تا به حال جزئیات بسیاری از بازی God of War Ragnarok منتشر شده و پس از انتشار تریلرهای اخیر نیز ویژگیهای حتی بیشتری از این عنوان مورد انتظار به نمایش گذاشته شده است، اما بایدگفت که همچنان جزئیات بسیاری وجود دارند که طرفداران از آنها بیخبرند.
چیزی به راه اندازی و عرضه God of War Ragnarok نمانده است و شور و هیجان بازیکنان برای این بازی همچنان در حال افزایش است. از زمان انتشار خبر ساخت بازی تا به الان شرکت سونی (Sony) و استودیو سانتا مونیکا (Santa Monica) در مورد فاش کردن جزئیات جدید از بازی بسیار محافظه کار بودهاند، اما با نزدیک شدن به تاریخ راهاندازی آن، اطلاعات جدیدی از خود توسعه دهندگان و همچنین از دور اخیر بازی و پشت صحنههای آن به دست آمده است.
۱۱. نبردها سختتر و وحشیانهتر خواهند شد
فرنچایز خدای جنگ همیشه بخاطر مبارزات وحشیانهاش شناخته شده است، و حتی با وجود اینکه عنوان ۲۰۱۸ آن بسیاری از چیزها را تغییر داد، این بیرحمی در مبارزات چیزی بود که به وضوح ادامه داشت و حذف نشد. در همین حال، بازی God of War Ragnarok نه تنها به این کار را ادامه میدهد، بلکه در واقع همانطور که از این دنباله انتظار میرود، پیشروی بیشتری اعمال خواهد شد. همانطور که توسعه دهندگان میگویند، این بار نبردها بسیار عمیقتر خواهند بود و بیشتر مطابق با آنچه ممکن است از عناوین قدیمی God of War به یاد داشته باشید. میهیر شیث (Mihir Sheth)، طراح مبارزات بازی، در صحبت با سایت Vandal در مورد همین موضوع گفت که تیم طراحان او سطح خشونت را در God of War Ragnarok به میزان قابل توجهی افزایش دادهاند و تصور میکنند این مورد چیزی است که جنبههای خاصی از بازی را سرگرمکنندهتر میکند.
در God of War 2018، وقتی بازیکنان ویژگی Blades of Chaos یا به عبارتی تیغههای آشوب را آنلاک و دریافت میکردند، شانس زیادی برای دیدن و استفاده کردن از سلاحهای این بسته در عمل، و مانند آنچه در God of War کلاسیک دیده میشد، نداشتند. روشی که در آن بازی برای سرنگونی دشمنان استفاده میشد بسیار وحشیانه و اکشن بود و این چیزی است که قرار است در God of War Ragnarok نیز بازگردانده شود، بنابراین سیستمی که به شما اجازه میدهد دشمن را از پا دربیارید خشن تر خواهد بود و از تبر و تیغههای آشوب بسیار بیشتر برای اجرای نبردها استفاده خواهد شد.
۱۰. تواناییهای بیشتری طراحی خواهند شد
مبارزات طراحی شده در بازی God of War Ragnarok به چندین روش در حال گسترش هستند و مشخصاً ساخت تواناییهای جدید بخشی از این پروسه خواهد بود. تا پیش از این شایعاتی درمورد شخصی سازی و تنظیم حرکات خاص وجود داشته اما اخیرا جزئیات جدیدی در مورد آنها به صورت رسمی ظاهر شده است. با نگه داشتن دکمه مثلث، در حالی که تبر Leviathan خدای جنگ مجهز شده باشد، حالت Frost Awaken فعال میشود، چیزی که باعث میشود آسیب اضافی این ویژگی در حملات دور و قدرت ضربه با سلاح بیشتر شود. به طور مشابه، با مجهز شدن به Blades of Chaos، و فشار دادن مکرر دکمه مثلث، کریتوس تیغههای زنجیر شده را میچرخاند و شعلههای آنها را بیشتر میکند. همچنین Death from Above در لیست جدید وجود خواهد داشت که توانایی جدیدی است که در آن کریتوس میتواند به سرعت و از یک سطح بالاتر بپرد و دشمنانی که در سطح پایینتری قرار دارند را با یک ضربه سخت در هم بکوبد.
۹. آسیب BIFROST بازیکنان را کلافه خواهد کرد
یکی دیگر از مکانیک های رزمی جدیدی که در بازی God of War Ragnarok معرفی شده است، آسیب Bifrost است که به نظر میرسد مختص یک نوع دشمن باشد؛ پهلوانان اینهریار (Einherjar)، جنگجویان وفادار به آزگارد (Asgard). این گروه از سربازان میتوانند حملات خاصی را انجام دهد که باعث آسیب Bifrost میشود و کاملا منحصر به فرد عمل میکنند. در حالی که ممکن است در ابتدا هیچ آسیب قابل توجهی به بازیکنان وارد نشود اما قسمتی از نوار سلامتی به رنگ بنفش درمیآورده میشود، و دفعه بعد که بازیکن ضربهای میخورد، کل آن تکه در یک حرکت آنی تخلیه میشود. اجتناب از آسیب Bifrost در برابر این دشمنان موردی حیاتی و کلیدی در روند بازی خواهد بود، اما اگر این ضربه مهلک به شما وارد شد، مطمئن شوید که ضربه بعدی را در جای امنتر و خالیتری دریافت میکنید و میتوانید بعد از آن به بازی و مبارزه ادامه دهید.
۸. تیرهای جدید آترئوس معرفی میشوند
تیرهای مختلف آترئوس (Atreus) بخش بزرگی از گیم پلی بازی God of War (2018) بودند و به نظر میرسد که این موضوع در قسمت رگناروک با معرفی انواع تیرهای جدیدتر ادامه خواهد داشت. در حالی که هنوز به طور قطعی گفته نشده که چه تعداد از انواع مختلف آنها وجود خواهند داشت، یکی از آنها که سونی تاکنون فاش کرده است Sonic Arrows است. Sonic Arrows یا تیرهای سونیک نه تنها میتواند دشمنان را بیهوش کند، بلکه میتواند برای از بین بردن اجسام خاص در محیط نیز استفاده شود، به این معنی که قرار است نقش مهمی را در هنگام جستجو و اکتشاف در روند بازی ایفا کنند.
۷. حرکات پرشی بهتر و سریعتر خواهند شد
به نظر میرسد تیم طراحان بازی God of War Ragnarok تلاش زیادی برای بهبود نحوه حرکت و جابهجایی در بازی کرده باشند. یک افزوده جدید و خاص توانسته توجهها را به خود جلب کند، افزودهای که بسیاری از طرفداران در بازیهای قدیمیتر خدای جنگ شاهد آن بودهاند. در نسخههای کلاسیک کریتوس از Blades of Chaos بهعنوان نوعی ابزار برای بالا رفتن و پریدن از موانع و شکافها استفاده می کرد. حالا به گفته سازندگان بخش جدید بازی این ویژگی قرار است بهتر از گذشته به بازی برگردد و حرکت کردن و عبور از مسیرهای سخت را برای بازیکنان راحتتر کند. اینکه چقدر از این ویژگی استفاده شود، چند روش مختلف برای آن وجود دارد و اینکه در کجاها (مثلا بخشهای رزمی و در بین مبارزات) میتوان از آن استفاده کرد هنوز رازی است که استودیو سانتا مونیکا فاش نکرده است.
۶. صندوق گمشدهها برای وسایل از دست رفته طراحی شده است
بروک (Brok) و سیندری (Sindri) مشخصا در حال بازگشت به بازی God of War Ragnarok هستند و همچنان شخصیتهای محوری خواهند بود. وقتی صحبت از گیم پلی به میان میآید، این دو نقش بار دیگر به عنوان مرکزی برای ارتقاء سلاحها و تجهیزات بازی به کمک کریتوس و آترئوس میآیند. با این حال قرار است این بار به روش جدید و متفاوتی مفید باشند. فروشگاههای آنها بخشهایی با نام صندوقچههای غارت شده خواهند داشت که آیتمهایی را خواهند داشت که بازیکنان ممکن است به طور تصادفی از دست داده و یا در میدان جنگ رها کرده باشند. حالا دیگر بازیکنان مجبور نخواهند بود که کل محیط بازی و مراحل گذرانده شده را بگردند تا وسایلی را که از دست داده یا گم کردهاند بازپس گیرند و تنها نیاز است که به این صندوقچههای غارت مراجعه کنند.
۵. دشمنان جدیدتری به صحنه وارد خواهند شد
سازندگان بازی God of War Ragnarok روشهای بسیاری را برای چالشبرانگیز کردن گیم پلی بازی به مار گرفتهاند و یکی از آنها گسترش چشمگیر فهرست انواع دشمنان بازی است که در قسمت قبل تنوع چندانی نداشت. در حال حاضر، چندین نوع مختلف از این دشمنان جدید در تریلرهایی که تاکنون برای بازی منتشر شده، دیده شدهاند. اما بیشک چیزهای زیادی برای ارائه مانده است.
۴. باس فایتها بیشتر و سختتر شدهاند
طبق استانداردهای این فرنچایز میتوان گفت که بازی God of War (2018) در باس فایتهای خود کمی ضعیف عمل کرد. اما نگران نباشید چرا که این موضوع در قسمت جدید دیگر تکرار نخواهد شد. طبق پیشنمایشهای اخیر بازی چند ساعت از گیم پلی بازی به این مبارزات سخت اختصاص داده شدهاند و چندین باس فایت طراحی شدهاند که تعدادی از آنها نیز در این تریلرها قبلاً فاش شدهاند. برای مثال یکی از آنها یک نبرد دراماتیک با ثور است که ظاهراً در چندین مکان یخزده مختلف رخ خواهد داد و در آن ثور با میولنیر (Mjolnir) قدرتمند خود به کریتوس حمله میکند.
۳. تکنیکهای جدیدی به مبارزات اضافه میشوند
در یکی دیگر از باس فایتها در ساعات اولیه بازی، کریتوس را در مقابل خرسی نیرومند به نام بیورن (Bjorn) خواهیم دید. این نبرد اگرچه به اندازه رویارویی کریتوس در برابر ثور پرمخاطب نبوده و مورد توجه قرار نگرفته است، اما به نظر می رسد که مبارزه ای پرتنش خواهد بود. جالب اینجاست که به نظر میرسد این مبارزه مکانیک رزمی جدید دیگری به نامBlock Break Attacks را نیز معرفی میکند. این ویژگی به این صورت است که هنگامی که دشمن قصد دارد یکی از این حملات را انجام دهد، یک دایره زرد رنگ در اطراف آن چشمک خواهد زد. وقتی این حملات مسدود میشوند، اگرچه از ضربه خوردن جلوگیری میشود، اما پس از آن بازیکن در موقعیت خطرناک و آسیبپذیری قرار میگیرد و باید اطمینان حاصل کند که زمانبندیها را به طور خاص برای این حرکتها تنظیم میکند.
۲. تعداد موجودات افسانهای افزایش پیدا خواهد کرد
در یکی دیگر از باس فایتها شاهد حضور یک درکی (Dreki) خواهیم بود و در بخشهای ابتدایی بازی کریتوس و آترئوس در مقابل این موجود که تلفیقی از اژدها و تمساح است قرار خواهند گرفت. این موجود افسانهای نه تنها میتواند از دم قدرتمند و نیشهای عظیم خود برای ضربات مرگبار و حملات نزدیک استفاده کند، بلکه میتواند ضربههایی را نیز با رعد و برق انجام دهد که اگر از آنها اجتناب نکنید، میتوانند به طور موقت شما را در جای خود قفل و آسیبپذیر کنند.
۱. حالتهای گرافیکی اجرا شده بر روی پلی استیشن 5 بهترین خواهد بود
بازی خدای جنگ ممکن است یک بازی چند نسلی باشد و تا به حال روی چند کنسول اجرا شده باشد، اما با توجه به همه تریلرهایی که تاکنون از بازی God of War Ragnarok دیدهایم به نظر میرسد این قسمت مورد نظر یکی از بهترین گرافیکهای اجرا شده تا کنون را داشته باشد. سازندگان همچنین در این مورد اضافه کردهاند که اگر بازیکنان این عنوان را روی پلتفرم پلی استیشن 5 بازی کنند، میتوانند بین چهار حالت گرافیکی مختلف یکی را انتخاب کنند. حالتهایی از جمله 4K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، ۶۰ فریم در ثانیه، 4K با سرعت ۴۰ فریم در ثانیه و ۱۲۰ فریم در ثانیه. که دو مورد آخر به دستگاهی با پشتیبانی از ۲.۱ HDMI نیاز دارند. جزئیات بیشتری در مورد رزولوشن برای حالتهای ۶۰ FPS و ۱۲۰ FPS در حال حاضر به اشتراک گذاشته نشده است، و باید دید که بازی در پلی استیشن 4 و پلی استیشن 4 پرو چگونه به نظر میرسد و اجرا میشود.
بازی God of War Ragnarok قرار است در تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۸ آبان ماه) برای پلتفرمهای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر شود.
در پایان نظر شما درباره این بازی مورد انتظار چیست؟ کدام یک از موارد بالا را تا به حال نفهمیده بودید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید