بازیهای جدید Assassin’s Creed طولانی نخواهند بود
عناوینی با مقیاس، ژانر و قیمتهای متفاوت!
یوبیسافت مدعی است که برخلاف عناوین چند سال اخیر، بازی های جدید سری Assassin’s Creed گیم پلی کوتاهتری دارند.
اگر اخبار بازیها را در رسانه سرگرمی دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که یوبیسافت روز گذشته در جریان مراسم یوبیسافت فوروارد از چهار بازی جدید سری اساسین کرید پرده برداشت. یکی از این عناوین برای عرضه روی پلتفرم موبایل برنامهریزی شده و دیگر آثار نیز در سالهای آینده برای کامپیوتر و کنسولها منتشر خواهد شد. طبق اعلام تیم سازنده، هر یک از بازیها داستانهای مختلفی از تمدنهای باستانی در اقصی نقاط جهان را روایت میکنند.
در همین راستا، به نظر میرسد که کمپانی یوبیسافت در برخی از سیاستها و رویکردهای خود تجدید نظر کرده و احتمالا بازی های جدید Assassin’s Creed کوتاهتر از همیشه خواهند بود. در واقع، بازیهای چند سال اخیر اساسین کرید جهان بسیار بزرگی دارند و گیمپلی آنها بسیار طولانی است. این موضوع چندان باب میل هواداران نیست و تاکنون با اعتراضهای نسبتا زیادی روبهرو شده است.
این رویکرد برای اولین بار در بازی Assassin’s Creed Origins اتخاذ شد و دو بازی اودیسه و والهالا نیز از این قاعده پیروی کردند. جالبتر اینکه جهان این عناوین با عرضه بهروزرسانیها و بستههای الحاقی به مرور گسترش نیز یافتند. با این حال، به نظر میرسد که بازی های جدید سری Assassin’s Creed تا حدودی از این رویکرد فاصله میگیرند و این بار عناوینی در مقیاسهای مختلف تقدیم هواداران خواهد شد.
مارک الکسیس کوته، تهیهکننده اجرایی سری اساسین کرید، در گفتوگویی با رسانه معروف IGN اعلام کرد که بازیهای بعدی این مجموعه کوتاهتر از قبل خواهند بود. در همین راستا، او خاطرنشان کرد که بازی Assassin’s Creed Mirage برای جشن ۱۵ سالگی فرانچایز ساخته شده و به ریشههای اصلی مجموعه بازمیگردد. از طرفی، او مدعی است که اتمام ماموریتهای داستانی بازی چیزی در حدود ۱۵ الی ۲۰ ساعت به طول میانجامد که از این نظر نیز به عناوین قدیمی مجموعه شباهت دارد.
با توجه به اینکه گیم پلی اساسین کرید میریج به نسبت آثار چند سال اخیر مجموعه کوتاه است، شرکت یوبیسافت این عنوان را با قیمت ۵۰ دلار به فروش میرساند. از طرفی، قیمت نسخه نسل هشتم بازی هیچ تفاوتی با قیمت نسخه نسل نهم ندارد و کاربران به رایگان میتوانند بازی را به نسل جدید ارتقا دهند.
داستان بازی میریج در شهر بغداد و در اواسط قرن نهم میلادی روایت میشود؛ جایی که شما در نقش بسیم ابن اسحاق ماجراجویی جدیدی را برای فرقه مخفیان شروع میکنید. بسیم در این مسیر تنها نیست که برای اینکه به قاتل حرفهای تبدیل شود، فردی به نام روشن (Roshan) که اصالتا ایرانی است، با اون همراه خواهد بود. این عنوان هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه ندارد، اما شرکت ناشر مدعی است که در سال ۲۰۲۳ میلادی برای ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 و همچنین پلتفرمهای رایانه شخصی، گوگل استادیا و آمازون لونا منتشر خواهد شد.
در ادامه این مصاحبه، مارک الکسیس کوته اعلام کرد که بازی های جدید سری Assassin’s Creed با اهداف و مقیاسهای مختلفی روانه بازار میشوند. همانطور که در مراسم یوبیسافت فوروارد گفته شد، پروژه اینفینیتی (Infinity) یک پلتفرم یا هاب برای عناوین بعدی این فرنچایز به شمار میرود که این آثار در ژانرها، مقیاس، محتوا و قیمتهای گوناگون به دست بازیکنان میرسند.
کوته اذعان داشت که بازیهای بزرگ و پریمیوم این سری از جمله پروژه Red و Hexe که در قالب پلتفرم اینفینیتی عرضه میشوند، شامل محتوای اضافی رایگان و پولی نیز خواهند شد. البته، دقت داشته باشید که پروژه اینفینیتی جایگزین بازیهای سنتی اساسین کرید نمیشود و علاقهمندان همچنان میتوانند آثار مورد نظر خود را به طور جداگانه خریداری و تجربه کنند.
تهیهکننده اجرایی سری اساسین کرید در این باره میگوید:
پروژه اینفینیتی هرگز جایگزین بازیهای سنتی اساسین کرید نمیشود. شما میتوانید پروژه Red را به عنوان یک اثر جداگانه و به طور فیزیکی خریداری کنید. اما چیزی در زمان راهاندازی و اجرای آن خواهید دید، محیط هاب اینفینیتی است. این موضوع در آینده برای بازیهای آتی نیز صادق خواهد بود. بدین ترتیب، شما همچنان مشابه گذشته میتوانید بازیهای مورد علاقه خود از این مجموعه را به طور جداگانه خریداری کنید، اما اکنون همه آنها در قالب پلتفرم یا هاب اینفینیتی به یکدیگر متصل میشوند. برای مثال، در زمانی که مشغول تجربه بازی Red هستید و پروژه Hexe عرضه شود، شما آن را در قاب یک Memory در رابط کاربری هاب مشاهده خواهید کرد.
بر این اساس، اینفینیتی یک بازی نیست. این هاب در زمان عرضه نیز نهایی نخواهد بود و به مرور زمان تکمیل میشود. در واقع، این هاب با افزایش تعداد بازیها و تجربههای متفاوت، غنی خواهد شد.
در خلال این گفتهها، بهتر است بدانید بازی Project Red یک اثر نقش آفرینی است که داستان آن در ژاپن فئودال روایت میشود و بازیکنان در نقش یک نینجا به ماجراجویی میپردازند. در خصوص پروژه Hexe، هنوز جزئیات زیادی از سوی تیم سازنده ارائه نشده و تیزر بازی نیز اطلاعاتی از آن به اشتراک نمیگذارد. با این حال، مارک الکسیس کوته مدعی است که این عنوان، یک بازی نقش آفرینی نخواهد بود. گزارشها نشان میدهد که این بازی حال و هوای ترسناک و تاریک دارد و داستان آن احتمالا در دوره اعدام جادوگران در اروپا و قرن شانزدهم جریان دارد.
در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه بازی های جدید سری Assassin’s Creed چیست؟ آیا شما با عرضه عناوین مختلف در ژانر، مقیاس و محتوای متفاوت از این مجموعه موافق هستید؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید