریت آخریالزمان و زامبی به نام دایینگ لایت روانه بازار کرد که به لطف گیمپلی هیجانانگیز، گرافیک خیرهکننده و مکانیزمهای بینقص، حسابی مورد توجه بازیکنان قرار گرفت و حتی تحسین بسیاری از منتقدان را نیز برانگیخت. در پی این دستاورد ارزشمند، طولی نکشید که تیم توسعهدهنده پروسه ساخت دنبالهی مجموعه را آغاز کرد و در جریان رویداد بزرگ E3 2018 از قسمت دوم سری پرده برداشت.
این عنوان مورد انتظار در ابتدا برای عرضه در سال ۲۰۱۹ میلادی برنامه ریزی شده بود، اما متاسفانه استودیوی تکلند در آن زمان درگیر مشکلات بسیار زیادی شد و پروسهی ساخت آن مطابق با انتظارها پیش نرفت. در نتیجه، عرضهی آن یک سال عقب افتاد. با این وجود، فراگیری ویروس کرونا نیز شرایط را بدتر کرد و خروج چند تن از افراد کلیدی در تیم سازنده بازی حسابی فرآیند توسعهی بازی را تحت تاثیر قرار داد؛ به طوری که بعد از دو سال صبر و انتظار، در نهایت بازی در اواخر سال جاری میلادی تقدیم بازیکنان خواهد شد.
حال که کمتر از چهار ماه به انتشار بازی باقی مانده، ساعاتی پیش استودیوی تکلند اطلاعات جدیدی از ویژگیهای گرافیک و همچنین کیفیت اجرایی بازی در کنسولهای نسل نهم ارائه کرد. همانطور که احتمالا اطلاع دارید، کیفیت اجرایی بازیها در پلتفرمهای جدید از جمله مهمترین بحثها در میان گیمرها است که به نظر میرسد استودیوی سازنده به خوبی به این موضوع توجه کرده و تا حد امکان به بهینهسازی اثر خود پرداخته است.
مشابه شماری از بازیها، ویژگیهای گرافیک بازی Dying Light 2 به دو حالت مختلف تقسیم میشود. حالت اول، حالت کیفیت نام دارد که روی نمایش هرچه بهتر بافتها و نورپردازی واقعگرایانه تمرکز کرده و سایهها و افکتهای مختلفی را به طور صحیح به نمایش میگذارد. در این حالت، بازی از ویژگی رهگیری پرتو یا همان ریتریسینگ پشتیبانی میکند و بازیکنانی که قصد دارند بازی را در بالاترین کیفیت ممکن تجربه کنند، میبایست از طریق بخش تنظیمات گرافیکی، ویژگی Quality Mode را فعال کنند.
پیوتر پاولاچیک، طراح ارشد مراحل بازی، در این خصوص توضیح میدهد:
برای آن دسته از بازیکنانی که که تجربههای بصری را در اولویت اصلی خود قرار میدهند، ما حالت کیفیت را آماده کردهایم. در این حالت، به لطف استفاده از تکنولوژی رهگیری پرتو، ما روی نورپردازی محیط تمرکز بیشتری کردیم و به همین خاطر، کیفیت صحنهها و جلوههای بصری به طور قابل توجهی افزایش مییابند. علاوه بر این، در حالت مذکور بازیکنان شاهد دقت بیشتری در افکتهای ولومتریک و دیگر عناصر و فریمهای بعد از پردازش خواهند بود. میتوان گفت که رهگیری پرتو از نظر فیزیکی به عنوان پایه اصلی تشکیل سایههای صحیح در بازی به شمار میرود.
تیم توسعهدهنده هنوز اطلاعاتی در خصوص نرخ فریم و همچنین رزولوشن بازی در حالت کیفیت را مشخص نکرده، اما به نظر میرسد که بازی در این تنظیمات با وضوح تصویر 4K واقعی روی کنسولهای ایکسباکس سری ایکس و پلیاستیشن 5 اجرا خواهد شد. البته، در این حالت نباید انتظار اجرای فوق روان و نرخ بالای فریم ریت را داشته باشید. در طرف مقابل، اگر نرخ فریم بازیها برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است، استودیوی تکلند حالت دیگری به نام پرفورمنس را برای شما در نظر گرفته است. در این تنظیمات، بازی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و همچنین VRR روی پلتفرمهای مذکور قابل اجرا خواهد بود. وضوح تصویر بازی در این حالت مشخص نشده، اما انتظار میرود که رزولوشن بازی به طور مقیاس شده 4K اجرا میشود.
نکته جالب اینجا است که در مود پرفورمنس، نرخ فریم بازی روی عدد ۶۰ قفل نشده و به طور آزاد خواهد بود. این بدان معنا است که اگر رفرش ریت یا نرخ تازهسازی نمایشگر شما از ۶۰ هرتز بیشتر باشد، شما میتوانید بازی را با نرخ فریم بالاتر نیز تجربه کنید که طبیعتا گیمپلی و مبارزات بسیار روان به نظر خواهند رسید. گفتنی است که اگر صفحه نمایش شما از نوع شصت هرتزی باشد، شما هیچ تفاوتی از نظر نرخ فریم را احساس نخواهید کرد.
پیوتر پاولاچیک در این زمینه میگوید:
برای گیمرهایی که از تجربهی روان بازیها لذت میبرند، ما حالت عملکرد یا همان پرفورمنس را در نظر گرفتیم. این حالت روی فریم بیشتر تمرکز دارد و به همین خاطر، بازیکنان میتوانند بازی را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه (حتی بیشتر) به همراه VRR اجرا کنند. بدیهی است که در این حالت تجربهی عناصر گیمپلی مثل مبارزات بسیار روانتر خواهد بود.
لازم به ذکر است که بازی مورد انتظار دایینگ لایت ۲ در تاریخ شانزدهم آذر ماه سال جاری (مصادف با هفتم دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی) برای کنسولهای نسل هشتم و نهم پلیاستیشن 4، پلیاستیشن 5، ایکسباکس وان، ایکسباکس سری ایکس، ایکسباکس سری اس و همچنین پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. در حال حاضر پیش فروش بازی در فروشگاههای رسمی آغاز شده و علاقهمندان میتوانند سه نسخه استاندارد، دیلاکس و آلتیمیت بازی را خریداری کنند. توجه داشته باشید که نسخهی نسل هشتم و نهم این عنوان از لحاظ قیمت تفاوتی با یکدیگر ندارد و کاربران کنسولهای جدید نیز با پرداخت همان ۶۰ دلار میتوانند به تجربهی آن بپردازند.
در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با ویژگیهای گرافیک بازی Dying Light 2 چیست؟ به نظر شما، آیا این عنوان میتواند موفقیتهای نسخهی پیشین مجموعه خود را دوباره به دست آورد؟ شما چه انتظارهایی از یک بازی آخرالزمانی دارید؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید