1%
  • 0/10

شکایت اتحادیه مصرف‌کنندگان اروپا درخصوص ارزهای درون بازی‌ها

سازندگام مخاطبین را فریب می‌دهند

شکایت اتحادیه مصرف‌کنندگان اروپا درخصوص ارزهای درون بازی‌ها ۰ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ اخبار بازی کپی لینک
ارزهای درون بازی‌ها

اتحادیه مصرف‌کنندگان اروپا شکایتی را تنظیم کرده که طی آن معتقد است بازیسازان با استفاده از ارزها درون بازی‌ها مخاطبین خود فریب می‌دهند.

اتحادیه مصرف‌کنندگان اروپایی یا BEUC به تازگی شکایت نامه‌ای را برای کمیسیون اروپا (EC) و نهاد شبکه‌ای محافظت از خریدار (CPC-Network) تنظیم کرده و از آن‌ها درخواست کرده تا بررسی را درباره استفاده از واحدهای پولی که درون بازی‌های ویدئویی قرار دارد، به عمل بیاورند. سازمان BEUC و سازمان‌های عضو این نهاد از 17 کشور مختلف مقاله‌ای را تحت عنوان “Game Over” منتشر کرده‌اند که روی “شیوه‌های غیرمنصفانه کمپانی‌های بازیسازی مشهور مانند، سازندگان فورتنایت، EA Sports FC 24، بازی ماینکرفت و کلش آو کلنز” تمرکز دارد.

این نهاد مدعی شده که استفاده از ارزهای درون بازی‌ها خلاف قانون سازمان محافظت از مصرف‌کنندگان اروپایی بوده و حداکثر شدن هزینه‌ها توسط مخاطب را به دنبال دارد. این گروه چند بند را مطرح کرده و خواستار بررسی تحقیق درباره آن‌ها شده است:

  • این موضوع که مخاطب قادر به مشاهده دیدن هزینه واقعی آیتم‌های دیجیتالی نبوده و همین موضوع هزینه بیش از اندازه را به دنبال دارد.
  • این موضوع که ادعای سازندگان مبنی بر اینکه “گیمرها ارزهای درون بازی‌ها را ترجیح می‌دهند” اشتباه است.
  • مخاطبین “اغلب حقوق خود را هنگام استفاده از این ارزها و آیتم‌ها نادیده گرفته” که ناشی از “شرایط غیرمنصفانه به صود توسعه دهندگان بازی‌ها می‌شود”.
  • کودکان بیشتر از همه در برابر این تاکتیک‌های مخرب، آسیب‌پذیر هستند (با اشاره به این آمار که کودکان در اروپا به صورت میانگین در هر ماه به میزان 39 یورو روی ارزهای درون بازی‌ها هزینه می‌کنند).

این نهاد اینگونه نوشته که “بررسی صورت گرفته روی تعداد 50 بازی ویدئویی که بیشترین میزان تجربه شدن در سال 2023 را داشتند نشان می‌دهد 21 مورد آن‌ها یعنی 42 درصد، شامل واحد پولی پرمیوم می‌شوند. در میان این 21 بازی، تعداد 8 مورد آن‌ها مخاطبینی با طیف سنی 12 سال یا پایین‌تر دارند.”

“مسئله مطرح شده فراتر از بازی‌های ویدئویی می‌رود و حتی برای پلتفرم‌های فضای مجازی و سایر بسترهای مشابه نیز صادق است. BEUC پیش از این در سال 2021 به این موضوع اشاره کرده بود که مشخص نیست ارز مجازی مورد استفاده در شبکه اجتماعی تیک تاک دقیقا چه میزانی ارزش دارد.”

“اجرای بهتر چهارچوب قوانین مصرف‌کننده در حوزه بازی‌های ویدئویی و مقررات بیشتر در سال‌های آینده امری ضروری است.”




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments