واکنش مدیر سابق سونی به انتقادات پیرامون شخصیت اصلی Ghost of Yotei
"اگر آن را دوست ندارید، آن را نخرید."
انتقادات صورت گرفته توسط عدهای از کاربران در رابطه با شخصیت اصلی Ghost of Yotei واکنش مدیر سابق سونی را به همراه داشته است.
عنوان Ghost of Yotei به عنوان یک دنباله فرعی از بازی Ghost of Tsushima در جریان رویداد اخیر پلی استیشن رونمایی شد و شامل حضور یک شخصیت مونث سامورایی در نقش اصلی میشد. طبق معمول این مسئله انتقادات برخی از کاربران را به همراه داشته و آنها نارضایتی خود را از این مسئله ابراز نمودهاند. امری که واکنش صریح شان لیدن (Shawn Layden) مدیر سابق پلی استیشن را به دنبال داشته است.
در پاسخ به یک رشته توییت که به حواشی به وجود آمده ارتباط داشت، لیدن به صراحت اظهار داشت عنوان Ghost of Yotei پروژه باب میل استودیو ساکر پانچ (Sucker Punch) و چشمانداز آنها به عنوان دنبالهای برای بازی Ghost of Tsushima بوده است. “این یک بازی است. یک محصول سرگرمی محور. داستانی که تیمی از توسعه دهندگان به آن باور دارند. آنها خواستار ساخت چنین اثری بودند.” لیدن در ادامه تاکید داشت که اگر کسی طرفدار چنین محصولی نیست، به سادگی میتواند آن را خریداری نکند.
“آگر آن را دوست ندارید، آن را خریداری نکنید. در حقیقت، چرا بازی که دوست دارید را خودتان نمیسازید؟” لیدن به نکته موجهی اشاره میکند و به راحتی میتوان با نکات اشاره شده توسط ایشان موافقت کرد. با این حال در میان انتقادات صورت گرفته به شخصیت اصلی Ghost of Yotei بسیاری از طرفداران از معرفی نسخه دنباله این مجموعه و قرار گرفتن در نقش یک سامورایی زن، ابراز هیجان و خرسندی نمودهاند.
به دنبال رونمایی بازی Ghost of Yotei و حواشی به وجود آمده، مطالعاتی فراوانی مبنی بر تاریخچه و میراث زنان سامورایی صورت گرفته است. یکی دیگر از منابع طرفداران را به اسنادی در رابطه با اونا-بوگیشا یا نونا-موشا هدایت کرده، گروهی از زنان جنگجو در بازه زمانی پیش از ژاپن مدرن که در کنار مردان سامورایی به مبارزه میپرداختند و حتی گاهی فرماندهی آنها را نیز برعهده داشتند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید