Forza Motorsport انقلابی در بازیهای ریسینگ خواهد بود
کیفیت بازی خیرهکننده است
رئیس کل استودیوهای ایکس باکس در پیامی به تمجدید از کیفیت بینظیر بازی Forza Motorsport پرداخت و آنطور که به نظر میرسد، ظاهرا این بازی استانداردهای جدیدی را برای سبک ریسینگ و شبیهساز رانندگی تعریف میکند.
محبوبیت سری فورتزا برهیچکس پوشیده و پنهان نیست؛ فرنچایزی که شامل دو سری موتور اسپورت و هورایزن میشود و هر یک به ترتیب روی شبیهسازی دقیق مسابقههای ماشینرانی در پیستها و ارائه تجربه لذتبخش از رقابتهای ریسینگ تمرکز دارند. جدیدترین بازی از سری موتور اسپورت در سال ۲۰۱۷ میلادی روانه بازار شد که بعد از مدتها صبر و انتظار، در نهایت استودیوی ترن ۱۰ از ریبوت این مجموعه پرده برداشت.
تا به امروز اطلاعات چندان زیادی از بازی ارائه نشده، اما هر از چند گاهی تیم سازنده به کیفیت بالا و باورنکردنی آن اشاره میکند. در همین راستا، ساعاتی پیش مت بوتی، رئیس استودیوهای جهانی بازیهای ایکس باکس، در پیامی خاطرنشان کرد که ریبوت Forza Motorsport به لطف کیفیت خارقالعاده خود، انقلابی در سبک ریسینگ و شبیهساز رانندگی رقم میزند و استانداردهای جدیدی را برای سایر عناوین تعریف خواهد کرد. البته، علیرغم تمامی پیشرفتها، این عنوان کماکان به ریشههای خود پایبند باقی میماند.
مت بوتی در این خصوص توضیح میدهد:
ما به طور جامع ریبوت بازی فورتزا موتور اسپورت را بررسی کردیم. این بازی به معنای واقعی کلمه شگفت انگیز است و بار دیگر میتواند سطح کیفیت جدیدی را برای بازیهای شبیهساز ریسینگ و رقابتی تعریف کند. با وجود تکنولوژیهای پیشرفته و مدرنی همچون رهگیری پرتو (ری تریسینگ)، برخی از موارد تغییر نکردهاند. بسیاری از پروسههای ساخت بازی از جمله طراحی پیستها، نحوه کار تیمها در محیطهای مختلف، سطح پیست و خوردوها همچنان مشابه قبل هستند.
کریس ایساکی، مدیر خلاق استودیو ترن ۱۰، پیشتر اعلام کرده بود که به خاطر ارتقای چشمگیر فیزیک و مکانیزمهای گیمپلی بازی، تیم سازنده از آن به عنوان یک جهش نسلی بزرگ یاد میکند. او در این زمینه میگوید:
تغییراتی که به منظور ارائهی تجربهی بهتر از نسخه جدید سری فورتزا برای هواداران و بازیکنان اعمال شده، از مجموع تغییراتی که از نسخه چهارم تا هفتم مجموعه شاهد بودیم، بیشتر و ملموستر است. بنابراین، از ریبوت فورتزا باید به عنوان یک جهش نسلی بسیار بزرگ و قابل توجه یاد کرد.
در این میان، بهتر است بدانید که در بازیهای قبلی فورتزا، فقط یک نقطه تماس برای محل برخورد تایرها با سطح پیست در نظر گرفته شده که با نرخ ۶۰ هرتز بهروزرسانی میشود. در مدلسازی جدید، هشت نقطه تماس میان سطح پیست و تایرها طراحی شده که از نرخ ۳۶۰ هرتز پشتیبانی میکنند. بدین ترتیب، صرفا برای برخورد تایرها با سطح زمین، میزان دقت ۴۸ برابر بیشتر شده که این تغییر و تحولها به وضوح قابل مشاهده خواهند بود.
لازم به ذکر است که بازی جدید Forza Motorsport هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه ندارد، لیکن بر اساس اعلام شرکت مایکروسافت، این عنوان ریسینگ در بهار سال ۲۰۲۳ میلادی به طور انحصاری برای کنسولهای ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس و همچنین پلتفرم رایانه شخصی عرضه خواهد شد.
از طرفی، بر اساس بیانیه رسمی استودیوی ترن ۱۰، تیم سازنده برنامهای برای عرضه بازی روی کنسول ایکس باکس وان ندارد. با این حال، گزارشهای غیر رسمی نشان میدهد که بازی در قالب یک اثر میان نسلی راهی بازار میشود و علاوه بر کنسولهای نسل نهم، برای نسل هشتم نیز منتشر خواهد شد؛ گزارشی که هنوز توسط منابع رسمی تایید و یا تکذیب نشده است.
در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با کیفیت خارق العاده بازی Forza Motorsport و تمجدید مت بوتی از آن چیست؟ به نظر شما، آیا این عنوان ریسینگ میتواند انقلابی عظیمی در ژانر شبیهساز رانندگی رقم بزند؟ شما چه انتظارهایی از ریبوت این مجموعه دارید؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید