1%
  • 0/10

بتزدا باید از موتور آنریل انجین ۵ در ساخت بازی‌ها استفاده کند

باید کوچ کرد

بتزدا باید از موتور آنریل انجین ۵ در ساخت بازی‌ها استفاده کند ۰ ۰۶ دی ۱۴۰۳ اخبار بازی کپی لینک
بتزدا آنریل انجین

نیت پرکی پایل، توسعه‌دهنده سابق بتزدا مدعی است که این شرکت باید دیگر در ساخت بازی‌های خود از موتور آنریل انجین ۵ استفاده کند.

بدون هیچ شک و تردیدی، بتزدا یکی از باتجربه‌ترین بازی‌سازها در صنعت ویدیو گیم به شمار می‌رود که به لطف توسعه فرنچایزهای پرطرفداری همچون فال‌اوت و الدر اسکرولز، در رشد و پیشرفت این صنعت بسیار تاثیرگذار بوده، اما متاسفانه این کمپانی در طول سال‌های اخیر عملکرد چندان خوبی نداشته است.

در واقع، جدیدترین بازی این شرکت، Starfield، پیش از عرضه قرار بود انقلاب بزرگی در صنعت بازی‌ها به وجود آورد. با این حال، بعد از انتشار، بازی تمامی انتظارها را برآورده نکرد و بازخوردهای ضد و نقیضی برای آن به ثبت رسید. ظاهرا یکی از مهم‌ترین دلایل این اتفاق، پایبندی به موتور اختصاصی استودیو یعنی Creation Engine است.

نیت پرکی پایل، توسعه‌دهنده سابق شرکت بتزدا به تازگی در گفت‌وگویی اعلام کرده موتور اختصاصی کریشن دیگر با استانداردهای بازی‌های مدرن امروزی مطابقت ندارد و این کمپانی باید برای توسعه بازی‌های جدید خود به ویژه عناوین بزرگ و جهان باز، از موتور قدرتمند آنریل انجین ۵ استفاده کند.

این هنرمند سابق بتزدا خاطرنشان کرد از آنجا که تجربه کار با هر دو موتور را دارد، بدون شک عناوین جهان باز توسعه یافته با آنریل انجین ۵ به طرز قابل توجهی بهتر از بازی‌های ساخته شده با موتور اختصاصی بتزدا است. با این حال، او معتقد است تغییر موتور سازنده بازی‌ها در بتزدا چالش‌های بسیار زیادی را به همراه دارد و به همین خاطر، تحقق این امر در این برهه شاید امکان‌پذیر نباشد.

در ادامه این صحبت‌ها، نیت پرکی پاپل اذعان داشت که یکی از ایرادهای موتور کریشن، پروسه طولانی رندرینگ و انیمیشن بازی‌ها است که کار توسعه‌دهندگان را پیچیده می‌کند. با این حال، بازی مورد انتظار The Elder Scrolls 6 توسط نسخه ارتقا یافته موتور کریشن ساخته می‌شود که بر این اساس، گویا بتزدا به این زودی‌ها به Unreal Engine 5 کوچ نخواهد کرد.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments