اطلاعات جدیدی از بازی The Elder Scrolls 6 منتشر شد
دنیایی بزرگتر و پویاتر، فراتر از تصورات!
استودیوی Bethesda اخیرا از آنچه که از بازی نسل بعدی و قسمت جدید فرنچایز محبوب The Elder Scrolls انتظار میرود، پرده برداشت.
این کمپانی که اولینبار در جریان رویداد E3 ۲۰۱۸ این بازی را معرفی کرد، وعده داده است که The Elder Scrolls 6 بهتر و بزرگتر از Skyrim خواهد بود. تاد هاوارد (Todd Howard) مدیر اجرایی بتزدا، با تشریح این نکته، گفت که سری ششم این فرنچایز از شهرهای پهناورتر و پویاتری برخوردار است.
هنگامی که سری پنجم The Elder Scrolls تحت عنوان Skyrim در سال ۲۰۱۰ میلادی منتشر شد، شهرهای آن طبق استاندارد بازیهای جهان باز آن سال و حتی سال ۲۰۱۱ بسیار قابل توجه و بزرگ بودند. اما در سال ۲۰۲۰ بسیاری از مناطق و سکونتگاههای آن کوچک و بیروح به نظر میرسند. به گفته هاوارد، تمرکز اصلی تیم توسعه دهندگان بتزدا، ایجاد شهرهای بزرگ و گسترده برای Elder Scrolls 6 بوده است.
قدرت زیاد نسل جدید کنسولها به ما اجازه میدهد تا امکان خلق دنیای بزرگ و وسیعی که همواره برای ساخت آن شور و اشتیاق داشتیم، فراهم شود.
متاسفانه، هاوارد جزئیات دیگری درباره بزرگی شهرها را منتشر نکرد. البته، بزرگتر بودن به معنای بهتر بودن نیست. آنچه باعث احساس باورپذیری یک شهر در یک بازی جهان باز میشود، مقیاس، میزان تراکم، جمعیت NPCها و تحقق بخشیدن به جزئیات آن است. شرکت لهستانی CD Projekt Red با عنوان The Witcher 3 این کار را به خوبی انجام داد و به نظر میرسد قصد دارد بار دیگر با Cyberpunk 2077 سطح انتظارات را در این مورد بالاتر ببرد.
برخی از شهرهای بازی اسکایریم بسیار بزرگ هستند. حتی Oblivion (نسخه چهارم فرنچایز The Elder Scrolls) نیز شهرهای بسیار بزرگی داشت. با این حال هیچ یک از آنها به بازیکن حس زنده بودن نمیدادند و این نکته کلید Bethesda برای The Elder Scrolls 6 خواهد بود. این استودیو آخرین بار، با انتشار بازی Fallout 4 در سال ۲۰۱۵، این کار را به درستی انجام نداد. شهرها احساس توخالی بودن و پوچی داشتند. همچنین نه تنها جمعیت NPCهای درون این شهرها کافی نبود، بلکه روال کار و روتین قابل باوری نیز نداشتند. این موضوع نشان میدهد که توسعه یک دنیای پر جنب و جوش، پویا و متراکم نقطه قوت Bethesda Game Studios نیست، اما به نظر میرسد که تیم آنها در تلاش است تا این مسئله را تغییر دهد. گفته شده که این تغییرات ممکن است توسط موتور گرافیکی جدیدی که برای بازی ایجاد شده تسهیل شود.
عنوان Elder Scrolls 6 اکنون در دست ساخت است، اما هیچ خبر مشخصی از تاریخ دقیق یا حتی بازه زمانی عرضه آن منتشر نشده است. با توجه به اینکه بتزدا تحت مالکیت مایکروسافت قرار گرفته است، ابهاماتی دربارهی پلتفرمهایی که این بازی روی آنها منتشر میشود نیز وجود دارد و تنها میدانیم که برای رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید