بازی Halo Infinite | بازی هیلو اینفینیت

یک بازی برای یک نسل | هر آنچه درباره بازی Halo Infinite می‌دانیم

آیا بازی Halo Infinite پتانسیل تبدیل شدن به بازی نسل Xbox را دارد؟

1%
  • 0/10
یک بازی برای یک نسل | هر آنچه درباره بازی Halo Infinite می‌دانیم ۵ ۰۱ آذر ۱۴۰۰ مقالات جانبی (گیم) کپی لینک

هیلو اینفینیت عنوان رسمی بازی Halo 6 است که طی تاخیری که در ماه‌های پایانی سال گذشته به آن اعمال شد، باید در پاییز سال ۲۰۲۱ میلادی منتظر آن باشیم. با صرف نظر کردن از شماره‌دار بودن یا نبودن نسخه جدید سری بازی Halo، این بازی فصل جدیدی از داستان مستر چیف (Master Chief) قهرمان افسانه‌ای اکس باکس را رقم می‌زند.

به نوعی نتیجه‌گیری پیشرفت‌ها و تکامل این مجموعه طی سه‌گانه‌ای که استودیوی 343 Industries خلق کرد، محسوب می‌شود. بعد از نمایشی که در سال ۲۰۲۰ از گیمپلی بازی Halo Infinite منتشر شد، توانستیم نگاه کامل‌تری به تمامی المان‌ها و جزئیات جهان نسخه جدید سری بازی هیلو داشته باشیم. سازندگان بازی در استودیوی 343 طی این نمایش طولانی، دشمنان جدید مستر چیف مثل The Banished را در کنار طیف وسیعی از گجت‌ها و سلاح‌های تازه معرفی شدند. نسخه‌ی جدید سری بازی Halo بسیار بزرگتر از تمامی نسخه‌های مجموعه است و به نوعی یک جهان باز تمام عیار به حساب می‌آید.

بازی Halo Infinite برای انتشار در پاییز ۲۰۲۰ همزمان با عرضه کنسول‌های Xbox Series X و Xbox Series S برنامه‌ریزی شده بود؛ اما پس از انتقادهای شدیدی که به خاطر جزئیات گرافیکی‌اش دریافت کرد، مایکروسافت انتشار آن را تا پاییز سال بعدی به تاخیر انداخت. تاخیری که تا حد زیادی مورد استقبال طرفداران واقعی بازی هیلو قرار گرفت و فرصت خوبی را مهیا کرد تا سازندگان بازی جزئیات بیشتری از بخش داستانی بازی و بخش چندنفره‌اش که به صورت رایگان در دسترس قرار خواهد گرفت، با طرفداران به اشتراک بگذارند.

بازی Halo Infinite | بازی هیلو اینفینیت
قهرمان محبوب و کاریزماتیک هواداران اکس باکس، مستر چیفر، اینبار در نسل جدید و بسیار قدرتمند کنسول‌های مایکروسافت!

ریبوت معنوی سری هیلو با Halo Infinite

اعضای ارشد تیم سازنده‌ی بازی Halo Infinite در استودیوی 343 Industries طی موقعیت‌های متعددی از طریق بلاگ رسمی بازی، شوکیس‌های تبلیغاتی و اختصاصی اکس باکس یا پرسش و پاسخ‌های اینترنتی که در دیسکورد مستقیما با خبرنگاران و طرفداران برگزار می‌شد، اطلاعات زیادی از بازی خود به اشتراک گذاشته‌اند.

از آیتم‌ها و مکانیزم‌های کاملا جدیدی که به بازی اضافه شده و تا حد زیادی گیمپلی همیشگی و پرطرفدار هیلو را دست‌خوش تغییرات گسترده می‌کنند گرفته؛ تا دلیل کمبودهای فنی بازی از حیث گرافیک، دشمن جدید مستر چیف و به طور کلی اهدافی که تیم ۳۴۳ در امتداد توسعه و انتشار بازی هیلو: بی‌نهایت آن‌ها را دنبال می‌کند. سازندگان بازی، آن را نه به عنوان یک دنباله معمولی برای نسخه‌های اخیر سری هیلو، بلکه به عنوان یک ریبوت معنوی برای کل مجموعه می‌شناسند.

سیاست‌های تازه و متفاوت استودیوی 343 Industries در قبال نسخه جدید سری بازی Halo اینگونه است که تصمیم گرفته‌اند به جای تولید چند نسخه جدید طی سال‌های آینده، بازی Halo Infinite را به یک بستر کامل و غنی تبدیل کنند که همواره مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد و طی سال‌های متوالی، به‌روزرسانی‌های بزرگ و بسته‌های الحاقی متعددی دریافت می‌کند.  حدود ۲۰ سال از انتشار اولین نسخه مجموعه بازی هیلو می‌گذرد و تیم سازنده تصمیم گرفته است که اینبار به شکل طولانی مدت‌تری روی نسخه جدید آن سرمایه‌گذاری کنند. همانطور که از اسم بازی Halo Infinite پیداست، این بازی به نوعی به صورت نامتناهی مورد پشتیبانی قرار خواهد گرفت و تا سال‌های سال از سوی تیم سازنده محتواهای جدید دریافت می‌کند.

از آنجایی که بخش چندنفره‌ی بازی یک محتوای رایگان و Free-to-Play به حساب می‌آید؛ پیش‌بینی می‌شود که هیلو: بی‌نهایت بتواند یک بار دیگر سری بازی هیلو را به دوران اوج خود بازگرداند و دقیقا همان شوتر فضایی خواستنی و خاصی باشد که یک زمانی به عنوان پرطرفدارترین بازی اکس باکس شناخته می‌شد. بازی هیلو اینفینیت این فرصت را برای کاربران جدید اکس باکس فراهم می‌کند تا نسل جدیدی از گیمرها با بازی هیلو آشنا شوند. هرچند بازی Halo: The Master Chief Collection تاحدودی با دنبال کردن همین هدف منتشر شد و بازخوردهای خوبی را نیز دریافت کرد؛ اما نسل جدید اکس باکس، نسل جدیدی از هیلو را می‌طلبد. هیلویی که یک بار دیگر این فرصت را برای هواداران قدیمی اکس باکس به ارمغان می‌آورد تا در رکاب اسپارتان‌های افسانه‌ای مبارزه کنند و تهدیدات کهکشانی را از سر راه بردارند.

تبعیدی‌ها و جهان‌-حلقه‌ها

همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، بازی Halo Infinite را می‌توان یک ریبوت کامل به حساب آورد و این مورد را می‌توان در سناریوی داستانی آن نیز به درستی مشاهده کرد. حوادث داستانی دو نسخه اخیر سری بازی هیلو یعنی بازی Halo 4 و Halo 5: Guardians هرچند بسیار جذاب و خوب، اما گذرا و بدون داشتن پتانسیل کافی برای ادامه پیدا کردن در نسخه‌های بعدی بودند. از همین رو سازندگان بازی داستان جدیدی را آغاز کرده‌اند که مهر تایید دیگری بر ریبوت شدن مجموعه طی همین نسخه محسوب می‌شود و بازیکنان را به حوادث ابتدایی و آغازین جهان هیلو می‌برد. شما یک بار دیگر در نقش مستر چیف، روی یکی از حلقه‌های هیلو با مهاجمین فضایی بیگانه مبارزه می‌کنید و در این راه اعضای دیگر گروه اسپارتان شما را همراهی می‌کنند.

دشمنان بیگانه‌ای که در بازی مقابل شما قرار می‌گیرند، نیروهای متحدین امپراطوری (Covenant Empire) هستند که به یکی از حلقه‌های هیلو هجوم برده‌اند و قصد اشغال کردن آن را دارند. نیروهای متحدین امپراطوری تشکیل شده از گروه‌های مختف بیگانه‌های فضایی هستند که از مهم‌ترین و شرورترین آن‌ها باید به تبعیدی‌ها (Banished) اشاره کرد. اگر با داستان مجموعه هیلو آشنا نیستید، در ادامه نگاهی کوتاه و گذرا خواهیم داشت به خلاصه داستان نسخه‌های ابتدایی مجموعه و اینکه نیروی متحدین امپراطوری چه کسانی هستند و چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟

سه نسخه اول سری بازی Halo روی روایت حوادث جنگ بزرگ بین انسان‌ها و امپراطوری تمرکز کرده بودند. امپراطوری، گروهی از بیگانگان خونریز و جاه‌طلب هستند که از بخت بد، اولین مرحله ارتباط انسان‌ها با دیگر گونه‌های فضایی به حساب می‌آیند. طی اتفاقات بازی Halo 4 امپراطوری به طور کامل از انسان‌ها شکست خورد و داستان بازی کاملا تغییر جهت داد و در یک مسیر جدید ادامه پیدا کرد. اما باقی ماندگان امپراطوری و دیگر بیگانگان مستعد شرارت در پشت پرده باری دیگر تجدید قوا کردند و از قدرتمندترین آن‌ها می‌توان به Atriox اشاره کرد. یک جنگجوی سابق امپراطوری که حالا به عنوان یک تبعیدی بی‌آبرو، سودای قدرتمند شدن در سر داشت و به دنبال راه‌اندازی یک گروه نظامی جدید بود. پس از سقوط امپراطوری، آتریوکس گروه نظامی Banished را راه‌اندازی کرد. گروهی که غالبا تشکیل شده بود از مزدورهای نژاد جیرالها (Jiralhanae) که از سوی انسان‌ها با عنوان خام‌ها (Brutes) صدا زده می‌شوند. 

هر جنگجویی از سرتاسر کهکشان از هر نژادی که باشد، تنها در صورتی که توانایی خود را به عنوان یک مزدور (Mercenary) ثابت کند می‌تواند وارد گروه نظامی تبعیدی‌ها (Banished) شود. گروه تبعیدی‌ها به عنوان مجموعه‌ای بی‌رحم و جویای قدرت به صورت گلچین شده از میان مزدورهای سرتاسر کهکشان، به دنبال خطرناکترین و قدرتمندترین سلاح‌های کهکشان، هر ارگان و قدرت صلح‌طلبی که سد راهش شود را به چالش می‌کشد تا از میان بردارد. تبعیدی‌ها هم به انسان‌ها و هم به دیگر باقی مانده‌های امپراطوری حمله کرد و همچنین دیگر جوامع و گونه‌ها را تهدید به نابودی کرد و خیلی از آن‌ها را به بردگی گرفت. آتریوکس و گروه تبعیدی‌ها برای اولین بار در بازی Halo Wars 2 حضور پیدا کردند و حالا در بازی هیلو اینفینیت باری دیگر نوبت به آن‌ها رسیده تا به طور کامل در داستان بازی مورد کنکاش مخاطبان قرار بگیرند و البته، چالش بزرگی را برای مستر چیف و گروه اسپارتان‌ها رقم بزنند.

نیروهای تبعیدی‌ها در نقاط مختلفی از حلقه‌ی هیلو (Halo Ring شماره ۹) مستقر شده‌اند و با پیروی از آتریوکس، سودای به دست آوردن سلاح بسیار قدرتمند Parasitic Flood را در سر می‌پرورانند. شماره‌ی نهم حلقه‌های هیلو، از جمله حلقه‌هایی است که به این سلاح بی‌نهایت خطرناک مجهز شده است. از آنجایی که آتریوکس و گروه مزدورهای تبعیدی‌اش همواره به دنبال قدرتمندترین سلاح‌ها برای تسلط پیدا کردن بر سرتاسر کهکشان‌اند؛ سلاح Parasitic Flood از نظر آن‌ها بهترین سلاحی است که می‌توان در سرتاسر کهکشان پیدا کرد.

این سلاح با قدرت غیرقابل تصورش توانایی پاک کردن تمامی علائم حیات در محدوده‌ی قابل توجهی از کهکشان را دارد. علاوه بر این، می‌تواند به جای پاک کردن جلوه‌های گوناگون حیات، نوعی ویروس انگلی را در کهکشان پخش کند و منجر به پیدایش هیولاهای بدون مغزی شود که چیزی جز دریدن و خوردن در محدوده‌ی رفتارهایشان تعریف نشده است.

این سلاح از ابتدای ساخته شدن جهان-حلقه هیلو شماره ۹ توسط سفینه‌ی بزرگ UNSC که با اسم Spirit of Fire شناخته می‌شود در طول حوادث بازی Halo Wars 2 روی آن نصب شده بود. پروسه‌ی ساخت این جهان-حلقه در انتهای بازی Halo Wars 2 به اتمام رسید و در فضا در جهت محل استقرار اولین حلقه‌ی هیلو (جهان-حلقه‌ی شماره ۴ که با عنوان Alpha Halo نیز شناخته می‌شود) شروع به حرکت کرد.

با اینکه تبعیدی‌ها به جهان-حلقه‌ی شماره ۹ (حلقه‌ای که داستان هیلو اینفینیت در آن جریان دارد) هجوم برده‌اند و در چندین نقطه آن مستقر شده‌اند؛ فرمانده‌ی اصلی‌شان یعنی آتریوکس از دخالت مستقیم در امور مربوط به این حلقه صرف نظر کرده و در عوض، ایشاروم را در جایگاه آنتاگونیست اصلی بازی Halo Infinite داریم. یک کریه‌المنظر دیگر از نژاد جیرالها که گویا کلون بدترکیب‌تر آتریوکس است.

این کاراکتر طی مکالمه‌ای مرموز در طول تریلر گیمپلی بازی رونمایی شد و با اینکه همه‌ی طرفداران فکر می‌کردند که صاحب این صدا آتریوکس است؛ نهایتا صاحب اصلی صدا به نمایش درآمد و مشخص شد که او کسی نیست جز یک کاراکتر کاملا جدید که War Chief Escharum نام دارد. تمامی این جزئیات داستانی طبق حوادث نسخه‌های قبلی سری بازی هیلو و نمایش‌های بازی هیلو اینفینیت بازگو شده‌اند و قطعا درون خود بازی حوادث کاملا پیش‌بینی نشده‌ای وجود خواهند داشت که به هیچ وجه پیش از انتشار بازی درباره‌شان صحبت نشده. از جمله این حوادث داستانی می‌توان به مرتبط بودن داستان Halo Infinite به دوست قدیمی و دشمن جدید مستر چیف یعنی کورتانا اشاره داشت.

اصلا بعید نیست که تمامی حوادث بازی تنها دسیسه‌چینی‌های گمراه‌کننده جدید کورتانا باشند تا باری دیگر یار قدیمی خودش را به چالش بکشد. در هر صورت باید تا پاییز ۲۰۲۱ صبر کنیم تا از پشت پرده‌ی حوادث بازی سر درآوریم و ببینیم که آیا Halo Infinite هم مثل دو نسخه‌ی قبلی (Halo 4 و Halo 5) کشمکش‌های بین مستر چیف و کورتانا را روایت می‌کند؟ یا اینکه بالاخره نوبت به یک آنتاگونیست کاملا جدید رسیده و ایشاروم تنها آدم بده‌ی داستان خواهد بود؟

پرده‌ی اول حوادث داستانی بازی Halo Infinite از آنجایی آغاز می‌شود که تبعیدی‌ها یکی از مراکز تحقیقاتی انسان‌ها در جهان-حلقه‌ی شماره‌ی ۸ را اشغال کرده‌اند. مستر چیف به یکباره خود را درون محدوده‌ی اشغال شده تبعیدی‌ها پیدا می‌کند و حالا باید علاوه بر ادامه‌ی تحقیق درباره‌ی این مهاجمین بیگانه، راه بازگشت خودش به محدوده‌های امن را با جنگیدن و مقابله‌به‌مثل کردن با تبعیدی‌ها باز کند.

 

بازی Halo Infinite با اینکه از زوایای مختلف خبر از یک ریبوت تمام عیار می‌دهد؛ اما همچنان از لحاظ داستانی دنباله‌ی مستقیم بازی Halo 5: Guardians محسوب می‌شود. با این تفاوت که اینبار تمرکز اصلی تیم سازنده به جای خلق یک بازی آنلاین چندنفره که دارای محتواهای رایگان با پشتیبانی طولانی مدت از بخش آنلاین است؛ روی توسعه‌ی یک بخش داستانی تک نفره معطوف شده تا بهترین نسخه‌ی سری بازی Halo از حیث داستانی را تولید کنند. هدف اصلی سازندگان در به تکامل رساندن پروژه‌ی جدیدیشان این بود که بهترین المان‌ها از تمامی نسخه‌های سری هیلو را با برطرف کردن تمامی ایراداتشان دور هم جمع کرده و به هیلو اینفینیت اضافه کنند.

اگر شما هم از جمله پلیرهایی هستید که حین تماشای نمایش گیمپلی بازی هیلو اینفینیت، متوجه حس و حال کلاسیک و نوستالژی آن شده‌اید، بهتر است بدانید که نسخه‌ی سال ۲۰۰۱ سری، اصلی‌ترین الگو برای توسعه‌ی نسخه جدید بوده است. سازندگان بازی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا بهترین و اصلی‌ترین مکانیزم‌ها و محتویاتی که در سال ۲۰۰۱ و در سال‌های بعد موجب محبوبیت بی‌حد و مرز سری بازی هیلو شدند را در ابتدا گلچین کرده، سپس بهبود داده و نسخه بدون نقص و تکامل یافته‌شان را به Halo Infinite اضافه کنند.

اگر کل مجموعه‌ی هیلو را به یک غول مکانیکی بزرگ تشبیه کنیم که استودیوی 343 Industries در تمامی این سال‌ها آن را سوخت‌رسانی می‌کرده تا به مسیرش ادامه دهد؛ اینبار به جای پر کردن مخزن سوخت آن، به طور کلی مکانیزم سوخت و انرژی آن را از نو با فناوری‌های جدیدتر بازسازی کرده‌اند تا هر ساله نیاز به سوختگیری مجدد نداشته باشد و تا سالیان سال بی‌وقفه به سمت جلو حرکت کند.

بازی Halo Infinite | بازی هیلو اینفینیت
صورت زیر کلاه مستر چیف بعد از تمام این سال‌ها، هنوز یک راز بزرگ باقی مانده

پیشتر نیز به آن اشاره کردیم که بازی Halo Infinite بازی بسیار بزرگی است و می‌توان آن را یک شوتر جهان باز وسیع دانست که در گوشه و کنارش ماجراجویی‌های گوناگون، انتظار بازیکنان را می‌کشند. نقشه‌ی بازی هیلو اینفینیت چندین مرتبه از مجموع محیط‌های دو بازی Halo 4 و Halo 5: Guardians بزرگتر است. نقشه‌ی بزرگ و محیط‌های وسیع به معنای وجود طیف وسیعی از محتویات متنوع برای جستجو و کنکاش در این جهان-حلقه است. یکی از اعضای ارشد استودیوی ۳۴۳ اینداستریز بازی جدید هیلو را “وسیع‌ترین و پویاترین بخش داستانی‌ای که تابحال ساخته‌ایم” معرفی می‌کندوجود نقشه‌ی بزرگ، نیازمند امکانات مختلف برای جابجایی‌های طولانی است. در بازی هیلو بی‌نهایت همچنان راه‌های سنتی و همیشگی سری بازی هیلو برای جابجایی‌های طولانی وجود دارند. اتومبیل‌های متعلق به انسان‌ها و اتومبیل‌های ساخته شده توسط بیگانگان. این دو وسیله نقلیه همچنان در بازی وجود خواهند داشت و می‌توانید در دسته‌بندی‌های مختلف از آن‌ها برای جابجا شدن و حتی مبارزه کردن استفاده کنید. یکی از امکانات کاملا جدیدی که برای اولین بار در هیلو اینفینیت به مجموعه اضافه می‌شود، یک قلاب پرتاب‌شونده به نام Grapple Shot است که در موقعیت‌های گوناگون می‌تواند حسابی مورد استفاده قرار گیرد.

این ابزار کاملا جدید روی دستکش مستر چیف نصب می‌شود و برای بالا رفتن از دیوارها و سطوح مرتفع، جابجایی بین دو ساختمان و همچنین کشیدن دشمنان و آیتم‌های مختلف به سمت خود استفاده می‌شود. گرپل شات شاید در ظاهر ساده با کمی کارایی مفید به نظر برسد؛ اما حقیقتا تغییرات اساسی بسیاری در گیمپلی بازی Halo Infinite ایجاد می‌کند. این ابزار به شما اجازه می‌دهد که در شرایط مختلف، به روش‌های گوناگون آن را مورد استفاده قرار دهید و به طور کلی تمامی استراتژی‌های خود حین مبارزه و جابجایی‌ را با استفاده از آن برنامه‌ریزی کنید.

با استفاده از این قلاب می‌توانید موقعیت مکانی خود نسبت به دشمنان را تغییر داده و در یک آن به بالای ساختمان‌ها بروید و پناه بگیرید. یا اینکه دشمنان را به سمت خود بکشید و با یک ضربه تن‌به‌تن آن را از پا درآورید. گیمپلی سری بازی Halo با اینکه در تمامی این سال‌ها بسیار سرگرم‌کننده و جذاب بوده؛ اما آیتم‌های محدود گیمپلی و طیف نه‌چندان وسیع و متنوع سلاح‌ها همیشه مورد انتقاد قرار می‌گرفت. حالا استودیوی 343 Industries با استفاده از Grapple Shot توانسته طیف بسیار وسیعی از استراتژی‌ها، کمبوها و روش‌های گوناگون و متنوع برای مبارزه کردن را به بازی اضافه کند.

آیتم Drop Wall نیز یکی دیگر از امکاناتی است که برای اولین بار در بازی Halo Infinite به بازی اضافه خواهد شد نمونه‌ی مشابه این ابزار پیش از این‌ها در نسخه‌های قبلی توسط دشمنان مورد استفاده قرار می‌گرفت اما اینبار بالاخره نوبت مستر چیف رسیده تا در وسط میدان نبرد برای خود یک دیوار محافظتی ترتیب داده و در مقابل شلیک گلوله و حتی انفجار نارنجک‌ها در امان بماند. دراپ وال نیز شاید نه به اندازه آیتم قبلی، اما به نوبه‌ی خود تا حد زیادی در گیمپلی بازی تحول ایجاد کرده و موجب تغییر بسیار زیاد مکانیزم‌های گیمپلی هیلو اینفینیت نسبت به هیلوهای قبلی خواهد شد. هردوی این آیتم‌ها (Grapple Shot و Drop Wall) در بخش چندنفره‌ی بازی نیز وجود خواهند داشت اما نه به عنوان تجهیزات پیش‌فرض و اولیه بازیکن. بلکه به عنوان آیتم‌هایی که در طول مسابقات بدست می‌آیند یا در نقاط مختلف نقشه‌ها پیدا می‌شوند.

بازی Halo Infinite | بازی هیلو اینفینیت

بعد از اینکه گیمپلی بازی در ماه جولای سال ۲۰۲۰ میلادی در مراسم اینترنتی مایکروسافت به نمایش درآمد، حجم زیادی از بازخوردهای منفی پیرامون قدرت بسیار پایین جلوه‌های گرافیکی در فضای مجازی به سوی سازندگان بازی Halo Infinite روانه شد.

مایکروسافت از ماه‌ها پیش از آن کنسول Xbox Series X را به عنوان قدرتمندترین کنسول گیمینگ تاریخ تبلیغ می‌کرد و بازی Halo Infinite هم به عنوان موردانتظارترین بازی این کنسول قرار بود همزمان با عرضه‌ی Xbox Series X در پاییز ۲۰۲۰ به صورت انحصاری منتشر شود. کنسول جدید مایکروسافت قدرتمندترین کنسول گیمینگ تاریخ بود و بازی Halo می‌بایست به عنوان پرچمدار گرافیکی این کنسول، چهره‌ی واقعی نسل نهم را به صنعت گیم نشان می‌داد. همه‌ی معادلات اما در شوکیس ماه جولای مایکروسافت به هم ریخت.

گیم‌پلی بازی Halo Infinite به نمایش درآمد و جلوه‌ی گرافیکی بسیار ضعیف آن حتی موجب چشم‌پوشی از دیگر ویژگی‌های جذاب و هیجان‌انگیز گیمپلی شده بود. سرتاسر اینترنت پر شده بود از جوک‌ها و تصاویر تمسخرآمیزی که از یک‌سو طرفداران را از بازی جدید هیلو ناامید می‌کرد و از طرفی قدرت سخت‌افزاری شگفت‌انگیز Xbox Series X را زیرسوال برد. حجم زیاد فیدبک‌های منفی در نهایت موجب به تاخیر یک ساله‌ی بازی و برنامه‌ریزی برای انتشار آن در پاییز سال ۲۰۲۱ میلادی شد. از طرفی نیز سازندگان بازی در استودیوی 343 Industries به طور مفصل درباره‌ی کم و کاستی‌های فنی بازی Halo Infinite در زمینه‌ی گرافیکی توضیحاتی ارائه دادند که تا حد زیادی خیال هواداران هیلو را از بابت کیفیت بالای بازی راحت کرد. اگر بخواهیم صحبت‌های اعضای ارشد تیم توسعه‌دهنده‌ی بازی درباره‌ی سطح کیفی بازی را به طور خلاصه مرور کنیم، باید به صحبت‌های نیل هریسون کارگردان هنری بازی هیلو اینفینیت اشاره داشته باشیم:

"اغلب فیدبک‌های دریافت شده از سوی هواداران درباره‌ی ایرادات گرافیکی بازی، مواردی بودند که تیم ما از تمامی‌شان مطلع بود و رفع کردن همه‌ی آن‌ها از پیش در دستور کاری‌مان قرار گرفته بود. مواردی مثل نورپردازی، بافت سطوح مواد مختلف، شاخ و برگ‌ها و پردازش درخت‌ها و ابرها، سطح جزئیات کاراکترها و محیط. در هر صورت فیدبک‌ها باعث شد تا با تمرکز بیشتری به رفع ایرادات بپردازیم و همچنین به موارد بیشتری نیز توجه داشته باشیم که پیش از این در دستور کاری‌مان قرار نداشتند."

در ادامه اعضای تیم ۳۴۳ اینداستریز اذعان داشتند که تریلر گیمپلی با برچسب «پروژه‌ی درحال پیشرفت» به نمایش درآمده بود اما حتی خودشان نیز به این باور رسیده‌اند که گرافیک بازی در تریلر به نمایش درآمده حتی درحد و اندازه‌ی یک پروژه‌ی نیمه‌کاره نیز نبوده و از این بابت با هواداران بازی احساس همدلی کردند.

در هر صورت تیم سازنده‌ی بازی به خوبی متوجه ایرادات فنی بازی شده و با تاخیر یک‌ ساله‌ای که در انتشار آن اعمال کردند، قطعا فرصت کافی برای بهبود تمامی موارد وجود خواهد داشت. شایان به ذکر است که بازی Halo Infinite با موتور Slipspace در دست توسعه قرار دارد.

موتور بسیار قدرتمندی که در وبسایت رسمی آن می‌توانید لیست طیف وسعی از جدیدترین تکنولوژی‌ها و فناوری‌های پیچیده جهت خلق گرافیک‌های واقع‌گرایانه در نسل جدید را مشاهده کنید. تریلر به نمایش درآمده از گیمپلی بازی، حقیقتا گرافیک و جزئیات بسیار خوبی داشت. اما به هیچ‌وجه در حد و اندازه‌ی پرچمدار گرافیکی نسل جدید سخت‌افزارهای گیمینگ نبود. از همین جهت باید منتظر ماند و دید که در نمایش‌های بعدی تا چه اندازه گرافیک و دیگر ویژگی‌های بصری بازی بهبود پیدا کرده و به ایده‌آل‌های مطلوب هواداران اکس باکس نزدیک خواهد شد.

بازی Halo Infinite | بازی هیلو اینفینیت
با توجه به چشم‌اندازی سازندگان بازی از آن رسم کرده‌اند، به نظر می‌رسد هیلو اینفینیت حداقل تا پایان نسل نهم کامل پشتیبانی و به‌روزرسانی خواهد شد

مولتی پلیر رایگان بازی هیلو

بخش چندنفره‌ی بازی Halo Infinite متفاوت‌ترین مولتی‌پلیر در بین نسخه‌های مختلف سری هیلو خواهد بود. بخش چندنفره‌ی این بازی ساختاری رایگان و Free-to-Play خواهد داشت. به گونه‌ای که برای تمامی دارندگان کنسول اکس باکس سری اکس و سری اس به صورت رایگان در دسترس قرار خواهد گرفت. اما رایگان بودن یک بازی آنلاین و چندنفره در سال‌های اخیر، بدون شک به معنای آن است که بازی مذکور دارای خریدهای درون برنامه‌ای خواهد بود و از قضا بخش چندنفره‌ی رایگان بازی Halo Infinite نیز از این قاعده مستثنا نیست.

البته خریدهای درون برنامه‌ای این بازی در راستای ارتقای توانایی‌های گیمپلی و تجهیزات جنگی نخواهد بود و به اصطلاح Pay to Win (پول بده برنده شو) نیست. بلکه تنها شامل شخصی‌سازی‌های ظاهری و کاستوم کردن زره شخصیت‌ها خواهد بود. البته سازندگان بازی این قول را به بازیکنان داده‌اند که تمامی محتویات قابل خرید درون بازی کاملا با پیشرفت درون خود بازی قابل تهیه خواهند بود و هیچ آیتمی وجود ندارد که بدست آوردنش تنها از طریق پرداخت پول امکان‌پذیر باشد. بازیکنانی که بخش داستانی بازی را تجربه می‌کنند، به ارتقاهای بسیاری در طول بازی دست پیدا خواهند کرد که تمامی‌شان در بخش چندنفره‌ی بازی قابل استفاده خواهند بود.

شما می‌توانید با تجربه‌ی بخش تک‌نفره‌ی داستانی، چالش‌ها، برنامه‌های ویژه‌ی مناسبتی و دیگر مودهای درون بازی و جمع‌آوری اکس‌پی از طریق به پایان رساندن آن‌ها، کاراکتر خود، زره و تجهیزات مختلف آن را ارتقا دهید و از این ارتقاها در بخش چندنفره‌ی بازی بهره ببرید. همچنین سازندگان بازی در استودیوی 343 Industries این وعده را به بازیکنان داده‌اند که شخصی‌سازی زره شخصیت‌ها در بخش چندنفره برای اولین بار در سری هیلو امکان‌پذیر خواهد بود. درست مانند نمونه‌ی مشابه آن در قابلیت Coating بازی Destiny 2. طریقه‌ی استفاده از این قابلیت اینگونه است که می‌توانید علاوه بر رنگ و پوسته‌های طرح‌دار، شکل ظاهری زره شخصیت خود را نیز تغییر داده و طبق سلیقه‌ی خود درآورید.

 

بازی هیلو | Halo Infinite
تصویری از یکی از سلاح‌های درون بازی که M 41 SPNKR نام دارد

بازی Halo Infinite نسبت به دیگر نسخه‌های قبلی بیشترین مقدار تغییر و تحول در گیمپلی را اعمال کرده است. از Grapple Shot گرفته تا بخش چندنفره‌ی رایگانی که به خودی خود یک شوتر اول‌شخص چندنفره است که به صورت رایگان منتشر می‌شود و قطعا در سطح بسیار گسترده‌تری نسبت به بخش داستانی بازی، بازیکن جذب کرده و به موفقیت بسیار بزرگی خواهد رسید.

هرچند در طول سال ۲۰۲۰ استودیوی 343 Industries با حجم زیادی از بازخوردهای منفی پیرامون کیفیت گرافیکی بسیار پایین نمایش گیمپلی بازی خود مواجه شد؛ اما اعضای این تیم به خوبی توانستند شرایط بحرانی حول پروژه‌ی خود را مدیریت کرده و انتشار بازی را به سال بعد موکول کنند. تاخیری که قطعا در کیفیت نهایی بازی تاثیر بسزایی خواهد گذاشت و شاهد بازی به مراتب کامل‌تری خواهیم بود. هم‌اکنون تاریخ انتشار دقیقی برای بازی Halo Infinite در دسترس نیست. اما تلویحا از سوی اعضای ارشد تیم توسعه‌دهنده‌ی بازی اعلام شده است که در پاییز ۲۰۲۱ یعنی درست یک سال بعد از تاریخ انتشار قبلی، منتشر خواهد شد.

آیا گرافیک بازی Halo Infinite نسبت به تریلر بهتر خواهد شد؟

 سازندگان بازی برای برطرف کردن ایرادات گرافیکی و ارتقای سطح کیفی آن یک سال بازی خود را به تاخیر انداختند. واکنش غافلگیرکننده و همه‌گیر کاربران فضای مجازی نسبت به گرافیک بازی در تریلر گیمپلی، به خوبی اعضای استودیوی ۳۴۳ را متقاعد کرده پس بدون شک می‌توان گفت گرافیک موردانتظارترین بازی قدرتمندترین کنسول موجود در بازار، قطعا بسیار بهتر از نمایشی است که چند ماه پیش همه‌ی ما را شگفت‌زده کرد!

بازی از روز اول برای PC در دسترس خواهد بود؟

سیاست‌های جدید مایکروسافت در قبال از بین بردن مرز بین دو محصول پرطرفدار ویدیوگیمی‌اش (اکس باکس و ویندوز) توجه بیشتری را به سمت ویندوز به عنوان یکی از پلتفرم‌های اصلی مایکروسافت معطوف کرده و در امتداد این سیاست، همه‌ی بازی‌های اکس باکس به طور همزمان روی کامپیوترهای شخصی در دسترس قرار خواهند گرفت. در جواب ساده‌تر می‌توان گفت که سرویس گیم پس در ویندوز هم قابل استفاده است، پس بله!

می‌توان بخش چندنفره‌ را بدون خریدن بازی اصلی تجربه کرد؟

در یک جواب کوتاه، بله. بخش چندنفره‌ی بازی کاملا به صورت free to play منتشر خواهد شد و این بدان معناست که حتی بدون خریدن و تجربه کردن نسخه‌ی اصلی بازی هم می‌توان آن را دانلود و اجرا کرد. نسخه‌ی اصلی بازی تنها شامل بخش داستانی بازی خواهد بود. یک بخش داستانی Open World که حتی از مجموع بازی‌های قبلی هم بزرگتر خواهد بود.

تاریخ انتشار بازی هیلو اینفینیت

در حالی که انتظار می‌رفت تا در سال ۲۰۱۹ میلادی، نسخه‌ی جدید هیلو به عنوان یکی دیگر از انحصاری‌های کنسول‌ ایکس‌باکس وان به بازارهای جهانی عرضه شود، اما شرکت مایکروسافت تصمیم گرفت تا این بازی را در لیست عناوین لانچ کنسول جدید خود، یعنی ایکس‌باکس سری ایکس | اس قرار دهد.

از همین رو مقرر شد تا بازی هیلو اینفینیت در پاییز ۲۰۲۰ میلادی، همزمان با انتشار کنسول‌های نسل نهم ردموندی‌ها، به انتشار برسد که تنها چند هفته قبل، ایکس‌باکس گیم استودیوز تصمیم گرفت تا تمام برنامه‌ریزی‌هایش را مشمول تغییر کند.

از جدایی تهیه‌کننده بازی گرفته تا مشکلات توسعه ناشی از کرونا، و از طرفی دیگر بهبود ویژگی‌های گرافیکی و بصری بازی، مایکروسافت را مجاب کرد تا با تاخیری یک ساله، بازی Halo Infinite را به بازار عرضه کند. در حال حاضر، (آبان ۱۴۰۰) بخش چندنفره‌ی این بازی به صورت رایگان در اختیار کاربران ایکس‌باکس و ویندوز ۱۰ قرار گرفته قرار است بخش داستانی این بازی هم در تاریخ ۸ دسامبر ۲۰۲۱ میلادی (مصادف با ۱۸ آذر) به انتشار برسد.

با این وجود، فعلا خبری از حالت‌های کواپ و Forge نیست و بر اساس گفته‌های سازندگان این شوتر اول شخص، احتمالا در اردیبهشت یا خرداد ماه سال ۱۴۰۱ (مصادف با می ۲۰۲۲ میلادی) شاهد عرضه‌‌ی این مدهای محبوب خواهیم بود.

سیستم مورد نیاز بازی Halo Infinite

استودیوی ۳۴۳ در شهریور ماه امسال، از سیستم مورد نیاز این انحصاری مهم، پرده‌برداری کرد. همان طور که پیش از این هم اشاره شد، مایکروسافت طی چند سال اخیر همواره توجه ویژه‌ای به پی‌سی گیمرها داشته و تلاش کرده تا حداقل بازی‌های Xbox Game Studios از بهینه‌سازی و کیفیت بالایی روی رایانه‌های شخصی، برخوردار باشند؛ از همین رو با یک کانفیگ منطقی برای اجرای Halo Infinite روبرو هستیم:

سیستم مورد نیاز هیلو اینفینیت

  • سیستم عامل: نسخه ۶۴ بیتی ویندوز 10 (ویندوز باید دارای آپدیت رد استون ۳ باشد)
  • پردازنده: AMD FX-8370 یا اینتل i5-4440
  • رم: ۸ گیگابایت
  • کارت گرافیک: AMD RX 570 یا انویدیا GTX 1050 Ti
  • دایرکت ایکس: نسخه ۱۲
  • فضای مورد نیاز برای نصب: ۵۰ گیگابایت

سیستم پیشنهادی Halo Infinite

  • سیستم عامل: نسخه ۶۴ بیتی ویندوز 10 (ویندوز باید دارای آپدیت نوامبر ۲۰۱۹ یا 19H2 باشد)
  • پردازنده: AMD Ryzen 7 3700X یا اینتل i7-9700k
  • رم: ۱۶ گیگابایت
  • کارت گرافیک: Radeon RX 5700 XT یا انویدیا RTX 2070
  • دایرکت ایکس: نسخه ۱۲
  • فضای مورد نیاز برای نصب: ۵۰ گیگابایت

هیلو اینفینیت در ایکس‌باکس گیم پس؟

به مانند تمام انحصاری‌های کنسول ایکس‌باکس، بازی Halo Infinite هم از اولین روز انتشار برای کاربران سرویس اشتراکی ایکس‌باکس گیم پس در دسترس قرار خواهد گرفت. بنابراین، شما می‌توانید با عضویت در این سرویس مقرون به صرفه، علاوه بر دسترسی به حدود ۵۰۰ بازی دیگر، به تمام حالت‌های بازی هیلو اینفینیت از جلمه بخش داستانی (کمپین) آن دسترسی داشته باشید.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
guest

5 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments