دوربین Far Cry 6 تنها به اول شخص خلاصه نمیشود
ظاهر پروتاگونیست قابلشخصی سازی است
نوید خاوری یکی از کارمندان شعبه تورنتو یوبیسافت در مصاحبه اخیر خود با وب سایت Gamespot اطلاعات تازهای را پیرامون دوربین Far Cry 6 منتشر کرد.
به عقیده گروهی از کاربران فضای مجازی، فار کرای رو دور تکرار افتاده و میان نسخههای اخیرش فرق چندانی دیده نمیشود. با این حال، Far Cry 5 که مارس سال ۲۰۱۸ میلادی برای پلتفرمهای هدف عرضه شد توانست عملکرد فوقالعادهای در زمینه مالی داشته باشد. محصول یوبیسافت طی یک هفته نخست انتشار بیش از ۳۱۰ میلیون دلار برای سازندگان خود درآمد داشت. با در نظر گرفتن چنین موفقیتهایی، پیشبینی میشد استودیو فرانسوی دیر یا زود از نسخه جدید فار کرای رونمایی کند؛ اتفاقی که نهایتا در تابستان سال گذشته رخ داد. این بازی Far Cry 6 نامگذاری شده است.
داستان Far Cry 6 در یک کشور خیالی رخ میدهد که جزیرهای در آمریکای جنوبی است. یارا، طی دهههای گذشته تحت کنترل یک دیکتایتور فاشیست قرار داشته که بنا به دلایلی سالها قبل تصمیم گرفت ارتباط خود را با تمام جهان قطع کند. اتخاذ چنین تصمیمی باعث شده علیرغم جریان داشتن اتفاقات در دوران مدرن، شاهد تجهیزات و خودروهای بسیار قدیمی باشیم. بهطور کلی، میتوان گفت یارا شباهتهای غیرقابلانکاری با کوبا دارد. شخصیت اصلی هم فردی است که تصمیم داشته برای همیشه سرزمین مادری خود را ترک کند اما طی اتفاقی تصمیم میگیرد در کشور مانده و در قالب گروههای چریکی به مقابله با دیکتاتوری بپردازد.
نوید خاوری (Navid Khavari) یکی از کارمندان شعبه تورنتو یوبیسافت است. او چندی پیش مصاحبهای را با وب سایت Gamespot انجام داد و در بخشی از آن، به دوربین Far Cry 6 پرداخت. به گفته خاوری، اتفاقات تنها به صورت اول شخص روایت نشده و دوربین برخی اوقات به سوم شخص تغییر پیدا میکند. ریشه این اتفاق را باید در قابلیت انتخاب جنسیت پروتاگونیست و قابلیت شخصیسازی ظاهر او جستجو کرد. به گفته خاوری، دوربین سوم شخص کمک میکند این قابلیتها به چشم بیایند:
تیم توسعه در فازهای اولیه دوربین سوم شخص را در بازی تست کرد و متوجه شد برخلاف انتظار، تجربهای یکپارچه را ارائه میدهد.
با دوربین سوم شخص این حس منتقل میشود که رابطه عمیقتری میان مخاطب و ماجراجویی دنی (نام شخصیت اصلی فارغ از جنسیت) شکل میگیرد.
نویسنده جدیدترین فار کرای در ادامه صحبتهای خود گفت:
در کمپهای شورشیان امکانی فراهم شده تا کاراکتر شخصیسازیشده خود را ببینید؛ همه چیز، از کوله پشتی گرفته تا لباسها.
کمپهای شورشیان و سینماتیکها، تنها زمانهایی نیستند که دوربین Far Cry 6 از اول شخص به سوم شخص تغییر میکند. به این موارد باید استفاده از کوله پشتی Supremo را افزود. این کوله پشتی قابلیتهای مختلفی مانند شلیک راکت و پرواز را در خود جای داده است. به گفته نوید خاوری، دوربین در هنگام استفاده از این کوله پشتی به سوم شخص تغییر میکند تا کاربر تاثیر اقداماتش در جریان نبرد را به شکل کاملتر و دقیقتری مشاهده کند.
نسخههای پیشین فار کرای شباهتهای زیادی بینشان وجود داشت که یکی از آنها، شخصیتی به نام هرک درابمن جونیور است. او در تمامی نسخهها حضور داشته و انتظار میرفت به دنی برای مقابله با دیکتاتور یارا کمک کند اما این اتفاق را شاهد نخواهیم بود. نوید خاوری گفت قصد داشتیم با Far Cry 6 تنها روی یارا و مردمش تمرکز داشته باشیم، در نتیجه خبری از هرک نخواهد بود.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید