جزئیات اولیه از فیلم سینمایی هیلو به کارگردانی گیلرمو دل تورو منتشر شد
پروژهای که هرگز به واقعیت تبدیل شد
وب سایت IGN در جدیدترین قسمت برنامهی Devs React جزئیات اولیه را از فیلم سینمایی هیلو به کارگردانی گیلرمو دل تورو به اشتراک گذاشت.
پس از موفقیتهای Halo: Combat Evolved و Halo 2، استودیوهای زیادی خواهان ساخت یک فیلم سینمایی بر اساس فرنچایز هیلو شدند اما پیشنهاد مایکروسافت غیرقابلقبول بود. این شرکت برای اهدای امتیاز ساخت مبلغ ۱۰ میلیون دلار را پیشنهاد کرده و همچنین ۱۰ درصد از فروش کل را میخواست. در این بین، فاکس قرن بیستم و یونیورسال پیکچرز تصمیم گرفتند هر کدام مبلغ ۵ میلیون دلار را پرداخت کرده و امتیاز ساخت را به دست بیاورند. آنها نهایتا اجازهی ساخت را دریافت کردند و پروژه در دست ساخت قرار گرفت. اگرچه نامهای بزرگی از جمله پیتر جکسون (Peter Jackson) و گیلرمو دل تورو (Guillermo del Toro) در تیم تولید حضور داشتند اما این پروژه هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفت.
پاول راسل (Paul Russell) که یکی از فعالان صنعت ویدیو گیم به شمار میرود و سالها به عنوان طراح در بانجی مشغول به کار بود، چندی پیش در جدیدترین قسمت برنامهی Devs React محصول وب سایت IGN حضور پیدا کرد. او در بخشی از گفتگو به فیلم سینمایی هیلو به کارگردانی گیلرمو دل تورو پرداخت و نخستین جزئیات از فیلمنامهی آن را به اشتراک گذاشت. طبق گفتههای راسل، دل تورو قصد داشت در جریان داستان فاش کند مستر چیف یک برادر دوقلو دارد که با نیروهای The Flood همکاری میکند. در نتیجه، نبرد پایانی قرار بود روی تقابل دو برابر تمرکز داشته باشد. دل تورو بنا به دلایلی از این پروژه کنار رفت و روی Hellboy II: The Golden Army کار کرد؛ اثری که ۲۰۰۸ میلادی به سینماها آمد.
رونمایی از برادر دوقلوی مستر چیف که آنتاگونیست داستان باشد، میتوانست به بازخوردهای بسیار منفیای از سوی طرفداران افراطی هیلو منجر شود. مایکروسافت هم که به خوبی از چنین موضوعی اطلاع دارد، نه تنها آن زمان، بلکه طی سالهای گذشته هم در قبال یکی از موفقترین و محبوبترین فرنچایزهای خود بسیار محافظهکارانه عمل و ریسکهای کمتری کرده است. با در نظر گرفتن این موضوع، اصلا جای تعجب ندارد اگر روزی مشخص شود ردموندیها با فیلمنامهی گیلرمو دل تورو مخالف بودند. به خصوص اینکه نیل بلومکمپ (Neill Blomkamp) در یکی از مصاحبههای خود در سال ۲۰۱۳ میلادی به موضوع مشابهی اشاره کرد. او گفته بود در برههای که وظیفهی کارگردانی را بر عهده داشت از آزادی عمل چندانی برخوردار نبود.
Halo Infinite، جدیدترین نسخه از هیلو به شمار میرود. این بازی قرار بود همزمان با ایکسباکس سری اس و ایکسباکس سری ایکس به بازار بیاید اما بازخوردهای منفی کاربران فضای مجازی نسبت به نخستین نمایش گیمپلی، تیم سازنده را به تغییر در برنامهریزیهای خود مجبور کرد. علیرغم اینکه گیمپلی بازی همان چیزی بود که انتظار میرفت، جزئیات بصری به هیچ وجه قابلقبول نبود. Infinite در حال حاضر برای انتشار در تاریخ نامشخصی از سال آیندهی میلادی برنامهریزی شده است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید