احتمال پشتیبانی کنسولهای ایکس باکس از فناوری FSR 3
تکنولوژی تولید فریم
شواهد امر گویای این موضوع است که فناوری FSR 3 Frame Generation در آینده نه چندان دور به کنسولهای ایکس باکس اضافه میشوند.
کنسولهای نسل نهم ایکس باکس در حال حاضر از ویژگیهای زیادی بهرهمند هستند که آنها را از کنسولهای نسل گذشته به کلی متمایز میکند. از قابلیت Quick Resume گرفته تا پشتیبانی از فناوری رهگیری پرتو یا همان ریتریسینگ، همگی تجربه به مراتب بهتری از بازیها را برای گیمرها رقم میزنند.
در این میان، اگر اخبار تکنولوژی را در رسانه سرگرمی دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید شرکت AMD به تازگی فناوری FSR خود را ارتقا داده و عملکرد آن را تا حد قابل توجهی بهبود بخشیده است. از طرفی، فناوری جدید FSR 3 Frame Generation برای نخستین بار با بازی Forspoken معرفی شد و در حال حاضر برای شماری از عناوین از جمله استارفیلد در کامپیوتر در دسترس قرار دارد.
حال، با توجه به گزارش اخیر، به نظر میرسد که این فناوری بهزودی به کنسولهای ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس اضافه خواهد شد. به بیان دقیقتر، شرکت ایامدی در تکنولوژی FSR 3.1 پشتیبانی از رابط برنامهنویسی Vulkan و Xbox را اضافه کرده که این موضوع به شایعه اخیر حسابی دامن زده است.
بدین ترتیب، احتمالا فناوری سوپر رزولوشن FSR 3.1 به همراه ویژگی کاربردی FSR 3 Frame Generation در آینده نه چندان دور به کنسولهای ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس راه مییابد. به نظر میرسد که بازی Indiana Jones and the Great Circle اولین اثری است که در ایکس باکس از این تکنولوژی بهرهمند خواهد شد.
البته، ذکر این نکته مهم است که شرکت AMD هنوز تاریخی برای ارائه FSR 3.1 برای کامپیوترها مشخص نکرده، اما گمان میرود که این تکنولوژی در ادامه سال ۲۰۲۴ میلادی و احتمالا همزمان با عرضه بازی مورد انتظار ایندیانا جونز به کنسولهای نسل نهم ایکس باکس اضافه خواهد شد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید