استودیوی Intelligent Sysytems قصد دارد اولین عنوان انحصاری Fire Emblem روی سوییچ یک حضور به یاد ماندنی باشد؛ این بار بازی Fire Emblem: Three Houses یکی از مهمترین انحصاریهای امسال سوییچ است.
با انتشار Fire Emblem: Awakening و Fire Emblem: Fate برای کنسول 3DS، استودیوی Intelligent Systems و کمپانی Koei Tecmo قصد دارند اولین نسخه انحصاری سری Fire Emblem برای کنسول نینتندو سوییچ را روانه بازار کنند. قسمت جدید که با نام Fire Emblem: Three Houses شناخته میشود، با وجود وفاداری به استانداردهای سری از جمله گیم پلی داستان محور و مبارزات نوبتی، تغییرات زیادی نسبت به قسمتهای قبلی به خود دیده و قرار است نقطه عطفی برای این سری باشد. با اینکه عنوان FE: Warriors پس از 3DS برای سوییچ هم منتشر شد، با این حال بازی Fire Emblem: Three Houses به صورت انحصاری برای سوییچ ساخته شده و تا حدودی اولین حضور واقعی این سری روی کنسول جدید نینتندو محسوب میشود؛ حضوری که قرار است تا سالها در خاطر طرفداران باقی بماند. سوال اصلی این است که باید انتظار چه بازیای را داشته باشیم.
داستان بازی در قاره فودلن (Fodlan) روایت میشود؛ قارهای که سه امپراطوری بر آن حکم فرمایی میکنند. در جنوب امپراطوری آدرستیان (Adrestian)، در غرب امپراطوری مقدس فارگس (Faerghus) و در شرق اتحادیه لیسستر (Leicester). هرکدام از این سه امپراطوری ایدئولوژی و سیستم سیاسی منحصر به خود را داشته و پس از سالها جنگ و خونریزی موفق به تثبیت صلح میان خود شدهاند. داستان بازی در صومعه گرگ ماک (Garreg Mach) آغاز میشود، صومعهای که در مرکز قاره و در همسایگی سه امپراطوری بنا شده اما جزء قلمروی هیچکدام محسوب نمیشود. گیمرها کنترل یک مزدور را برعهده میگیرند که طراحی چهره و نامش برعهده آنهاست. این مزدور که در کنار پدرش فعالیت میکند، پس از دفاع از دانش آموزان صومعه در برابر راهزنان، پیشنهاد اموزش در آکادمی افسران را که از قضا در این صومعه واقع شده را دریافت کرده و گیمرها بازی را به عنوان استاد آکادمی آغاز میکنند. هر کدام از سه امپراطوری صاحب یک گروه دانشجو است (چیزی شبیه گروههای مختلف دانش آموزان در کتابهای هری پاتر.) به عنوان مثال گروه متعلق به امپراطوری فارگس، عقابهای سیاه نام داشته و توسط امپراطور آینده این کشور، ایدلگارد رهبری میشوند. در این میان کاراکتر اصلی باید از میان سه گروه که هرکدام نماینده یکی از امپراطوریها هستند، یک گروه را برای رهبری و آموزش انتخاب کند.
گیمرها کنترل یک مزدور را برعهده میگیرند که طراحی چهره و نامش برعهده خودشان است
گیم پلی بازی تا حد زیادی یادآور Persona 5 است. در این بازی هم باید در کنار تمرینات نظامی و جنگیدن، بخشی از وقت خود را در کلاسهای آکادمی و به سروکله زدن با دانشجویان اختصاص دهید. سروکله زدنهایی که انتظار میرود مملو از دیالوگهای جذاب و بامزه باشند. گیمرها به عنوان استاد باید دانشجویان خود را آموزش داده و وظایف مختلفی را به آنها محول کنند. حتی در روزهای تعطیل هم میتوان به دانشجوها تکلیف داد و با گرفتن آزمون، رده بندی آنها را جابجا کرد. با این حال بازیکنان باید خاندان خود را انتخاب کرده و تنها آموزش اعضای یک خاندان را برعهده بگیرند. هرکدام از دانشجویان خاندان، یک شخصیت و کاراکتر مجزا داشته و دارای خصوصیات منحصر به فرد هستند. تمامی دانشجویان براساس اخلاقیات و روحیاتشان با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و روابط دوستانه باهم شکل میدهند. با گسترش روابط دوستانه میان دانشجویان، برخی تواناییهای مخفی آنان هم آزاد میشود. تمامی زمان بازی در کلاسهای آکادمی سپری نشده و دانشجویان برای انجام تمرین به مناطق مختلف سفر میکنند. گاهی اوقات هم به همراه شوالیهها راهی نبرد میشوند تا در سرکوب راهزنان و شورشیان به آنها کمک کرده و تجربه کسب نمایند.
نبردها به صورت نوبتی و با حرکت نیروها در خانههایی مانند شطرنج انجام میگیرد. بازیکنان باید با دقت به نحوه حرکت و جای گیری نیروهای خود توجه کنند تا به بهترین شکل دشمنان را شکست دهند. با این حال تمامی نبرد به نمای شطرنج مانند ختم نشده و سکانسهای مبارزات به سری Final Fantasy و Valkyria Chronicles شباهت دارد. هر سلاح عمر مشخصی داشته و به صورت نامحدود نمیتوان از آنها استفاده کرد. برهمین اساس باید به سلامت تسلیحات دانشجویان هم دقت کنید. مبارزات تنها به خارج آکادمی محدود نشده و دانشجویان در محیط آکادمی هم برای آشنایی بیشتر با سلاحها با یکدیگر مبارزه خواهند کرد. با مبارزات بیشتر، مرتبه هر دانشجو بالاتر رفته و قابلیت انتخاب کلاس برای آنها آزاد میشود.
دانشجویان در آغاز بازی قابلیت انتخاب چهار کلاس شمشیرزن، سرباز، مبارز و راهب را دارند. با این حال با پیشروی به مرتبه 10، کلاسهای جدیدی باز شده و گیمرها میتوانند کلاسهای فرعی مزدور، جادوگر، جادوگر سیاه، گلادیاتور، تبرزن و سوارکار را انتخاب کنند. در همین حال علاوه بر ارتقای تواناییهای هر دانشجو در به کارگیری تسلیحات مختلف مانند شمشیر یا تبر، میتوان آنها را به سلاح جادو نیز مجهز کرد. جادوهای مختلفی در بازی قابل انتخاب و استفاده هستند و بازیکنان میتوانند برای دانشجویان جادوگر تحت امر خود، کلاسهای متفاوتی از جمله هجومی یا مداواگر انتخاب کنند.
با توجه به نمایشهای بازی میتوان انتظار یک عنوان نقش آفرینی عمیق داستان محور جذاب را برای سوییچ داشت
گرافیک بازی Fire Emblem: Three Houses و طراحی کاراکترها هم بیش از هر چیز یادآور Persona 5 است. با وجود طراحی زیبا و جذاب کاراکترها، طراحی محیطهای بازی مانند دریاها و درون ساختمانها به هیچ عنوان جالب نبوده و نقطه ضعف بزرگی برای بازی محسوب میشود. البته نباید از این نکته مهم هم غافل شویم که سوییچ اصولا کنسول قدرتمندی از لحاظ تواناییهای گرافیکی نیست، پس بیش از آن که بخواهیم گرافیک نسبتا بد محیطهای بازی را نتیجه کم کاری سازندگان بدانیم، باید یقه نینتندو را بگیریم.
با تمام این اوصاف، سازندگان در استودیوی Intelligent Systems، سرمایه گذاری اصلی را روی گیم پلی بازی متمرکز کردهاند و با توجه به نمایشهای بازی میتوان انتظار یک عنوان نقش آفرینی عمیق داستان محور جذاب را برای سوییچ داشت.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید