1%
  • 0/10

گیمرها از بازی‌های بزرگ و طولانی خسته شده‌اند!

طراح سابق بتزدا توضیح می‌دهد

گیمرها از بازی‌های بزرگ و طولانی خسته شده‌اند! ۰ 19 ساعت قبل اخبار بازی کپی لینک
بازی های بزرگ طولانی

ویل شن، طراح ارشد سابق شرکت بتزدا مدعی است که دیگر گیمرها از تجربه بازی های بزرگ و طولانی خسته شده‌اند.

همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید، صنعت بازی‌ها چند سالی است که وارد یک بحران خطرناکی شده است. از یک طرف، افزایش سرسام‌آور هزینه ساخت و بازاریابی بازی‌ها و از طرفی دیگر، کاهش سرعت رشد این صنعت و افزایش ریسک شکست عناوین، همگی بازی‌سازها و شرکت‌های ناشر را به دردسر انداخته است.

در این میان، برخی از شرکت‌ها کماکان به توسعه بازی های بزرگ و طولانی ادامه می‌دهند که البته در صورت شکست، ضررهای زیادی را متحمل می‌شوند. حال، ویل شن، طراح ارشد سابق ماموریت‌های بازی استارفیلد در شرکت بتزدا در گفت‌وگویی اعلام کرد که گیمرها دیگر خواستار چنین بازی‌هایی نیستند.

ویل شن در این زمینه می‌گوید:

ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بخش زیادی از بازیکن‌ها از صرف ۳۰ تا ۱۰۰ از وقت خود برای تجربه بازی‌ها خسته شده‌اند. از طرفی، آن‌ها یک سری بازی‌هایی در اختیار دارند که همواره به تجربه آن‌ها می‌پردازند. اضافه کردن بازی جدید به لیست علاقه‌مندی‌های گیمرها کار سخت و دشواری است.

ویل شن به مدت ۱۵ سال در بتزدا فعالیت کرده و در ماه اکتبر این شرکت را به مقصد Unknown Worlds ترک کرده است. این کمپانی به ساخت بازی‌های بزرگ با جهان گسترده و عظیم شهرت دارد. استارفیلد، جدیدترین ساخته آن‌ها، صدها ساعت محتوا داشته و جهان آن بیش از یک هزار سیاه در خود جای داده است که ویل شن به عنوان طراح ماموریت‌ها، نقش مهمی در توسعه بازی داشته است.

این اولین باری نیست که توسعه‌دهندگان از ساخت بازی‌های بزرگ و طولانی انتقاد می‌کنند. با توجه به وضعیت حال حاضر، اغلب بازی‌سازها بر این باور هستند که از این پس باید روی توسعه عناوین کوچک با ایده‌های جذاب تمرکز کنند و چه بسا مفهوم بازی‌های AAA (عناوین بزرگ و با کیفیت با بودجه کلان) به کلی از بین رفته است.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments