مفهوم اصطلاح AAA برای بازیها دیگر احمقانه به نظر میرسد
تمرکز روی سود
بنیانگذار استودیو Revolution Studios درگفتوگویی اعلام کرد که امروزه اصطلاح AAA برای بازی ها بسیار احمقانه و بیمعنی به نظر میرسد.
اصطلاح AAA در ابتدا به آن دسته از بازیهایی گفته میشد که به لطف بودجه کلان ساخت و بزرگی آن، ریسک شکست کمتری داشت و اغلب با استقبال بینظیری از سوی گیمرها روبرو میشد. با این حال، در طول سالهای اخیر بسیاری از این عناوین با شکست تلخ مواجه شده و ضررهای هنگفتی را به سازنده و ناشر تحمیل کردهاند.
بر این اساس، بازیهای AAA امروزه به یکی از جنجالبرانگیزترین بحثها در میان گیمرها و به ویژه در میان توسعهدهندگان تبدیل شده و در همین راستا، ساعاتی پیش چارلز سسیل، بنیانگذار استودیو Revolution Studios در گفتوگویی با رسانه گیم رادارز، اصطلاح AAA برای بازی ها را احمقانه و مسخره دانست؛ چرا که به عقیده او، هدف کنونلی سازندگان صرفا کسب درآمد است.
چارلز سسیل در این زمینه میگوید:
AAA یک اصطلاح احمقانه و بیمعنی است. من فکر میکنم این اصطلاح از همان دورهای که من خاطره خوبی ندارم، به وجود آمد؛ زمانی که همه چیز به کلی تغییر کرد، اما این تغییر در جهت پیشرفت نبود.
این توسعهدهنده باسابقه مدعی است که چند وقتی است هدف اصلی سازندگان از توسعه بازیها، ارائه محتوای باکیفیت و سرگرمکننده نیست، بلکه هر پروژهای که سود بیشتری را به دنبال داشته باشد، ساخته خواهد شد. این اتفاق ضربه و آسیب بسیار جدیای به کل صنعت بازیها وارد کرده است.
بهتر است بدانید که بسیاری از توسعهدهندگان نیز با اظهارات آقای چارلز سسیل موافق هستند. به گفته آنها، تعریف و مفهوم AAA در طول سالهای اخیر به کلی تغییر کرده و برخلاف تصورها، برخی از بازیها از جمله بالدرز گیت ۳ که توسط استودیوهای مستقل عرضه شدهاند، به مراتب بیشتر از عناوین AAA در صنعت بازیها تاثیرگذار بوده و منجر به پیشرفت آن شدهاند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید