هیدتاکا میازاکی از جزئیات جدید بازی Elden Ring رونمایی کرد
ترکیب دنیای سولز با قوه تخیل جرج مارتین
هیدتاکا میازاکی، رئیس استودیوی FromSoftware و کارگردان عناوین محبوبی چون سری دارک سولز (Dark Souls)، بلادبورن (Bloodborne) و سکیرو (Sekiro: Shadows Die Twice) طی مصاحبهی خود با IGN از جزئیات تازهای از جدیدترین ساختهی خود یعنی بازی Elden Ring رونمایی کرد.
بازی Elden Ring اولین بار در مراسم E3 سال ۲۰۱۹ معرفی شد. این عنوان اکشن و نقشآفرینی حال و هوایی مشابه با سایر آثار میازاکی دارد و علاوه بر آن جرج آر. آر. مارتین، خالق دنیای نغمهی یخ و آتش، طراحی دنیا و افسانههای آن را بر عهده دارد؛ موضوعی که به اندازهی کافی برای هیجانزده کردن سبک طرفداران نقشآفرینی و سری بازیهای سولز کافی بود. در نهایت پس از دو سال انتظار و سکوت مرموز از جانب این استودیو، تریلر جدیدی به همراه تاریخ انتشار این عنوان در مراسم Summer Game Fest رونمایی شد.
میازاکی طی مصاحبهی اخیر خود از دنیای بازی صحبت و از جزئیات جدیدی رونمایی کرد. طبق گفتهی وی در حالی که بازیکنان نمیتوانند از همان ابتدای بازی به تمامی مناطق بازی دسترسی داشته باشند، راههای مختلفی برای نزدیک شدن به هر یک از ۶ ناحیه وجود دارد. همچنین به پلیر این حق انتخاب داده شده است که به ترتیب دلخواه خود به گشت و گذار در هر کدام از این نواحی و مقابله با دشمنانش بپردازد.
میازاکی همچنین توضیح داد که با وجود اینکه امکان جابهجایی سریع (Fast Travel) در بازی وجود دارد، اما او پیشنهاد میکند که بازیکنان به گشت و گذار در نقشه و کشف رازهای آن بپردازند. او برای تشویق بازیبازان به اکتشاف، تایید کرد که قابلیتها و بهروزرسانیهای مختلف همانند سری سولز در طول مسیر پیدا میشوند؛ مصداق این موضوع شمشیر آبی رنگ و بزرگی است که در بخشی از تریلر الدن رینگ مشاهده میشود.
یکی از ويژگیهای بازی Elden Ring، دادن حق آزادی و گزینههای مختلف برای مقابله با یک ناحیهی جدید است. یکی از این موارد، مخفیکاری است که ظاهرا به شما اجازه میدهد بدون دیده شدن از برخی مناطق عبور کنید. بر اساس گفتهی میازاکی، فرامسافتور با این کار قصد داشته که به بازیکنان فرصتی بدهد که چیزی که در پیش رو، زیر پا و اطرافشان قرار دارد را مشاهده و برای مقابله با آنها بهترین روش ممکن را انتخاب کنند.
بازیکنان همچنین قادر خواهند بود که همانند نسخههای سری سولز با احضار روحها، سلامت از دسترفتهی خود را برگردانند. اما تفاوتی که الدن رینگ با ساختههای پیشین میازاکی دارد در احضار کاراکترهای دشمن به عنوان یار است تا به این ترتیب به بازیکن در مبارزه کمک کند. بخش Co-Op که به بازیکنان اجازه میدهد بازیکنان دیگر را احضار کنند تا به کمک هم یک دشمن را شکست دهند نیز در بازی وجود دارد.
میازاکی تایید کرد که بازیکنان در الدن رینگ میتوانند ضمن شخصیسازی ظاهر کاراکتر خود، سلاحها، زره، تواناییها و جادوها را خودشان انتخاب کنند. او در ادامه توضیح داد که بازی چند پایان دارد و در حالی که تعداد محدود باس در بازی وجود دارد، ترتیب رو به رویی با آنها کاملا به تصمیم خود بازیکن بستگی دارد.
بر اساس گفتههای میازاکی به نظر میرسد که درجهی سختی الدن رینگ نسبت به سکیرو و بلادبورن کمتر است. میازاکی این عنوان را با سکیرو مقایسه کرده و توضیح داد که میتوان درجهی سختی یک مبارزه را پس از افزایش لول بیشتر کرد؛ ضمن اینکه بازیکنان میتوانند از کمک یک پلیر دیگر نیز بهره بگیرند.
در کنار همهی این موارد، تغییراتی که در زمان بازی رخ میدهد روی دنیای آن تاثیرگذار است. به عنوان مثال در شب، پرخاشگری بازیکن و دشمنان به دنبال کاهش دید، کمتر خواهد شد. ضمن اینکه موجوداتی در دنیای بازی وجود دارند که تنها در شب بیرون میآیند.
بازی Elden Ring در تاریخ یکم بهمن سال ۱۴۰۰ (مصادف با ۲۱ ژانویهی ۲۰۲۲) برای پلتفرمهای پلیاستیشن 5، پلیاستیشن 4، ایکسباکس وان، ایکسباکس سری ایکس | اس و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید