تبلیغ FIFA 21 در یک مجلهی کودکان حاشیهساز شد!
نرم افزار تحت وب FIFA 21 در دسترس قرار گرفت
انتشار تصویری از تبلیغ FIFA 21 در یک مجلهی کودکان، واکنشهای منفی بسیاری را از سوی کاربران شبکهی اجتماعی توییتر به همراه داشته است.
با نزدیک شدن به زمان انتشار، تیمهای بازاریابی تمام تلاش خود را به کار میگیرند از طریق اقدامات مختلف، توجههای بیشتری را به سمت محصولشان جذب کنند. این اقدامات میتوانند قرار گرفتن پوستر در وب سایتهای خبری، نمایش کلیپهای کوتاه در شبکههای تلویزیونی، انتشار تریلر در فضای مجازی یا قرار گرفتن بنر در سطح شهرهای مهم از لحاظ فروش باشد. معمولا از افراد باتجربه در تیمهای بازاریابی استفاده میشود تا احتمال به کار گیری سیاستهای نامناسب به کمترین میزان خود برسد. با این حال، اتخاذ روشهای نادرست تبلیغاتی همچنان رخ داده و دردسرهای زیادی را ایجاد میکنند؛ مانند اتفاقی که اخیرا برای EA Sports رخ داده است.
چندی پیش تصویری در شبکهی اجتماعی توییتر منتشر شد که تبلیغ FIFA 21 در یک مجلهی کودکان را نشان میدهد. در نگاه اول، ایرادی دیده نمیشود. به خصوص اینکه شبیهساز ورزشی الکترونیک آرتز هیچ محتوای حساسیتزایی نداشته و برای تمامی سنین مناسب است. با این حال، اگر دقت بیشتری به خرج دهید، متوجه خواهید شد این تبلیغ روی آلتیمیت تیم تمرکز دارد. به بیان دیگر، تبلیغ از کاربران میخواهد پس از تهیهی بازی، به بخش آلتیمیت تیم رفته، با پرداخت فیفا پوینت بستههای بازیکن را خریداری کرده و نهایتا تیم رویایی خود را بسازند. اگر از طرفداران این فرنچایز باشید، باید بدانید که تنها راه دسترسی به فیفا پوینتها، پرداخت پول واقعی و خریداری آنها است.
الکترونیک آرتز در سالهای گذشته هم بخش آلتیمیت تیم را در مکانهای مختلف تبلیغ کرده بود اما قرار گیری چنین پوستری در یک مجلهی کودکان، اتفاق تازهای به شمار میرود. همین موضوع به دریافت بازخوردهای منفی از سوی کاربران توییتر و همچنین ایجاد حاشیه منجر شد، تا جایی که عدهای تصمیم به بایکوت گرفته و دیگران را به انجام اقدامی مشابه تشویق کردند. این شرایط ادامه داشت تا اینکه الکترونیک آرتز با ارسال بیانیهای رسمی برای وب سایت Eurogamer، توضیحاتی را ارائه داد. ناشر فیفا گفت تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا شمارههای باقیمانده از مجلهی Smyths در سال ۲۰۲۰ میلادی شامل چنین تصاویری نشوند:
میدانیم تبلیغهای فیفا پوینت در مکانیهایی صورت گرفته که نباید انجام میشده است. با شرکت Smyths در حال همکاری هستیم تا چنین پوستری در شمارههای باقیمانده از کاتالوگ سال ۲۰۲۰ قرار نگیرد. ما همچنین تمامی سیاستهای تبلیغاتی خود برای آینده را بازبینی خواهیم کرد [تا اتفاق مشابهی تکرار نشود].
نخستین باری نیست که پرداختهای درونبرنامهای در یکی از محصولات الکتورنیک آرتز حاشیهساز میشود. در گذشته، Star Wars Battlefront 2 به خاطر مانور افراطی روی چنین روش کسب درآمدی، بازخوردهای بسیار منفیای را از سوی خریداران دریافت کرد. حجم بازخوردها به حدی زیاد بود که استودیوی دایس مجبور شد آنها را برای مدت کوتاهی حذف کرده و پس از بازبینی در دسترس قرار دهد.
نرم افزار تحت وب FIFA 21 هم اکنون منتشر شده است
همزمان با آغاز دسترسی زودهنگام تعدادی از کابران به FIFA 21، نرم افزار تحت وب این بازی راهاندازی و فصل اول رقابتهای آلتیمیت تیم هم آغاز شده است. با توجه به اطلاعات موجود، جوایز در نظر گرفته شده برای فصل نخست رقابتهای آلتیمیت تیم فرق چندانی با فصل نخست رقابتهای این بخش در فیفا 20 ندارد. مانند گذشته، کاربر با انجام چالشهای خواستهشده به آیتمهای تزئینی و بستههای غیرقابلتعویض دسترسی پیدا خواهد کرد.
کاربر همچنین در بخشهای پایانی رقابتهای فصل اول، قادر خواهد بود الکساندر لاکازت (Alexandre Lacazette)، مارسل زابیتسر (Marcel Sabitzer) یا خوآن برنات (Juan Bernat) را آنلاک کند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید