انتقاد خالق سری The Elder Scrolls از بازیهای نقشآفرینی جدید
دیگر آن آزادیعمل سابق نیست
خالق سری The Elder Scrolls به تازگی از تغییرات بازی های نقش آفرینی جدید انتقاد کرده و معتقد است که بازیکنها دیگر آن آزادی عمل سابق را ندارند.
از زمان عرضه نخستین بازیهای فالاوت و الدر اسکرولز تا عناوین نقش آفرینی امروزی از جمله بالدرز گیت ۳، دوران زیادی سپری شده که در طول این مسیر پرفراز و نشیب، تغییرات عمده و زیادی در بازیهای این ژانر ایجاد شده است. در حالی که برخی از این تغییرها در راستای تکامل بازیها صورت گرفتهاند، اما ظاهرا همه بازیکنها و توسعهدهندگان از این تحولها راضی نیستند.
تد پیترسون، یکی از خالقان سری الدر اسکرولز به تازگی در مصاحبه با رسانه ویدیو گیمر به گفتوگو درباره تکامل بازیهای نقش آفرینی پرداخته که به طبق اظهارات او، داستان بازیهای امروزی این ژانر بسیار خطی شدهاند و دیگر خبری از چالشها و پیچیدگیهای سابق و حتی پایانبندیهای گسترده و متفاوت در این عناوین نیست.
تد پیترسون در این زمینه توضیح میدهد:
من به شخصه از اینکه بازیهای امروزی که در حال تجربه آنها هستم، بسیار خطی و کوچک هستند و داستان بازی شما را وادار به انجام یک سری کارهای مشخص میکند، راضی نیستم.
خالق سری الدر اسکرولز بر این باور هستند که گیمرها برای پیشبرد داستان بازی های نقش آفرینی جدید دیگر آن آزادی عمل سابق را ندارند و تمام عناصر قدیمی و انتخابهای گسترده از بازیهای امروزی حذف شدهاند. با این حال، پیترسون وعده داده که بازی جدید او از این قواعد پیروی نکرده و همان سبک قدیمی و کلاسیک بازیهای نقش آفرینی را حفظ میکند.
لازم به ذکر است که بازی جدید پیترسون، The Wayward Realms نام دارد که در واقع دنباله معنوی The Elder Scrolls 2 Daggerfall محسوب میشود. گفته شده که گیمرها در این بازی از طریق مسیرهای مختلف میتوانند ماموریتهای داستانی را تکمیل کنند که البته هر یک از این مسیرها، پایان منحصر به فرد خود را نیز به دنبال خواهد داشت.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید