تعطیلی استودیو پلیاستیشن ژاپن تلخ اما غافلگیرکننده نبود
شان لیدن توضیح میدهد
رئیس سابق استودیوهای جهانی سونی معتقد است تعطیلی استودیو پلیاستیشن ژاپن اگرچه ناراحتکننده بود اما موضوعی غافلگیرکننده محسوب نمیشد.
شان لیدن (Shawn Layden) مدیر سابق بخش سرگرمیهای تعاملی سونی در آمریکا و همچنین مدیر سابق استودیوهای جهانی پلیاستیشن در گفتگوی جدیدش با نشریه IGN Japan در رابطه با احساسش در خصوص تصمیم سونی نسبت به تطیلی استودیو ژاپن در آپریل 2021 به توضیح پرداخت. لیدن اینگونه اظهار داشت که این تصمیم چندان دور از انتظار نبوده مخصوصا با توجه به این که استودیو ژاپن در بازه زمانی که منجر به تعطیلی آن گردید برای عرضه عنوان موفق با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم میکرد.
” تعطیلی استودیو پلیاستیشن ژاپن اتفاق ناراحتکنندهای بود. با این حال لزوما غافلگیرکننده نبود. من علاقه زیادی به آلن بکر (Allan Becker مدیر سابق استودیو ژاپن) دارم و ایشان بسیار سخت تلاش کرد با این حال مشکلات زیادی بر سر راه قرار گرفته بود. بسیار سخت است وقتی استودیویی برای مدت زمانی یک بازی موفق عرضه نمیکند، پس از آن طعم و لذت چنین موفقیتی فراموش میشود.”
“میدانید وقتی یک بار یک بازی موفق توسعه داده و عرضه کنید، تاثیری مانند مواد مخدر دارد و شما به دنبال مورد بعدی میروید. اگر برای مدت زمان قابل توجهی نتوانید بازی موفق دیگری داشته باشید، شما فراموش میکنید که چنین چیزی چه احساسی داشته، و پس از آن نیز فراموش میکنید که چگونه باید به چنین موفقیتی دست پیدا کنید.”
“احتمالا دو مسیر در برابر این استودیو وجود داشت. یک مسیر، همان موردی بود که سونی انتخاب کرد. مسیر دیگر یک برنامه واقعی و سخت بود و شاید همان چیزی باشد که استودیو تیم اسوبی (Team Asobi) دنبال میکند. دقیقا به مانند هرس کردن بونسای است، مگر نه؟ به پایه اصلی برمیگردید و میبینید که آیا امکان رشد دوباره وجود دارد.”
در آپریل 2021 شرکت سونی استودیو ژاپن را به یک سازمان جدید تبدیل نمود و بسیاری از اعضای تیم تولید، این استودیو را ترک نمودند. این استودیو سابقه ساخت عناوینی چون بازی Ape Escape، بازی Gravity Rush و بازی Knack را داشته است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید