استودیوی inXile قصد دارد با ساخت Wasteland 3 پس از 31 سال به دوران شکوه و موفقیت این سری بازگردد:
بازی Wasteland، پدر معنوی سری Fallout است که به خاطر دلایل زیادی که توضیحشان از حوصله این مطلب خارج است، زیر سایه محبوبیت فرزندش قرار گرفت. عنوانی سرشار از جذابیت و پتانسیلها که به خاطر مشکلات مختلف استودیوی Interplay از ذهن گیمرها پاک شد تا این که استودیوی inXile با خرید حقوق این فرنچایز، تصمیم به احیای این سری و ساخت قسمت دوم آن گرفت. این استودیو که توسط یکی از خالقان بازی اصلی یعنی برایان فارگو تاسیس شده، در سال 2003 با خرید حقوق بازی از کمپانی کونامی، ساخت قسمت دوم سری را آغاز کرد که آنهم عرضهاش پس از 10 سال میسر شد. حال این استودیو پس از موفقیت قسمت دوم و 31 سال پس از انتشار نسخه اصلی Wasteland، تصمیم گرفته تا قسمت سوم سری را تا پایان سال 2019 روانه بازار کرده و بار دیگر نام Wasteland را بر به اوج برساند.
بازی از نظر گرافیکی پیشرفت کاملا محسوسی نسبت به قسمت دوم داشته و این بار گرافیک بازی نه تنها نقطه ضعف نیست، بلکه یک نقطه قوت برای آن محسوب میشود
با موفقیت Wasteland 2 و جلب نظر مثبت طرفداران و منتقدان، اعلام خبر ساخت قسمت سوم این مجموعه به هیچ عنوان دور از انتظار نبود و اکنون استودیوی InXile قصد دارد Wasteland 3 را عظیمتر از نسخههای پیشین بسازد. این بار هم طرفداران مقدمات ساخت بازی را با کمک سه میلیون دلاری خود در کمپین Kickstarter مهیا کردند. با این حال خرید این استودیو توسط کمپانی مایکروسافت باعث شده تا سازندگان بسیاری از طرحهای گذشته خود را که به دلیل محدودیتهای مالی غیرقابل انجام بود، به بازی نهایی بیافزایند. با وجود انتشار اولین تریلر و برخی عکسها از گیم پلی، تاریخ انتشار بازی به صورت دقیق مشخص نیست و سازندگان تنها به ذکر این نکته که بازی اواخر سال 2019 آماده میشود، بسنده کردهاند.
با توجه به عکسهای منتشر شده، بازی از نظر گرافیکی پیشرفت کاملا محسوسی نسبت به قسمت دوم داشته و این بار گرافیک آن نه تنها نقطه ضعف نیست، بلکه یک نقطه قوت برای آن محسوب میشود. نورپردازی و طراحی محیطها به بهترین شکل انجام گرفته و سازندگان تمامی محیطهای بازی را از سرزمینهای برفی گرفته تا محیط شهری کلرادو اسپرینگز به دقت شبیه سازی کردهاند.
داستان بازی پس از وقایع قسمت دوم روایت می شود.
(حاوی اندکی اسپویل)
رنجرهای صحرایی که پس از پایان نسخه دوم، مقر فرماندهی خود را از دست دادند، با تماس رادیویی فرماندار شهر کلرادو اسپرینگز، در قبال دریافت یک پایگاه جدید قبول میکنند به او در نابود کردن شورشیان یاری برسانند. گیمرها بازی را در نقش یگانه بازمانده تیم نوامبر آغاز کرده و باید با پیشروی در داستان، مقر فرماندهی جدید رنجرها را که نخست یک ساختمان خالی است را ارتقا داده و نیروهای جدید جذب کنند. هنوز مشخص نیست کدام کاراکترها از قسمت قبلی در Wasteland 3 حضور خواهند داشت اما سازندگان عنوان کردهاند که یکی از رنجرهای دوست داشتنی نسخه قبل، در این قسمت هم حاضر خواهد بود. پایگاه رنجرها به عنوان هاب بازی عمل میکند و بازیکنان باید با استخدام افراد جدید، به تعداد نیروهای حاضر در پایگاه و تیم خود بیافزایند. گفته شده شهر کلرادو اسپرینگز بزرگترین محیط داخل بازی است و برخی از ساختمانها و اماکن واقعی مانند هتل استنلی که محیط آن منبع الهام استفن کینگ در رمان Shining بود، راه خود را به درون بازی پیدا کردهاند.
قهرمانان و دشمنان میتوانند از تیربار و تسلیحات سوار شده روی خودروها استفاده کنند
یکی از بزرگترین پیشرفتهای Wasteland 3 نسبت به قسمت قبلی این سری، ارتقای سیستم دیالوگها و صداگذاری آن است. تعداد خطوط دیالوگهای صداگذاری شده بازی افزایش چشمگیری داشته و این بار دوربین در هنگام صحبت کردن با شخصیتهای کلیدی، روی شانه کاراکتر اصلی قفل شده و گیمرها قادر به دیدن حرکات و روحیات طرف مقابل خواهند بود. از سوی دیگر دیالوگهای شخصیتهای اصلی هم افزایش یافته و بعضی از آنها تنها درصورت کسب برخی تواناییها قابل انتخاب خواهند بود.
گیم پلی بازی نسبت به نسخه قبلی تفاوت خاصی نکرده و مانند گذشته نبردها به صورت نوبتی و با دوربین ایزومتریک انجام میشوند. بدون شک بزرگترین تغییر در گیم پلی Wasteland 3 مربوط به افزودن وسایل نقلیه و تاثیر بیشتر عوامل محیطی روی نبردها است که گیم پلی تاکتیکی و نسبتا بیرحم قسمت قبل را برای گیمرهای کم حوصله عذاب آورتر خواهد کرد. نحوه کارکرد وسایل نقلیه به طور دقیق مشخص نیست و تنها این نکته محرز است که قهرمانان و صدالبته دشمنان میتوانند از تیربار و تسلیحات سوار شده روی خودروها استفاده کنند.
بدون شک بزرگترین تغییر Wasteland 3 نسبت به قسمت قبلی، افزودن قابلیت کوآپ است که با استفاده از آن بازیکنان میتوانند بازی را به همراه یکی از دوستان خود تجربه کنند. با این حال برخلاف عناوینی مانند Divinity، دو بازیکن در یک تیم حضور نداشته و هرکدام صاحب یک تیم مجزا برای خود هستند. علاوه بر امکان تبادل آیتمها، بازیکنان میتوانند اعضای تیم را هم بین خود تبادل کنند. گیمرها مجبور نیستند تمام مسیرها و ماموریتها را با یکدیگر طی کنند و بازی به کاربران اجازه میدهد که حتی در بخش کوآپ هم مسیر دلخواه خود را در پیش بگیرند. از سوی دیگر در صورت افلاین شدن هرکدام از طرفین، بازی ادامه پیدا کرده و طرف مقابل میتواند به تنهایی کارش را ادامه دهد. انتخابهای هر بازیکن روی نفر دوم و انتخابهای متفاوت و بعضا متناقض هرکس تاثیر جالبی روی روند گیم پلی و منحصر بفرد شدن آن میگذارد. با این حال سازندگان عنوان کردهاند که برخی از نقاط کلیدی داستان تنها با حضور همزمان هردو بازیکن استارت خواهند خورد.
هنوز بسیاری از المانهای جدید در Wateland 3 معرفی نشده و باید تا انتشار تریلرهای جدیدتر توسط سازندگان منتظر بمانیم. با این حال مشخص است که بازی نسبت به قسمت قبلیاش پیشرفتهای چشمگیری داشته و طرفداران قدیمی سری و طرفداران ژانر نقش آفرینی را راضی خواهد کرد. تاریخ انتشار بازی پایان سال 2019 اعلام شده و این عنوان برای تمامی پلتفرمها غیر از سوییچ عرضه میشود. البته انتظار میرود که درصورت استقبال گیمرها، بازی با اعمال تغییرات گرافیکی برای کنسول نینتندو هم روانه بازار شود.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید