کارگردان بازی Elden Ring Nightreign این اسپینآف Co-Op را یک RPG کوتاه مینامد
دوباره در سرزمین میانه
معرفی بازی Elden Ring Nightreign در مراسم The Game Awards 2024 همه را غافلگیر کرد، اما نکتهای که حتی بیشتر تعجبآور بود این است که استودیو FromSoftware این اسپینآف Co-Op را یک RPG (نقشآفرینی) کوتاه توصیف کرده است. برای کسانی که بیش از 100 ساعت در بازی اصلی غرق شدهاند، این یک تغییر بزرگ محسوب میشود.
جونیا ایشیزاکی (Junya Ishizaki)، طراح مراحل سری بازیهای Dark Souls و بازی Bloodborne، این بار به عنوان کارگردان بازی Elden Ring Nightreign فعالیت میکند. او اطلاعات زیادی در مصاحبهای با Famitsu (با ترجمه از Automaton) درباره این بازی سهنفره و نحوه فشردهسازی تجربه استودیو FromSoftware ارائه داد. اما دقیقاً Nightreign چیست؟ در این بازی که هم بهصورت تکنفره و هم بهصورت Co-Op قابل تجربه است، بازیکنان وارد نبردهایی میشوند که سه روز درون بازی (حدود 40 دقیقه واقعی) طول میکشد. در طول این زمان، باید با موانع طاقتفرسا و چالشهای مرگبار دستوپنجه نرم کنید و در نهایت با باس نهایی که در روز آخر ظاهر میشود روبهرو شوید. در بازی، هشت شخصیت مختلف با مهارتها و حرکات ویژه منحصربهفرد وجود دارند که میتوانید یکی را انتخاب کنید. با این حال، همچنان باید در طول بازی برای ارتقاء شخصیت و جمعآوری لوتهای بهتر تلاش کنید؛ زیرا با غروب خورشید و فرا رسیدن شب، شرایط دشوارتر خواهد شد.
بازی Elden Ring Nightreign تلاش میکند تا جوهره اصلی تجربه FromSoftware – چالشهای طاقتفرسا، باسهای مرگبار و لوتهای ارزشمند – را در یک فرمت کوتاهتر و سریعتر به بازیکنان ارائه دهد. این عنوان برای کسانی که به دنبال تجربهای جمعوجورتر اما همچنان جذاب در دنیای بازی Elden Ring هستند، میتواند گزینهای بسیار هیجانانگیز باشد.
ایشیزاکی توضیح میدهد:
ما در بین خودمان به این بازی ‘RPG کوتاه’ میگوییم و در واقع هدف ما این است که تجربهای غنی ارائه کنیم که لذتهای اساسی RPGها، مثل کاوش، رشد شخصیت و مبارزه با دشمنان قدرتمند را در قالب مأموریتهای یکبار انجامپذیر فشرده کند
با اینکه Nightreign چرخه گیمپلی بازی Elden Ring را به چیزی کوچکتر و قابل بازی در یک نشست تبدیل میکند، ایشیزاکی همچنان میخواهد بازیکنان رویکرد متفاوتی به بازی داشته باشند. او توضیح میدهد:
مثلاً در عناوین قبلی، مواجهه با یک دشمن در جاده بیشتر شبیه به وجود مانعی در مسیر بود، اما در این بازی، این حس را دارد که طعمهای پیدا کردم که میتوانم شخصیت خودم را با آن قویتر کنم
از این نظر، چرخه گیمپلی بازی Elden Ring Nightreign که حول محور جمعآوری لوت، تقویت شخصیت و کوچکتر شدن تدریجی نقشه میچرخد، تا حدودی حس و حال یک بازی PvE شبیه به بتل رویال را ایجاد میکند. البته باید منتظر بمانیم تا این بازی در سال 2025 برای پلتفرمهای؛ PC، Xbox Series X|S، Xbox One، PS5 و PS4 منتشر شود تا اطلاعات بیشتری به دست آوریم.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید