تماشا کنید: تریلر زمان عرضهی Final Fantasy XIV: Endwalker منتشر شد
البته بازی دو هفته دیرتر منتشر خواهد شد
شرکت Square Enix به تازگی تریلر زمان عرضهی Final Fantasy XIV: Endwalker را منتشر کرده و همچنین خبر از تاخیر در انتشار آن داده است. قبلا این بستهی گسترشدهنده، قرار بود تا در ۲۳ نوامبر (۲ آذر) منتشر شود، اما حالا تا ۷ دسامبر (۱۶ آذر) تاخیر خورده است.
آخرین بستهی گسترشدهندهی بازی نقشآفرینی آنلاین چندنفرهی Final Fantasy XIV با نام Shadowbringers در اواسط سال ۲۰۱۹ در دسترس قرار گرفت و بازیکنها را به یک بعد جدید میبرد. بعد از این، تیم توسعهدهندهی بازی و تهیهکننده و کارگردان آن، نائوکی یوشیدا و نویسندگان سناریوهای اصلی این عنوان، ناتسوکو ایشیکاوا و بانری خیلی زود شروع به برنامهریزی برای توسعهی بستهی گسترشدهندهی بعدی بازی کردند و تا اکتبر ۲۰۱۹ بخش زیادی از برنامههای آنها برای داستان بازی نهایی شد. معمولا بستههای گسترشدهندهی بازی Final Fantasy XIV به شکلی طراحی میشوند که از لحاظ محتوا و مدت زمان گیمپلی با بازیهای نقشآفرینی آفلاین قابل رقابت باشند.
محتوایی که برای بستهی گسترشدهندهی Endwalker برنامهریزی شده بودند، تقریبا ۷۰ درصد از زمان توسعهی بازی خود را به خود اختصاص داده بودند، در حالی که ۳۰ درصد از کار تیم سازنده به ایجاد ویژگیهای جدید و منحصربهفرد گیمپلی این عنوان و توسعهی نسخهی اختصاصی کنسول پلیاستیشن 5 آن مربوط میشود. نسخهی نسل نهمی Final Fantasy XIV قرار است تا به لطف حافظهی داخلی جدید پلیاستیشن 5 زمان بارگذاری بسیار کمتری داشته باشد و همچنین در زمینهی کیفیت گرافیک و صدا نیز بهبود یافته و از کنترلر DualSense نیز پشتیبانی میکند. علاوه بر این نسخهی اکسباکس این عنوان نیز در دست ساخت قرار دارد، اما فعلا Final Fantasy XIV: Endwalker یکی از مهمترین بازیهای انحصاری پلیاستیشن در نسل نهم است.
توسعهی بازی Final Fantasy XIV: Endwalker البته به دلیل همهگیری ویروس کرونا مدت کوتاهی متوقف شد، چون کارکنان شرکت Square Enix از آوریل ۲۰۲۰ به دلیل وضعیت اضطراری توکیو نمیتوانستند به شکل حضوری در محل کار خود حاضر شوند، بنابراین اقداماتی برای دورکاری آنها صورت گرفت تا سازندگان بتوانند بدون حضور در محل کار ساخت بازی را پیش ببرند. یکی از موانع بزرگی که در هنگام ادامهی توسعهی بازی به صورت دورکاری، تیم توسعه با آن برخورد داشت، امکان اتصال به سرورهای داخلی از راه دور بود تا سازندگان بتوانند بازی را برای شناسایی باگها آزمایش کنند. با اینحال سازندگان موفق شدند تا بخش عظیمی از مشکلات را حل کنند و خوشبختانه تا ژوئن ۲۰۲۰ روند توسعهی بازی به بازدهی ۹۰ درصدی رسید.
در ابتدا قرار بود تا بازی Final Fantasy XIV: Endwalker در سه ماه سوم سال میلادی جاری منتشر شود، اما به دلیل این که اعضای تیم ساخت این عنوان به زمان بیشتری برای تکمیل آن احتیاج داشتند، انتشار آن را تا سه ماه چهارم ۲۰۲۱ عقب انداختند. آخرین تاریخ انتشار اعلام شده برای این عنوان ۲۳ نوامبر (۲ آذر) بود، اما حالا شرکت Square Enix تریلر زمان عرضهی Final Fantasy XIV: Endwalker را منتشر کرده و همچنین خبر از تاخیر مجدد آن تا تاریخ ۷ دسامبر (۱۶ آذر) داده است. شما میتوانید تریلر منتشر شده از بازی را در ابتدای این مطلب مشاهده کنید.
این طور که گفته شده، دسترسی اولیه به گسترشدهندهی Endwalker از تاریخ ۳ دسامبر (۱۲ آذر) آغاز خواهد شد. همچنین پچهای ۶.۰۱ و ۶.۰۵ بازی Final Fantasy XIV برای انتشار در تاریخهای ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) و ۴ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۴ دی) برنامهریزی شدهاند. نائوکی یوشیدا، تهیهکننده و کارگردان این بازی به دلیل عقب افتادن تاریخ انتشار گسترشدهندهی Endwalker یک بیانیهی نسبتا طولانی منتشر کرده و دربارهی این تاخیر توضیح داده است. شما در زیر میتوانید این بیانیه را مطالعه کنید:
دلایل تغییر برنامه
بزرگترین عامل تغییر تاریخ انتشار، خودخواهی من به عنوان کارگردان بازی بود. از زمانی که مسئولیت ساخت نسخهی اصلی Final Fantasy XIV را بر عهده گرفتم، در این ۱۱ سال به توسعهی آن ادامه دادم و همیشه سعی کردم تا در موقعیتهای خود به عنوان تهیهی کنندهی ناظر پروژه و کارگردان تعادل ایجاد کنم. قصد من این بود که با نزدیک شدن به مراحل نهایی توسعهی Endwalker با همین روش کار کنم.
همان طور که قبلا هم در مصاحبهها و پخش زندهها اشاره کردم، Endwaker بزرگترین گسترشدهنده در تاریخ فعالیت Final Fantasy XIV خواهد بود. این یک تعهد بزرگ بوده است، اما ما به برنامههای خود که این امکان را میدهد تا بازی را برای انتشار در تاریخ برنامهریزی شدهی اولیه بسازیم، ادامه دادیم، اگرچه مسلما همه چیز به پایان میرسد.
با اینحال، همان طور که به پایان توسعه نزدیک میشدیم و من همه چیز را بازی میکردم، از کوئستها گرفته تا محتوای جنگی و مواردی از این قبیل، نمیتوانستم از تمایلم برای بهبود بیشتر کیفیت Endwalker جلوگیری کنم، به ویژه به این دلیل که این گسترشدهنده اولین نقطهی اوج بزرگ را در رویدادهای Final Fantasy XIV نشان میدهد. حتی اگر به فراتر از Endwalker نگاه کنیم، داستان Final Fantasy XIV برای مدت طولانيای ادامه خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم تجربیات لذتبخش بیشتری را در بازی ارائه کنیم. با اینحال دقیقا به این دلیل که Endwalker اولین حماسهی بزرگ را به پایان میٰرساند، احساس کردم تیم ما باید خود را به محدودیتهایی که من تصور میکردم، برساند.
در نتیجه، ما مصمم بودیم تا با کوچکترین تفاوتها سازگار شویم و اطمینان حاصل کنیم که نوشتههای ما بهترین نکات داستان گسترده و پیچیدهای را که در ۱۱ سال گذشته در Final Fantasy XIV گذرانده شده، پوشش میدهد تا مطمئن شویم که همهی بازیکنها در طول ماجراجوییهای خود در Endwalker، به طور کامل از آن لذت خواهند برد. متاسفانه پیامد این امر آن بود که در نهایت به وضعیتی رسیدیم که به دلیل صرف زمان بیشتر روی بهبودها، زمان مورد نیاز برای بررسیهای تضمین کیفیت نهایی را کاهش دادیم.
با این سرعت، خطر بزرگتری از نرسیدن به تاریخ انتشار یعنی عدم اطمینان از کیفیت بازی وجود داشت، به همین خاطر من تصمیم گرفتم تا انتشار بازی را به عقب بندازم. از آنجایی که ما حجم زیادی از ازدحام را در سراسر جهان برای بازی پیشبینی میکنیم، من احساس کردم که حتی از این نظر هم درست نیست که در حالی که پایداری کافی نداریم، این گسترشدهنده را منتشر کنیم، من واقعا متاسفم.
وقتی به طول دورهی کاری خودم نگاه میکنم، تا به حال هرگز تاریخ انتشار اعلام شدهی قبلی را به عقب ننداختهام (اگرچه یک بار تاریخ انتشار را از بهار به اوایل تابستان تغییر دادم…) و حتی زمانی که در روزهای نزدیک به تاریخ انتشار اولیه مرخصی میگرفتم، به طور باورنکردنیای درگیر این بودم که آیا ما باید حجم گسترشدهنده را کاهش دهیم یا محتوای آن را به شکل چند قسمتی منتشر کنیم؟ به این ترتیب، من متواضعانه از همهی شما میخواهم که مرا به خاطر تصمیمی که گرفتهام، ببخشید.
یوشیدا همچنین در بخش پایانی اظهارات خود نگاهی به آینده داشت. او گفت که با وجود این تاخیر معتقد است توانسته تا داستان Endwalker را با موفقیت به تصویر بکشد و از بازیکنها خواست که مطمئن باشند تیم آنها با تمام توان خود به سرمایهگذاری برای ساخت گسترشدهنده برای بازی Final Fantasy XIV و پشتیبانی از آن ادامه خواهد داد تا بازهم ماجراجوییهای همهجانبهای را به آنها ارائه بدهد.
بازی Final Fantasy XIV: Endwalker شامل یک شهر جدید با نام Old Sharlayan و چند منطقهی دیگر میشود و بازیکنها در آن میتوانند کوئستهای جدیدی را تجربه کنند و شاهد روایت یک داستان حماسی و جذاب باشند. بازی همچنین محتویات جدیدی به جز بخش داستانی دارد که میتوانند شما را ساعتها سرگرم کنند. بازی Final Fantasy XIV هماکنون برای پلتفرمهای رایانههای شخصی، پلیاستیشن 4 و پلیاستیشن 5 در دسترس است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید