سازنده بازی Dying Light از بازیهای کوتاهتر دفاع میکند
به نفع همه است
سازنده بازی Dying Light معتقد است به خاطر سبک زندگی مردم، در آینده بجای عناوین طولانی، باید بازی های کوتاه تر بیشتری توسعه داد.
اگر اخبار بازیها را در رسانه سرگرمی دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که استودیو تکلند در جریان رویداد گیمزکام از بازی جدید سری دایینگ لایت تحت عنوان Dying Light The Beast رونمایی کرد؛ اثری جهان باز در سبک شوتر و پسا آخرالزمانی که در آن شاهد بازگشت شخصیت کرین هستیم.
اتمام این بازی چیزی در حدود ۲۰ ساعت طول میکشد که در مقایسه با عناوین پیشین فرنچایز، کوتاهتر است. در همین راستا، ساعاتی پیش تایمون اسمکتالا، کارگردان سری دایینگ لایت، در گفتوگویی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و مدعی است که در آینده باید به سمت ساخت بازیهای کوتاهتر رفت.
اسمکتالا مدعی است که در آینده بسیاری از توسعهدهندگان به ساخت بازیهای کوتاه تر روی میآورند؛ چرا که عناوین طولانیتر، جدا از اینکه زمان توسعه را بیشتر میکنند، با سبک زندگی امروزی مردم نیز سازگار نیستند. همچنین، او اشاره کرد که بازیهای کوتاهتر به بودجه کمتر و زمان ساخت کوتاهتری نیاز دارند که این موضوع به نوآوری بیشتر در صنعت بازیها منجر خواهد شد.
به بیان دقیقتر، کارگردان سری Dying Light میگوید بازی های کوتاه تر این امکان را به بازیسازها میدهند که در دوره فعالیت خود، تجربههای متنوع و جدیدی را خلق کنند. از طرفی، تعداد بازیها نیز به مراتب افزایش پیدا میکند و گیمرها حق انتخاب بیشتری برای تجربه عناوین مورد علاقه خود خواهند داشت.
این اولین باری نیست که سازندگان از علاقه خود برای ساخت بازیهای کوتاهتر و کوچکتر سخن میگویند و از طرفی، گزارشها نیز نشان میدهد که بازیکنها اغلب بازیهای کوتاهتر را به بازیهای طولانیتر ترجیح میدهند. با این وجود، در حال حاضر مدت زمان گیمپلی و تعداد ساعتهای یک بازی به ملاک مهمی در صنعت بازیها تبدیل شده است.
بازی جدید Dying Light هنوز تاریخی برای انتشار ندارد، اما گفته شده که برای کنسولهای ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 و همچنین پلتفرم رایانه شخصی عرضه میشود. البته، در صورتی که نسخه آلتیمیت بازی دایینگ لایت ۲ را خریداری کرده باشید، این بازی به طور رایگان تقدیم شما خواهد شد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید