دلیل شکست بازی Battlefield 2042 هیلو جدید بود یا کرونا؟
نظر عجیب سازندگان در EA
طبق گزارشهای اخیر درباره جلسه رسمی سازندگان در شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts)، دلیل شکست بازی Battlefield 2042 عرضه عنوان Halo Infinite و همچنین ادامه پاندمی ویروس کرونا بوده است! اما چرا؟
سال گذشته میلادی پس از مدتها انتظار بالاخره خبری منتشر که ساخت بازی جدید از سری Battlefield شروع شده و معرفی آن به زودی انجام خواهد شد. این بازی که با عنوان 2042 معرفی شده بود، خیلی زودتر از آنچه که انتظار داشتیم رونمایی و سپس در دسترس کاربران قرار گرفت. با این وجود، چیزی که در تریلرها نشان داده شده بود، هرگز با موردی که در بازی دیدیم یکسان نبود!
این یعنی در تریلر ما دیده بودیم که یک فضای فوقالعاده فعال و پر از جنگ، با یک بالانس حرفهای بین اتفاقات محیط و سلاح مختلف وجود دارد. با این وجود، نسخه نهایی بازی به حدی پر از باگ و مشکلات فراوان بود که بازیکنان پس از یک دوره کوتاه جذب شدن به گیم پلی دست و پا شکسته بازی، خیلی سریع از ان دوری کردند.
این در حالی بود که انتظار داشتیم این بازی جدید، با Call of Duty: Warzone یک رقابت سنگین و نفسگیر داشته باشد که طی آن، سازندگان برای جلب نظر سازندگان تمام تلاش خود را میکنند. حال نیز که سازندگان در شرکت الکترونیک آرتس حتی از اعلام تعداد نسخههای فروخته شده بازی Battlefield 2042 خودداری میکنند، ظاهرا در جلسهای رسمی اعلام کردهاند که عرضه بازی Halo Infinite و همچنین ادامه پاندمی ویروس کرونا دلایل اصلی ادامه روند شکست بازی آنها بوده است.
آیا دلیل شکست بازی Battlefield 2042 منطقی است؟!
طبق گزارشهای اخیری که توسط کاربران در فضای مجازی دست به دست میشود، در یک جلسه داخلی بین مدیران شرکت الکترونیک آرتس و استودیو دایس (DICE)، آنها خود به صورت کاملا واضح تایید کردهاند که شکست بازی Battlefield 2042 یک مورد واقعی و درست است. دقت کنید وقتی که سازنده خود چنین چیزی را اعلام میکند، دیگر چه انتظاری از کاربران و نظرهای تند و تیز آنها درباره مکانیزم گیم پلی ضعیف بازی میرود!
به گفته لاورا میلی (Laura Miele)، مدیر استودیوهای الکترونیک آرتس، آنها به این موضوع باور دارند که عناوین سری بتلفیلد همیشه قوی بودهاند، اما اخیرا عنوان 2042 نه تنها انتظارات طرفداران را برآورده نکرده، بلکه حتی خود سازندگان هم به این نتیجه راضی نیستند! همچنین به دنباله این گفتهها، سازندگان اظهار کردهاند که باید حتما به دنبال راهی تازه برای فرار از این شرایط باشند. اما نکته اینجاست که اصلا چه چیزی باعث شده که Battlefield 2042 به این روز بیوفتد؟!
میلی درباره این موضوع ادامه داده که ظاهرا یکی از مشکلات اصلی در روند ساخت بازی Battlefield 2042 دورکاری تیم طراحی و ادامه پاندمی ویروس کرونا بوده است. با این وجود، نکته مهمتر درباره آن، این است که بازی بر پایه موتور گرافیکی Frostbite ساخته شده که اصلا به روز نیست و انواع و اقسام مشکلات را داشته و دارد. همچنین درباره باگهای بازیها اظهار شده که این موضوع چیز تازهای نیست و استودیو دایس مدتهاست که در این زمینه لنگ میماند.
اما یکی از دلایل جالبی که میلی برای شکست بازی Battlefield 2042 میآورد، درباره عرضه همزمان با عنوان Halo Infinite است! به گفته او عنوان Infinite یک بازی کامل و بدون مشکل هنگام عرضه بوده، در حالی که بتلفیلد جدید به تعداد بسیار زیاد باگ داشته است. حال میتوان این دلیل را به عنوان یک مسئله کلی برای مقایسه این دو عنوان در سبک شوتر پذیرفت، اما شاید بهتر بود تا سازندگان Battlefield 2024 از این موضوع درس گرفته و مثل تیم ایکس باکس بازی خود را یک سال دیرتر، ولی کامل تحویل میدادند.
به هر حال وقتی که بازیکن ۶۰ دلار ناقابل را برای یک بازی خرج میکند، توقع دارد تا عنوان مورد نظر کامل بوده و کمترین نقصها را داشته باشد. اما Battlefield 2042 هرگز موفق به رسیدن به این هدف نشد و چنان که میبینید، سوژه دست سازندگان کلیپهای طنز و میمهای مختلف شده است؛ تا حدی که خود سازندگان هم این مسئله را تایید میکنند.
لازم به ذکر است که حتی با قبول کردن هرآنچه که مدیران الکترونیک آرتس اعلام کردهاند، یک مسئله این بین باقی میماند؛ آن هم اینکه تقصیرکار اصلی در شکست خوردن عرضه بازی Battlefield 2024 بدون شک خود مدیران هستند! دستور انتشار بازی را استودیو نمیدهد، بلکه مدیرانی که از آن سود میخواهند چنین چیزی را کنترل میکنند. حال اگر مدیران EA به جای پول کمی به سلامت کامل پروژه استودیو خود فکر میکردند، احتمالا آن را یک سال به تاخیر میانداختند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید